Урок "Предмет, об'єкт, завдання і методи науки про довкілля"

Про матеріал

Мета:

Освітня: розглянути визначення, предмет і завдання еко­логії як науки;

Розвиваюча: розвивати навички застосування матеріалів інших курсів та вміння систематизува­ти й використовувати власні знання;

Виховна: виховувати бережливе ставлення до навколишнього середо­вища

Перегляд файлу

Урок 11 клас

Екологія

 

Тема: Предмет, об'єкт, завдання і методи науки про довкілля

 

Мета:

Освітня: розглянути визначення, предмет і завдання еко­логії як науки;

Розвиваюча: розвивати навички застосування матеріалів інших курсів та вміння систематизува­ти й використовувати власні знання;

Виховна: виховувати бережливе ставлення до навколишнього середо­вища

Обладнання й матеріали:  підручник, робочий зошит

Тип уроку: засвоєння нових знань

ХІД  УРОКУ

І. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

 

ІІ. Актуалізація опор­них знань учнів

  1. На які групи можна поділити живі організми?
  2. Чи є людина частиною природи?
  3. Чи може людина впливати на довкілля?
  4. Що може вивчати екологія?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Повідомлення теми і мети уроку

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

План:

  1.     Предмет, об'єкт, завдання науки про довкілля
  2.     Методи екологічних досліджень
  3.     Екологічні чинники

 

Екологія — це наука, що вивчає взаємодію живих організмів нашої планети між собою та з навколишнім середовищем (Е. Геккель 1866 рік).

 

Екологія

 

Теоретична

Прикладна

(висвітлює загальні закономірності організації життя)

(вивчає механізми руйнування біосфери людиною та способи запобігання цього процесу, розробляє принципи раціонального використання природних ресурсів)

Головним об’єктом вивчення в екології є екосистеми як єдині природні комплекси, утворені живими організмами та середовищем існування.

 

Предметом є – сукупність або структура зв’язків між організмами та середовищем.

 

Серед основних завдань екології можна виділити такі:

  • дослідження особливостей організації життя, у тому числі у зв'язку з антро­погенними факторами, що є результатом людської діяльності, впливом на природні системи;
  • створення наукової основи раціональної експлуатації біологічних ресурсів;
  • прогнозування змін природи під впливом діяльності людини;
  • збереження середовища існування людини.

 

Загальнонаукові методи:

  •        описовий
  •        історичний
  •        статистичний
  •        порівняльний
  •        спостереження

 

Екологічні чинникисукупність усіх чинників  середовища, що діють на живий організм або надорганізмову систему.

V. Узагальнення та систематизація знань

  1. Що таке екологія?
  2. Які методи використовує екологія?
  3. Які основні завдання вирішує екологія?

 

VІ. Підведення підсумків уроку

Обговорення та виставлення оцінок

 

ІV. Надання та пояснення домашнього завдання.

Опр. §1,2

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Атмажова Наталя Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Екологія (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
24 липня 2018
Переглядів
6662
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку