Контрольна робота з української мови №5
«Вимова й чергування голосних і приголосних звуків. Правопис префіксів»
Початковий рівень ( по 0.5 б.)
1. Фонетика вивчає:
А. Звуки мови;
Б. Слова як частини мови;
В. Будову слова.
2. Вкажіть рядок, у якому в усіх словах відбувається наближення е-и
А. Весна, зошит, ремінь.
Б. Ремонт, вилка, нитка.
В. Село, весло, пиріг.
3. У якому рядку в усіх словах відбувається наближення о-у
А. Зозуля, вухо, турбота.
Б. Козуля, голубка, посуха.
В. Косуля, долина, кулон.
4. Вкажіть рядок, у якому в кожному слові відбувається уподібнення
А. Грається, миєшся, футбол.
Б. Легко, томат, корова.
В. Зшити, боротьба, мама.
5.Позначте рядок, у якому в усіх словах відбувається спрощення, що позначається на письмі:
А. Тиж..невий, контрас..ний, шіс..надцять.
Б. Захис..ний, балас..ний, жаліс..ний.
В. чес..ний, корис..ний, якіс..ний.
6. У якому рядку всі слова мають префікс -с
А. Сколихнув,сперся, сфотографувати.
Б. Сховати, сшити, сліпити.
В. Сказати, сцілити, сбити.
Середній рівень ( по 1б.)
7. Спишіть слова, розкриваючи дужки.
Пес(т)ливо, кіс(т)лявий, щотиж(д)невий, сер(д)цевий, шіс(т)надцять.
8. Запишіть парами слова, добираючи перевірне слово, щоб сумнівний звук став наголошеним.
Весна, село, зерно, зима, великий.
9. Спишіть, розкриваючи дужки
У(в) автобусі, у(в) школі, малює у(в) альбомі, поклав у(в) портфель, привітав у(в)чительку.
Достатній рівень ( по 1.5 б.)
10. З’єднайте слово та орфограму, за правил якої потрібно написати слово.
|
А. Наближення |
|
Б. Префікси -з,-с |
|
В. Чергування і-й |
|
Г. Префікси -роз,-без. |
|
Д. Спрощення |
|
Е. Апостроф |
|
Є. Уподібнення |
|
Ж. Чергування у-в |
|
З. Ненаголошені е-и |
|
І. Подвоєння |
Джміль, явір, сміється.
Високий рівень ( 3 б.)
Спиши початок тексту , вствляючи, де потрібно, пропущені букви.
Доповни текст 5-7 реченнями.
Скоро прийде в…сна. Прип…че ласкаве сонечко. Незабаром набубнявіют... бруньки, зазеленіют... листочки, розцвітут... тюльпани.