Урок правознавства, 9 клас "Права,свободи та обов'язки громадян України"

Про матеріал
На уроці учні ознайомляться з основними правами та обовязками громадян України,зясують, на які групи воони поділяються,навчатья співвідносити права людини з групою ,до якої вони належать,наводить приклади,рішать юридичні задачі. До конспекту уроку додається презентація,яка зробить урок більш цікавим,доступним .
Перегляд файлу

Автор   Піскунова Олена Віталіївна, учитель суспільних дисциплін Новомиколаївської ЗОШ І-ІІІ ст. Слов’янського р-ну Донецької  обл..

Урок правознавства, 9 клас

 

Тема: Що таке права і свободи людини.

План

1.Що таке права і свободи людини.

2.Міжнародні документи про права людини і дитини.

3.Основні групи прав. Право на освіту.

Мета:

ознайомити учнів з поняттями  «права людини», «свободи людини», «обов’язки людини», «права дитини»,їх  класифікацією та  основними етапами  розвитку;

ознайомити  з міжнародними документами з прав людини і дитини, Конституцією України, р. ІІ;

виховувати в учнів почуття гордості за належність до українського громадянства:

формувати повагу до прав людини, розуміння важливості їх дотримання.

Очікувані результати:

Учні повинні знати:

тлумачення понять «права», «свободи»;

зміст міжнародних документів з прав людини і прав дитини, Конституції України,р. ІІ;

групи прав та їх характеристику.

         Учні повинні вміти:

описувати види прав і свобод людини і наводити приклади;

аналізувати зміст окремих статей Загальної Декларації прав людини,Конвенції ООН про права дитини, Конституції України, р. ІІ.

Поняття : права людини, свободи людини,права дитини, обов’язки людини.

Обладнання : мультимедійна презентація,  плакат з намальованим деревом, комплект різнокольорових  листочків(6 кольорів по три листочка кожного кольору) для 6 груп, маркери, Конституції України , виставка нормативно-правових актів з прав людини, відео фрагменти на правову тематику.

Тип уроку: комбінований 

 

 

Хід уроку

І.Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності  учнів

Завдання для учнів:  1.  Прослухайте  повідомлення ЗМІ і перегляньте відео фрагменти, дайте відповідь  на питання: що відбувається з людьми про яких йде мова.  2. Запишіть свої асоціації  щодо терміна  «права».

Учитель. Сьогодні питання прав і свобод людини посідає чи не найважливіше місце як у світі,так  і в Україні. Наявність прав і свобод,ступінь їх реалізації є основним критерієм визначення розвитку демократії будь-якої держави. Становище людини в державі характеризується її правовим статусом, який передбачає права,свободи та обов’язки громадянина.   Ми з вами є громадянами  України,а це означає , що наша держава  наділяє нас   певними правами і гарантує їх забезпечення.

 Отже, сьогодні   на уроці мова піде про права і свободи людини, про права дитини. Протягом уроку ми будемо працювати з мультимедійною презентацією,нормативно-правовими актами,підручником і наприкінці уроку зможемо відповісти на питання: як захистити свої права в Україні.

ІІІ. Проголошення теми та очікуваних результатів

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Учитель. На  попередніх уроках ми з вами  познайомились з Конституцією України, розглянули її склад і зміст.

Слайд 2-3

Давайте  згадаємо,  як  характеризує  ст.1 КУ  Україну як державу;

Як ви розумієте  термін «правова держава»?  ( верховенство права і закону; захист прав і свобод) 

 

    

 

Слайд  5

Визначте  поняття «права   людини»  стосується відносин:

а)людина - сім’я; б)людина – суспільство; в)людина-держава; г)людина-трудовий колектив.

 

Слайд 6

У взаємовідносинах людина – держава,  людина виступає як  :

Особа;

Особистість ;

Індивід ;

Індивідуальність ;

Громадянин .

Слайд 7

   Правовий статус  громадянина  передбачає наявність прав, свобод та обов’язків . Давайте  з вами згадаємо  визначення понять  «права», «свободи», «обов’язки ».

Поясніть ,як ви розумієте принципи прав людини: невідчужуваність,непорушність, не вичерпність,природність.

 

       

Учитель. Хочу зазначити, що захист прав людини  є одним із головних завдань міжнародної спільноти. Тому в галузі прав людини існує близько 300 декларацій, конвенцій, хартій, у різний час створених і визнаних світовим співтовариством.

? Згадайте найбільш відомі міжнародні нормативно – правові акти ( 2 слайд). Поміркуйте, чому права дитини виділені в окрему групу і захищені спеціальними законами.

Слайд  8 – 9

                       

Учитель. Конституція України розділ ІІ  знайомить нас з правами, свободами та обов’язками громадян України. За сферою суспільних відносин їх умовно можна поділити на  5 груп: особисті,політичні, економічні,соціальні та культурні.

? На слайді  8  дані визначення груп прав людини. Співвіднесіть назву групи з визначенням.

Робота в групах. Створення  «Правового  дерева»

Утворіть  5 груп, кожна група обере собі групу прав ,з якою вона буде працювати. Для кожної групи приготовлені КУ та комплект паперових листочків. Ваше завдання: ознайомитися з відповідними статтями КУ  р .ІІ (вони зазначені на слайді), вибрати три права людини,які для вас мають найбільшу цінність, записати їх на листочках і наклеїти на «правове дерево»,пояснивши свій вибір.

? На слайді 9  зображені малюнки, які ілюструють окремі права людини. Доберіть до них підписи , визначте,який малюнок зайвий, поясніть свій вибір.

Слайд 10

Розв’яжіть юридичну задачу

Громадяни України можуть безоплатно здобувати вищу освіту в державних та комунальних навчальних закладах на конкурсній основі.

1.Визначте вид права.  До якої групи прав воно відноситься.

2. Вкажіть,в яких  нормативно-правових актах це право закріплено.

3.Вкажіть,який принцип освіти наведено в даному твердженні . Згадайте  інші  принципи освіти,які існують в Україні . ( ст.53 КУ)

Робота з КУ  р.ІІ  ст..65-68

Прочитайте  статті 65 – 68 та визначте, що об'єднує  ці статті та у чому  їх значення.

Чи є ,на ваш  погляд, обов'язки обмеженням ваших прав? Аргументуйте вашу думку.

Випереджальне завдання

Послухайте повідомлення вашого однокласника на тему «Альтернативна військова служба». Дайте відповідь на питання: як забезпечує держава виконання військового обов’язку для тих,хто не може користуватися зброєю з релігійних переконань.

V. Рефлексія

Вправа  «Продовжити речення»

Якщо я маю право на…., то ….

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

VІІ. Домашнє завдання

1.Опрацювати & 7,9,11. Вивчити терміни.

2.Складіть «абетку прав і свобод», вишикувавши за літерами алфавіту  права і свободи,що закріплені в ЗДПЛ.

3.Зʼясуйте та запишіть у зошит  перелік навчальних закладів м. Слов’янська,що надають середню спеціальну та вищу освіту. Результати свого дослідження презентуйте однокласникам та батькам.

J:\Новая папка\DSC03127.JPG

 

J:\Новая папка\DSC03130.JPG

docx
Додано
28 березня 2019
Переглядів
1153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку