8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок правознавства на тему: "Право на освіту в Україні"

Про матеріал
Мета: • розкрити юридичний зміст права на освіту в Україні; ознайомити учнів із системою освіти; • з'ясувати права та обов'язки учасників навчального процесу; • виховувати бажання поповнювати свої знання.
Перегляд файлу

1

 

Урок 4                                                                 Дата__________                                                                                            

Правознавство. Практичний курс                  9 клас

Тема:  Право на освіту в Україні

Мета:

  • розкрити юридичний зміст права на освіту в Україні; ознайомити учнів із системою освіти;
  • з'ясувати права та обов'язки учасників навчального процесу;
  • виховувати бажання поповнювати свої знання.

Обладнання Конституція України, закони України «Про освіту» й матеріали: від 23.03.1996 р., «Про загальну середню освіту» від 15.05.1999р., статут школи.

Базові поняття й терміни: право на освіту, обов'язковість загальної середньої освіти, загальноосвітній навчальний заклад.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

 

Прийом

педтехніки

Нмк вчителя, учнів

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Хроно-метраж

І. Організаційний момент

 

 

Привітання, озвучення мети і завдань уроку.

Епіграф «Дім, в якому немає книг, схожий на тіло, в якому немає душі»

 

 

 

IІ. Актуалізація опорних знань учнів

Експрес-опитування

 

 

 

 

 

 

Дайте визначення поняттям: конституційні права людини і громадянина, юридичні гарантії, омбудсмен

Відповіді учнів

5 хв.

Твори-ессе

 

Учитель заслуховує твори декількох учнів та дає їм характеристику

Учні зачитують твори на тему «Чи є, на ваш погляд, обов’язки обмеженням ваших прав? Чому?»

4 хв.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вступне слово вчителя

 

Одним із важливих конституційних прав громадян України є право на освіту.

Водночас Конституція покладає на вас обов’язок

учитися. Лев Толстой порівнював потребу людини

в освіті з пошуком повітря для дихання. Сьогодні, щоб бути культурною людиною, необхідно здобути освіту й постійно поповнювати свої знання.

Складне сучасне життя потребує справжніх про-

фесіоналів. За нових економічних умов зростають

вимоги до працівників в усіх сферах і службах.

Знання допомагають людям реалізувати здібності, роблять їх конкурентоспроможними на ринку праці.

Записують тему уроку

1 хв.

Проблемне завдання уроку

 

Був собі хлопець. Його дуже любили батьки. Так любили, що ні в чому не могли відмовити. І коли, навчившись у першому класі читати, писати й рахувати, він сказав батькам: «Я більше не хочу ходити до школи і взагалі вчитись», — ті не суперечили йому. Хлопець залишився вдома. Минали роки. Хлопець виріс, став

дорослим, але все ще сидів вдома або гуляв із друзями. Та от настав час, коли його старенькі бать-

ки померли.

Яка роль освіти в житті людини?

Учні висловлюють свої думки з даної проблеми.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Робота з документом

 

Картки для груп, текст закону

Учні мають ознайомитися зі ст. 53 Конституції України, визначити шляхи забезпечення права на освіту й виконати завдання.

1. Яким чином держава забезпечує доступність

дошкільної, повної середньої освіти?

2. Що роблять для розвитку різних видів освіти?

3. Які пільги надаються учням та студентам?

Учні опрацьовують Конституцію України ст. 53 та дають відповіді на питання

7 хв.

«Мозковий штурм»

 

 

Учні згідно ст. 53 Конституції України стисло висловлюють думки щодо основних принципів

освіти в Україні. Їхні висловлювання фіксують

на дошці, а учні заносять їх до зошитів.

Учні висловлюють думки відповідно до поставленого завдання

 

Робота в групах

 

Клас розподіляється на групи:
1-ша група. Сутність права на освіту (витяги із

закону «Про освіту»).

2-га група. Види загальноосвітніх закладів (під-

ручник).

3-тя група. Права й обов’язки учасників освітнього процесу: учнів, батьків, вчителів (підручник,

витяги із закону «Про освіту», статут Веселівської

районної різнопрофільної гімназії).

Групи працюють за таким алгоритмом:

1. Прочитати текст.

2. Коротко, тезами, сформулювати відповідь на

питання.

3. Оформити відповідь групи на аркуші, ватману.

4. З акріпити ватман на дошці.

5. Виступ групи.

6. Сформулювати й записати 3 основних принципи реформування сучасної школи (на думку учнів).

 

V. Узагальнення знань та вмінь учнів

Дерево рішень

 

Уявіть, що ви — міністр освіти. Які ви бачите перспективи розвит­ку освіти в Україні? Аргументуйте свою відповідь.

Учні висловлюють та аргументують свої думки

5  хв.

Проблемне завдання уроку

 

Яка роль освіти в житті людини?

Учні обґрунтовую завдання

4 хв.

VІІ. Підсумки уроку

Слово вчителя

 

Учитель підводить дітей до висновку, що право на освіту є одним із найважливіших прав і належить до числа культурних прав.

Права та обов'язки учасників навчально-виховного процесу визнача­ють закони про освіту, статут школи.

Загальноосвітній навчальний заклад забезпечує реалізацію права гро­мадян на загальну середню освіту.

Повна загальна середня освіта в Україні є обов'язковою. Державою гарантується безкоштовна освіта.

 

 

VІІ. Домашнє завдання

Домашнє

завдання

 

1. Опрацювати текст підручника

 

Записують домашнє завдання

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 травня
Переглядів
88
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку