Урок " Правильно переношу слова з апострофом після префіксів".

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для учнів 3 класу з теми" Досліджую будову слова. Правильно переношу слова з апострофом після префіксів"за підручником " Українська мова",ч.1,3клас,автори: К.Пономарьова,Л.Гайова.
Перегляд файлу

Тема уроку.

Правильно переношу слова з апострофом після префіксів.

Мета уроку:

ознайомити учнів з правилом переносу слів з апострофом після префіксів;вправляти у навичках  утворювати нові слова; формувати орфоепічні та орфографічні навички;розвивати дослідницьку діяльність на основі надбаних знань;виховувати наполегливість в отриманні кращого результату.

Формування предметних компетентностей:

поглибити знання учнів про правила переносу слів з апострофом після префіксів; вправляти у складанні  розповіді  за поданими запитаннями, вмінні знаходити об’єкти за допомогою  географічної карти України.

Формування ключових компетентностей:

 вміння вчитися;громадянської;загальнокультурної; соціальної.

Елементи інтеграції: Я досліджую світ, Літературне читання.

Тип уроку: комбінований .

Обладнання: географічна карта України,вірш Анатолія Камінчука «Їхали ми,їхали…»,Етимологічний словник,різнокольорові картки.

                                               Хід уроку.

І.Організація класу.

Лагідний дзвіночок   до уроку кличе,

Ми всміхнемось йому і швиденько в клас.

Нашу рідну мову будемо вивчати,

Бо без мови людство не може існувать.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Метод « Асоціативний кущ».

Проблемне запитання.

Що ви знаєте про  префікс?

2.Робота з віршем Анатолія Камінчука «Їхали ми,їхали…»( Робота в парах).

Поєднайте слова з префіксами так, щоб утворилися слова-антоніми.

( Презентація відповідей).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.Каліграфічний диктант.

Випишіть  слова з префіксом з вірша А.Камінчука та пригадайте правило написання слів з апострофом після префіксів.

Повідомлення теми уроку.

2.Сьогодні ми навчимося правильно переносити слова з апострофом після префіксів.

 Об’єднайтеся у групи за обраними кольорами.

Відкрийте підручник на ст.61 та пригадайте правила переносу слів,поданих у кожній колонці.

1 група - си-джу, ґу-дзик ;

2 група - паль-то; май-ка;

3 група - бур’-ян,хом’-як;

4 група - яли-на; ака-ція.

(Презентація відповідей).

ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

Проблемне питання.

1.Які  слова з вірша А. Камінчука можна перенести?

(Відповіді  учнів).

2. Перевірка своїх відповідей за правилом ст.61.

3.Робота за підручником впр.3.

Скласти та записати речення зі словами, які не можна переносити.

( Презентація відповідей).

4.Робота в групах. Виписати слова з апострофом,поділяючи на склади для переносу.

(Презентація відповідей).

5.Творча робота в групах.

 Написання розповіді про гіпсові печери за поданими запитаннями впр.5.

(Презентація відповідей).

6.Проблемне запитання.

- Як ви вважаєте, що таке гіпс?

- На якому предметі ми знайомилися з цім тілом?

- До якої природи він належить?

- Де його можна знайти у природі?

- Як людина його використовує?

(Відповіді учнів).

V. Підсумок   уроку. Рефлексія.

1.Робота в парах впр.6.

  1. Знайдіть на карті України Тернопільську область.
  2. З’ясуйте, як називається обласний центр.
  3. Поміркуйте, як утворилося це слово.

2.Робота з Етимологічним словником.

«Значення слова Тернопіль» .

  VІ.Домашнє завдання.

Вправа 8,ст.63  

 

 

    

 

 

 

                                    

                                   

docx
Додано
21 листопада 2021
Переглядів
1834
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку