Урок "Префікс. Словотворча роль"

Про матеріал
Дати поняття, що таке префікс, навчити утворювати нові слова; розвивати логічне мислення, кмітливість, виховувати любов до мови рідної країни.дати поняття, що таке префікс, навчити утворювати нові слова; розвивати логічне мислення, кмітливість, виховувати любов до мови рідної країни.
Перегляд файлу

Тема: Префікс. Словотворча роль префіксів. Робота з фразеологізмами.

Мета: дати поняття, що таке префікс, навчити утворювати нові слова; розвивати логічне мислення, кмітливість, виховувати любов до мови рідної країни.

Обладнання: слова до словникової роботи.

Хід роботи

  1. Організаційний момент.
  2. Каліграфічна хвилинка.
  • Діти, давайте трішки розімнемо наші ручки, але перед цим відгадайте загадку.

Торох, торох,

Розсипався горох

Почало світати

Нема – що збирати. (Зірки)

  • Так, це зірки. А скажіть, з якої літери починається наша відгадка.
  • Тож, відкривайте свої зошити, запишіть число, класна робота і пропишіть рядок великої літери і маленької літери «З».
  • На другому рядку запишіть буквосполучення: «за», «зв», «зо», «зе».
  • А зараз трішки подумайте і скажіть, яке речення можна скласти зі словом «зірка».
  • На третьому рядку запишіть своє речення.
  1. Словникова робота.
  • Зараз ми з вами повторимо написання словникових слів.
  • А хто знає, які це словникові слова?
  • Тож, я буду показувати вам слово, а ви будете їх записувати, виправляючи помилки.
  • А хто бажає попрацювати за дошкою?

(батьківщина, ведмідь, вересень, вулиця, директор, океан, телефон, чернетка).

  1. Актуалізація опорних знань учнів.
    1.        Вправа «Мозковий штурм»
  • З чого складається наше мовлення? ( З речень)
  • З чого складається речення? (Зі слів)
  • З чого складається слово? ( основа і закінчення)
  • Як виділити закінчення в слові? ( змінити його за запитанням)
  • Якщо змінювати слово, та незмінна там …. Основа.
  • З чого складається основа?
  • Подивіться на дошку. Виділіть у цьому слові закінчення, сонову, корінь і якщо є суфікс. Жайворон- ок.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про префікс та його словотворчу роль, а також попрацюємо над фразеологізмами.
  1. Систематизація й первісне усвідомлення знань.
  • Відкрийте свої підручники на ст. 92, подивіться вправу 211.

Правило. Частина слова, що стоїть перед коренем, називається префіксом. За допомогою префіксів утворюються нові слова. Префікси позначим так­­ ­­­­­­­­....

  1. Осмислення набутих знань.
  • Зверніть увагу на дошку. Скажіть від якого слова утворилися ці слова. (записати, написати, переписати)
  • Від якого слова утворилися ці слова?
  • Яка частина надала словам різного значення?
  • Утворіть словосполучення. Прочитайте префікс у кожному слові. Позначте префікси. Поміркуйте, як вони змінюють зміст словосполучень, поясніть кожне.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  • Виконуємо вправу 212.
  1. Підсумок уроку.
  • Яку частину основи слова ми вчили на уроці?
  • Що називається префіксом?
  • Для чого служить префікс?
  • Що потрібно зробити для того щоб виділити префікс?

 

 

docx
Додав(-ла)
Решетило Ірина
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
479
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку