21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Урок "Правопис префіксів роз-, без-"

Про матеріал
Метою уроку є засвоїти правопис префіксів роз-, без-; розвивати орфоепічну пильність, вчити спостерігати, робити висновки. Сприяти вихованню навичок контролю культури мовлення, виховувати доброзичливість, любов до рідної мови.
Перегляд файлу


Урок-казка «Правопис префіксів роз-, без-»

Клас: 5

Мета уроку:  засвоїти правопис префіксів роз-, без-; розвивати орфоепічну пильність, вчити спостерігати, робити висновки. Сприяти вихованню навичок контролю культури мовлення, виховувати доброзичливість, любов до рідної мови.

Обладнання уроку: мовний матеріал (диктант), підручник, презентація, ілюстративний та роздатковий матеріал.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Методи: фронтальна бесіда, усне опитування, робота зі схемами, рисунками, робота з текстом підручника, самоперевірка за зразком .

Прийоми: інтерактивний прийом «Інтерв’ю»,  метод « Пресс», вправа дослідження       «Сніговичок», гра « Виправ помилки», «Незакінчені речення », вправа «Конструктор»

Форми навчання: індивідуальні, парні, фронтальні

ХІД УРОКУ

І. Психолого- педагогічна підготовка учнів до уроку.

Вправа «Дерево успіху» Слайд 1

  • Любі діти, за календарем лише декілька днів тому закінчилась осінь і розпочалась нова пора. Яка саме? (зима)
  • Так, правильно. Однією з ознак зими є те, що дерева скидають своє листя. На дворі ще немає снігу і тому деревця мерзнуть.
  • Я пропоную одягнути наше деревце, щоб воно зігрілося. Перед вами лежать по три сніжинки  різної форми. Оберіть ту, яка вам сподобалась і підійміть її вгору.
  • Ті з вас, хто обрав сніжинку з маленьким колом всередині – будуть на сьогоднішньому уроці активними; ті, хто обрав з великим колом – будуть успішними; а ті, хто обрав з цятками – отримають найбільше задоволення від уроку.

Слайд 2

  • Наші деревця одягнені, тепер їм не буде холодно. Тож, гадаю, що сьогоднішній урок пройде вдало. Бажаю вам успіхів на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • А як ми можемо охарактеризувати зиму. Яка вона? (білосніжна, казкова, чарівна, люта, морозяна, сніжна).
  • Справді , діти, зима чарівна і казкова, а ще взимку відбуваються різні дива й несподіванки!

Відео із казки «Снігова  королева». Слайд 3,4

  • Оце так диво. Чарівниця зима – запросила нас у казку «Снігова королева». 
  • Як звали головних героїв казки?( Кай та Герда)
  •  Що сталося з Каєм?
  •  Снігова королева забрала хлопчика  до палацу. Герда засмучена.
  • Допоможемо дівчинці подолати всі перешкоди та звільнити Кая?
  •  Снігова Королева залишила Вам листа. Прочитайте його. Слайд 5

«Шановні учні , щоб  звільнити Кая , вам потрібно скласти Крижану книгу порад, якими ви  користуєтеся вивчаючи рідну мову»

                                                     З повагою Снігова  Королева.

  • Щоб зробити Крижану книгу, в яку протягом уроку будемо вкладати сторінки з порадами нам потрібно узагальнити знання про префікси, вивчити нову тему і закріпити її .
  • Згодні? Отже до роботи. Відкрийте зошити, запишіть число та тему уроку. Слайд 6
  • Протягом уроку ви будете отримувати бали за певну роботу, які запишете на сніжинках (лист самооцінки). В кінці уроку ми підведемо підсумки роботи: хто скільки балів отримав за весь урок.

2. Опитування

- Снігова королева дивилася на Кая і говорила: «Кай, я багато разів говорила тобі: аромат квітів, краса та радість, вірші поетів та кохання їх не існує. Ти повинен забути все це. Забути!»

- Але, ми з вами, діти, не можемо забувати всього, що вивчили, що вже знаємо. Поки Кай не пригадає всього, його серце буде залишатися крижаним. Тому  ви  повинні дати  правильні відповіді на мої запитання, щоб серце Кая розтануло.

Опитування «Снігова куля»

  • Назвіть голосні звуки. (а,о,у,е,и,і)
  • Що вивчає орфоепія та орфографія? (правильна вимова, правильне написання)
  • Як називаються приголосні звуки, що творяться за допомогою голосу і шуму або лише за допомогою шуму? (дзвінкі та глухі)
  • Які літери завжди позначають два звуки? (ї,щ)
  • Які літери можуть позначати два звуки? (я,ю,є)
  • За ким словником ми перевіряємо правильність написання слова? (орфографічний)
  • Молодці, діти, завдання виконали без помилок. Отримали першу пораду  «Щоб мати міцні знання з рідної мови, треба обов’язково вчити правила» Слайд 7
  • Ось ваша порада, вкладаємо  цю сторінку у Крижану книгу.

 

 

ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом. Постановка навчального завдання.

1. Вправа дослідження.

  • На нашому шляху до палацу Снігової  королеви зустрівся дивовижний чоловік? (малюнок сніговика) Слайд 8
  • Що зображено на малюнку?
  • Продовжіть мої міркування –   Чого не вистачає сніговичку?   Слайд 9                          

• Якщо у нього не має очей, то він…(безокий)

• Якщо у нього не має носа, то він…(безносий)

• Якщо у нього не має ніг, то він…(безногий)

• Якщо у нього не має рук, то він…(безрукий)

На екрані  з’являється запис (безокий, безносий, безрукий, безногий).

  • Чи шкода вам сніговика?
  • Давайте йому допоможемо і вилікуємо його!
  • А для того, щоб йому допомогти, треба виконати завдання. І тоді він розвеселиться, роздивиться, розщедриться та розсміється.  Слайд 10
  • Слайд 11. Що спільного у словах першого стовпчика?( Всі слова мають спільну частину роз)
  • Що спільного у словах другого стовпчика?( Всі слова мають спільну частину без)
  • Як називається ця частина слова?( Префікс)
  • Зверніть увагу, яка буква пишеться в кінці префіксів роз- без – і зробіть висновок.( У префіксах роз-,  без-  пишеться буква з)
  • Перевіримо чи правильно зробили висновок.
  • Відкрийте підручник на сторінці  121

Слайд 12 (Прикріпляю очі, ніс, руки, ноги)                         

  • Подивіться, який чарівний став наш сніговичок і подарував нам наступну пораду «Щоб краще знати рідну мову, треба бути дослідниками» Слайд 13
  • Ось і наступне правило у казковій книжці порад.

 

 

IV. Осмислення, узагальнення і систематизація знань. Первинне закріплення.

  • Слайд 14 Ось ми і дійшли до палацу Снігової  королеви, але зайти не зможемо, бо він замурований кригою . Нам потрібно виконати складні завдання,  щоб потрапити  у палац і звільнити Кая.
  1. Вправа «Спільний корінь» Слайд 15

Слайд 16 Подивіться на екран і перевірте правильність виконання завдання. Якщо робота виконана без помилок то поставте 3 бали, якщо дві помилки то поставте 2 бали , якщо більше двох помилок 1 бал. Запишіть у лист самооцінки на сніжинці під номером 1 кількість балів.

  • Снігова королева розлютилась. Накликала лютий Мороз. Але ми, діти, не замерзнемо і зробимо з нашим сніговичком фізкультхвилинку. Встали із – за парт, посміхнулись один одному і почали.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «Падає сніжок» Слайд 17

  • Ми не замерзли, а навпаки – зміцніли і відпочили.

Морозець дав нам наступну пораду. Слайд 18

 

 

  1. Словниковий диктант

Слайд 19 Перевірка за слайдом . Перевірте, якщо всі слова записані правильно, то поставте на сніжинці під номером 2 – 5 балів, якщо 2 помилки 4 бали, 4 помилки – 3 бали, якщо більше 4 помилок то 2 бали.

  1.  Гра «Вижени помилку».  Слайд 20, 21

Випиши тільки ті слова, що написані без помилок.

Перевір ці слова. На сніжинці  3 постав відповідну кількість балів за роботу. Якщо всі слова виписали правильно то поставте 2 бали, якщо 3 і менше то 1 бал.

  1. Робота за підручником

Щоб закріпити свої знання виконаємо вправу з підручника. Час виконання - 5 хвилин. Оцінку за роботу ви отримаєте після уроку.

 Впр. 252, ст. 121.

Слайд 22 Якщо без помилок – 2 бали, 1-2 помилки – 1 бал, 3 і більше – 0 балів

5.  Творча робота  «Вправа – конструктор». Робота в парах.  Слайд 23

- Утворіть слова з частин інших слів (безлісий,розмах,розсада)

- Складіть з цими словами речення.

  Останню пораду отримали «ЩОБ НАМ ГРАМОТНО ПИСАТИ, ТРЕБА РОЗУМ ТРЕНУВАТИ. Слайд 24

 

V.Підсумок уроку.

  • Слайд 25 Ось і потрапили ми в палац Снігової королеви. (Відкрити всю картину.) Склали Крижану книгу порад. Звільнили Кая. Наша подорож підійшла до кінця. Добро перемогло зло. Ми подолали важкий шлях і отримали в нагороду – знання. Примножуйте знання на кожному уроці. Пам’ятайте – знання - це  цінне багатство.
  • Закінчується урок. І на згадку про нього я хочу подарувати листівки - побажання.

 Працюйте завжди залюбки,

Діліться радощами з другом.

Ходіть до школи, дітлахи,

І хай вона вам домом буде.

  1. Повідомлення домашнього завдання. Оцінювання.

Ми потрапили до палацу Снігової королеви, отже домашнє завдання буде - скласти розповідь «Снігове містечко».

Підрахуйте кількість балів, які ви отримали протягом уроку і я виставлю вам у щоденники оцінки.

 

 

 

docx
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку