Урок "Множення багатоцифрових чисел"

Про матеріал
Збагатити знання учнів про планети Сонячної системи; повторити множення багатоцифрових чисел. Розвивати пізнавальний інтерес, увагу, пам'ять, логічне мислення, кмітливість та організованість. Виховувати старанність і працьовитість, бажання вчитися.
Перегляд файлу

Тема Закріплення множення багатоцифрових чисел.

  Мета Збагатити знання учнів про планети Сонячної системи; повторити множення багатоцифрових чисел. Розвивати пізнавальний інтерес, увагу, пам'ять, логічне мислення, кмітливість та організованість. Виховувати старанність і працьовитість, бажання вчитися.

  Обладнання Таблиця (модель) «Сонячна система», картки завдань, геометричний малюнок, макет ракети, малюнки на тему «Космос», магнітофонний запис звуків космосу.

Зміст заняття

 І Організація класу

  Перш, ніж розпочати заняття, давайте привітаємо наших гостей.

      Усміхнімось всім довкола:

      Небу, сонцю, квітам, людям.

      І тоді обов’язково

      День для нас привітним буде.

  Покажіть, будь ласка, який у вас настрій. Чи можемо ми розпочати

 роботу?

       Всі сідайте тихо, діти, домовляймось не шуміти,

       Руку гарно піднімати, на занятті не дрімати,

       А знання мерщій хапати. Всі готові до заняття.

       Тож гаразд часу не гаєм і заняття починаємо.

  ІІ Повідомлення теми і мети заняття

 - Сьогодні у нас незвичайне заняття. Ми з вами побуваємо… Де ми

 побуваємо, ви дізнаєтесь, якщо виконаєте це завдання.

  ІІІ Повторення і закріплення вивченого матеріалу

     І. Усні обчислення.

  На дошці числа з буквами, розв’язавши приклади, ви знайдете потрібне слово.

              _______                    ________                    __________

              5782 . 9 ________    425 . 62  _________  4218 . 207_                                  

556 . 6                   46064 . 8 _                   7309 . 87_

                                     

   _А           К            С               Л               О            Б           М              С             О               Р__                     75138    3336    873126    635083     52038    3236    26350     368512    635883     52308

 

 

   К             О                  С                М                О                 С

 - Отже, ми сьогодні побуваємо у космосі.

  Космос – це безмежний простір, де знаходяться домівки зірок, які називаються галактиками. Наша галактика називається Чумацький Шлях – одна з мільярдів галактик, які існують у Всесвіті. Сьогодні ми побуваємо на планетах, які входять до складу Сонячної системи.

 - На чому можна подорожувати у космосі?

 - Так, звичайно, на ракеті.

    Учень    Далекі зірки над нами горять

                   І кличуть у гості.

                   Збиратись в дорогу не важко для нас.

                   І ось ми готові, злітати вже час!

                   Вирушаємо в путь –

                   Нас цікаві речі ждуть!

 (Звук зльоту ракети)

       2. Повторення алгоритму множення.

  - А зараз наша ракета пролітає над найближчою до Сонця планетою-

  Меркурій.

                                                        Меркурій

      Меркурій – найменша планета Сонячної системи і найближча до Сонця. Поверхня його кам’яниста і пустинна. Це найшвидша планета, яка обертається навколо Сонця всього за 88 днів. На Меркурії немає ні води, ні атмосфери, а отже, й вітру. Вкрай високі коливання температури: під час жаркого дня термометр показує +330 0С, а нічна температура падає до -180 0С – усе це робить планету негостинною.

                                   Алгоритм множення

 - Під час множення в стовпчик одиниці пишуться під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями, якщо другий множник «кругле» число, треба підписувати числа під числами, а нулі зміщені у бік.

    Множити починаємо із розряду одиниць, справа наліво, і записуємо отриманий результат. Якщо другий множник «кругле» число, то обов’язково у результаті треба перевірити наявність і кількість нулів.

              

 Пам’ятка множення багатоцифрових чисел

     * Починай множити з одиниць.

     * Правильно підпиши.

     *  Відшукай неповні добутки.

     * Додай їх і одержиш повний добуток.  

    3. Математична розминка.  

   - Летимо далі і зупиняємось над планетою – Венера. А що це за планета?                                       Венера

      Друга за відстанню від Сонця планета, що носить ім’я богині красоти, схожа на яскраву зірку, тому її називають «ранковою зорею». Венера дуже схожа на Землю, майже така ж за розміром. Венера оточена товстим шаром хмар, однак її атмосфера на відміну від земної складається з вуглекислого газу і сірчаної кислоти. Під таким покривом дуже жарко, температура досягає 480 0С.

   - А тепер згадаємо одиниці вимірювання величин. Треба стрілочками з’єднати рівні величини. (ланцюжком)

                    52 м                                 63 хв.

                     4 т 5 кг                            120 т

                     27 дм                              5200 см

                     120000 кг                       1 дм 4 см

                     1 год. 3 хв.                     2 м 7 дм

                     14 см                               135 хв. 

                  6750 кг                     4500 кг

                  2 год. 15 хв.             380 хв.

                  6 год. 20 хв.             67 ц 50 кг

    4. Розв’язування прикладу на сумісні дії.

  - Знову наша ракета прямує далі і зупиняється на планеті Земля.

                                                            Земля

    Земля – третя від Сонця планета, її часто називають блакитною або зеленою планетою, планетою-садом. Має один супутник – Місяць. На відміну від інших планет Сонячної системи, на Землі багато основних життєво важливих елементів: кисню і води. Температурні умови на поверхні нашої планети придатні для життя і в полярних областях, і в жарких пустелях. Першим космонавтом у світі був Юрій Гагарін, який 12 квітня 1961 року один раз облетів Землю та благополучно приземлився. Його політ тривав 89 хв.. А першим українським космонавтом став Леонід Каденюк.

 

3804 . 208 – 6548 . (2034 . 18 – 36502) = 

 5. Розв’язування задачі.

    Учень   Кличе ревом нас ракета

                 Для польоту на планету.

                 Вирушаємо на Марс.

                 Зірки вже чекають нас.

                                                                 Марс

      Четверта від Сонця планета червоного кольору, яка названа на честь бога війни, бо її колір нагадує колір крові. Цей колір пояснюється тим, що поверхня планети має велику кількість заліза, яке окислюється і дає червоний колір. На Марсі найбільша гора в Сонячній системі – це Олімп заввишки 27 тис. м. На марсіанських скелях учені знайшли сліди крихітних бактерій. Це може бути свідченням того, що мільйони років тому на планеті існувало життя. Марс менший за Землю, але в нього не один, а два супутники – Фобос і Деймос (так звали синів бога війни). Уночі температура на Марсі знижується до  - 85 0С.

                                                  Задача

        Діаметр Марса – 6378 км, що становить   діаметра Землі. Який

 діаметр Сонця, якщо він у 109 раз більше від діаметра Землі?

     

     6. Фізхвилинка.

  - Подорож наша триває. Наступна планета…, але її немає. Чому?

     Кам’яні уламки між Марсом і Юпітером не змогли утворити планету, оскільки сильне

  тяжіння Юпітера весь час розтягувало їх у різні сторони. Вони утворили Пояс астероїдів – кільце, що нагадує диск з отвором посередині.

  - Прямуємо далі, а за вікном уже – Юпітер.

                                                              Юпітер

      Найбільша планета Сонячної системи – Юпітер. Складається з різних газів, має 16 супутників. В атмосфері Юпітера постійно бушують урагани. Ця планета випромінює удвічі більше тепла, ніж одержує від Сонця.

    Встаньте, діти, посміхніться,                                   

    Землі нашій поклоніться

    За щасливий день вчорашній.

     І до сонця потягніться,

     Веретенцем покрутіться.

   Раз присядьте, два присядьте 

     І за парти тихо сядьте.

    7. Геометричний матеріал.

   - Відпочили, далі в путь, а під нами вже Сатурн.

                                               Сатурн

      Друга за розміром планета Сонячної системи – Сатурн. Планета цікава тим, що має близько 20 супутників, які складаються зі шматків льоду і каміння. Супутники утворюють яскраві кільця. Супутник Сатурна Титан – єдиний із супутників Сонячної системи, який має атмосферу.

   - На дошці геометричні фігури    І варіант - ? (квадрат)

                                                               ІІ варіант - ? (прямокутник)

   - Що таке прямокутник?

   - Що таке квадрат?

   - Яка між ними подібність і яка відмінність?

   - Записати формули для обчислення периметра, площі

   - У яких одиницях вимірюється периметр, площа ?

  - А далі нас чекають дві планети Уран і Нептун, а чому ви зараз

    дізнаєтеся.

                                                      Уран і Нептун

      Планети близькі за розмірами й однакові за складом. Вони дуже холодні (температури поверхні нижчі  - 200 0С), мають кам’янисте внутрішнє ядро, скуті кригою й оповиті товстою оболонкою з водню, метану і гелію. Тому Уран і Нептун – газові гіганти так само, як Юпітер і Сатурн. На відміну від інших планет, вісь Урана нахилена майже під прямим кутом, і планета рухається навколо Сонця боком.

   - А зараз ми розв’яжемо задачу з Містером Ікс.

                                                Задача

    Одна зі сторін прямокутника 9 см. На скільки вона коротша другої сторони, якщо відомо, що площа прямокутника 144 см2?

    8. Завдання з логічним навантаженням.   

  - Остання зупинка чекає на нас і ми опиняємося над Плутоном.

                                                        Плутон

      Плутон є найменшою планетою. Вона складається з льоду, що покриває товстим шаром тверду речовину, та заліза. Супутник Плутона – Харон.

  - Віднови цифри в клітинках із зірочкою. ( робота по рядах)

       І ряд                  ІІ ряд                  ІІІ ряд

         х 785                   х 426                 х *262             

        **2                      ***                  _4*8            

   +  ****                +  **08              + *****

  6280__                 *52__              504*__             

  ******                 *****              ******

   На небі, як і зірки, мальовничо виглядають комети, які теж є небесними тілами, але це всього лише брудні крижані кулі. Вони проходять за межами Сонячної системи. Але інколи Сонце притягує одну з комет. Наближаючись до Сонця, комета починає танути, і сонячний вітер здуває з неї довгий хвіст газів. Він світиться в сонячних променях, прикрашаючи нічне небо протягом кількох тижнів, доки не зникне. Ось яку комету притягнуло наше Сонце. А що знаходиться на її «хвості»?

    ІV Підсумок заняття

  - Що нового ви дізнались на сьогоднішньому занятті?

   - Назвіть планети які ви запам’ятали.

    Про ці планети та про інші космічні тіла ви можете прочитати в енциклопедіях, які знаходяться у нас на виставці.

   - Що повторили на занятті?

         Всі ви діти – молодці,

         Гарно працювали!

         Але дзвоник пролунав,

         Він мені і вам сказав,

         Що заняття час кінчати,

        Треба йти відпочивати.

 

doc
Додав(-ла)
Шаповал Олена
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
21 листопада 2023
Переглядів
485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку