Тема: Префікс і суфікс (повторення й поглиблення)
Мета: повторити і поглибити знання учнів про значущі частини слова (префікс і суфікс), удосконалити вміння розрізняти форми слова і спільнокореневі слова, формувати вміння знаходити значущі частини слова, визначати їх роль у словах; розвивати критичне мислення, увагу, уяву, усне та писемне мовлення; виховувати усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ДОСВІДУ ТА ОПОРНИХ ЗНАНЬ - Перевірка д\з - Мовна хмаринка Виписати з хмари слів спільнокореневі слова та форми слова. https://wordart.com/tt3ysqe48zqm/%D1%81%D0%BF%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D1%96%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D1%82%D0%B0%20%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B8%20%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0
ІІІ ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Префікс - це значуща частина слова, яка стоїть перед і коренем і слугує для утворення нових слів. Наприклад: - - -- РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ
- Що спільного у словах лис, лисиця, лисонька? Чи мають вони префікси? Як називається частина основи, що стоїть після кореня?
Суфікс — це значуща частина слова, яка стоїть після кореня і слугу для утворення нових слів.
V. ВИКОНАННЯ ВПРАВ НА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО
- РОЗПОДІЛЬНИЙ ДИКТАНТ Записати слова в три колонки: іменники, прикметники, дієслова. Позначити у словах суфікси та закінчення. Весняний, веснонька, відлітати, промінчик, зелененький, зимувати, сріблястий, дівчина, мудрість, прочитала, водичка, дрібненький.
- РУХАНКА
- ПОМІРКУЙМО! Пояснити, у якому рядку слів виділені букви є закінченнями, в іншому – суфіксами.
1. Золото, плоди, вітру. 2. Високо, малювати, взимку.
- РОБОТА В ПАРАХ Доберіть до поданих слів антоніми, запишіть їх парами. Якого значення надають префікси цим словам?
Відсунути, принести, закрити, розплющити, закопати, розв’язати.
- ТВОРЧА РОБОТА Утворіть від поданих слів прикметники. Позначте суфікси. З двома словами скласти речення і записати. Розум, жито, крига, холод, море, дерево, скло, вітер.
VI. Рефлексія. Підсумок уроку
Стратегія «Кубик Блума»
Порядок роботи з кубиком Блума
Назви |
Що таке префікс? |
Чому? |
Префікс і суфікс є значущими частинами слова? |
Поясни |
Які слова не мають закінчень? |
Запропонуй |
Свій приклад слова з префіксом |
Придумай |
Слово з префіксом і суфіксом |
Поділися |
Для чого служать префікси і суфікси? |
VII. Домашнє завдання
Вивчити матеріал с. 62-63, виконати вправу 155. с.65