Урок. Презентація. "Площа трикутника"

Про матеріал
Даний конспект уроку і презентація до нього сприяють: формуванню в учнів поняття площі трикутника, вмінь і навичок використовувати формули при розв’язуванні практичних і дослідницьких завдань; інтелектуальному розвитку учнів, розвитку логічного і критичного мислення, пам’яті, уваги, просторової уяви, інтуїції, уміння аналізувати, робити умовиводи за аналогією; виховують любов до рідного краю, свідоме ставлення до навчання, розуміння та вміння слухати товаришів, чіткість й точність думки, працелюбство, наполегливість, алгоритмічну культуру. Методи і прийоми: Метод «Мікрофон», робота в групах, сенкан, випереджувальне завдання.
Перегляд файлу

Геометрія – правителька

 всіх розумових пошуків.

М.В. Ломоносов

Тема уроку. Площа трикутника

Мета уроку.

Навчальна: формування поняття площі трикутника,вмінь і навичок  використання формул при розв’язуванні  практичних і дослідницьких завдань;

 Розвиваюча: інтелектуальний розвиток учнів, розвиток логічного  і критичного мислення, пам’яті, уваги, просторової уяви, інтуїції, уміння аналізувати, робити умовиводи за аналогією.

Виховна: виховання любові до рідного краю,  гордості за  архітектурну спадщину Батьківщини, свідомого ставлення до навчання, розуміння та вміння слухати товаришів,чіткості й точності думки, працелюбства, наполегливості, алгоритмічної культури.

Тип уроку: УРОК ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
Методи і прийоми: Метод «Мікрофон», робота в групах, сенкан, випереджувальне завдання.

Хід уроку

І.  Організація класу .

Учитель. Ми з вами продовжуємо вивчення важливих тем  із геометрії. Знаходження площ геометричних фігур, або ж предметів навколишнього світу, що мають форму відомих геометричних фігур, споконвіків хвилювало людство. Сьогодні не можна уявити жодної галузі промисловості де тим чи іншим чином не використовуються знання здобуті на уроках математики. Для того, щоб своїм трудом збагатити і прославити свою Батьківщину, так як наші предки протягом багатьох століть, необхідно більше вивчати геометрію. Перед тим, як почати вивчення нової теми повторимо з вами відомі формули знаходження площ фігур і їх застосування при розв’язуванні задач.

ІІ. Актуалізація і корекція опорних понять та уявлень.

Фронтальна бесіда з використанням презентації

1. Давайте пригадаємо формули знаходження площ геометричних фігур, вивченні на попередніх уроках. Перед вами є назва фігури, а ви пригадуємо формули для обчислення площі цієї фігури      (названі формули переміщаються із «Схованки формул» ).

2. А зараз розв’яжемо декілька усних задач із використанням даних формул.

                      

  

      

3. Оскільки тема нашого уроку буде стосуватися трикутника, то давайте пригадаємо з вами все, що ми знаємо про цю геометричну фігуру.

Метод «Мікрофон»( Види трикутників, все про рівнобедрений, рівносторонній, прямокутний трикутники, ознаки рівності, подібності трикутників, сума кутів, середня лінія трикутника).

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Життя ставить перед нами щодня свої вимоги і  завдання. Досить часто потрібно розв’язувати завдання із використанням нових способів і  методів, які вчить нас математика. Тому тема нашого уроку  « Площа трикутника». Сьогодні ми з вами маємо вивести і  вивчити нові формули для знаходження площі трикутника, і навчитися  застосовувати дані формули для розв’язування задач.

IV. Мотивація навчальної діяльності учнів. Формули для обчислення площ земельних ділянок, що мають форми прямокутників, трикутників, трапецій наведені в клинописних таблицях Стародавнього Вавилону, що відносяться до 2000 року до н.е.. І, якщо вести хоча б наближений облік часу виникнення поняття площі, то вийде більше 4000 років.  
Рукописи, що дійшли до нас з глибини століть, говорять про те, що рівень знань науки «геометрії» на Русі до початку 16 століття був невисокий.
Так відомо, що в 1551 році цар Іван IV вирішив вперше  «поміряти державу». Ймовірно було відомо за якими правилами треба було проводити вимірювання земельних угідь держави  і були люди, які знали геометрію. Але, перша книга, де викладаються правила вимірювання площ, була книга «сошного пісьма», що відноситься до 1629 року. У ті далекі часи також, як і ми в даний час, вимірювані ділянки складної форми розбивали на більш прості - на трикутники, прямокутники, квадрати, трапеції. Площі прямокутника, квадрата вимірювали правильно, а от площі трикутника, трапеції обчислювали з помилками. Так, площу трикутника вимірювали як половину від добутку меншої сторони на більшу, а площу рівнобічної трапеції обчислювалася як добуток півсуми основ на довжину бічної сторони.
У Старовинних  рукописах містяться помилки в способах вимірювання площ, також там стверджувалося, що фігури з рівними периметрами замикають рівні площі, що теж неправильно. А може бути в рукописах допущені помилки переписувачами?.
І все ж важко вірити в невисокий рівень знань геометрії на Русі, коли в 1553-1560 роках при Івані Грозному збудований собор Василя Блаженного «майстрами кам'яних справ Посніков, Яковлєвим... Неможливо уявити собі, що створення такого архітектурного шедевра могло обійтися без широких геометричних знань.
Звичайно, важко повірити, але до кінця XV ст.. на Русі математичні книги були заборонені як «богомерзенні».
І тільки в 1701 році Петро I заснував у Москві школу «Математичних і навігаційних наук», де вперше були введені арифметика, алгебра, геометрія і тригонометрія, і незабаром були переведені на російську мову і видані «початку» Евкліда під редакцією англійця Форварсьна.
V. Сприймання нового матеріалу та його усвідомлення.

Клас об’єднується в 4 групи  по 6 учнів. Кожна група отримує завдання. На ватмані намальовано малюнок і записано завдання. (Виведення формул записувати також на ватмані). В разі чого учні можуть покликати на допомогу вчителя, як консультанта.

1 група

 У трикутнику АВС висота ha  розбиває сторону а на частини а1  і  а2 . Використовуючи формулу площі прямокутного трикутника доведіть, що

SABC=1/2·a· ha.

2 група.

У паралелограмі АВСD  до сторони АD=a, проведено  висоту ВН=ha.Використовуючи формулу площі паралелограма, доведіть, що SABD=1/2·a·ha.

3 група.

 Трикутник АВС описаний навколо кола. Використовуючи формулу знаходження  площі прямокутного трикутника доведіть, що SABC=p·r, де р- півпериметр, ·r- радіус вписаного кола.

4 група.

Трикутник АВС описаний навколо кола. Використовуючи формулу знаходження площі  трикутника S =1/2·a·ha  доведіть, що SABC=p·r, де р- півпериметр, ·r- радіус вписаного кола.

Учні за 5-6 хвилин мають виконати завдання і ще по 3 хвилини показати його виконання учням класу.

Учитель. Отже ми сьогодні з вами вивели дві формули для знаходження площ трикутника. Запишемо їх в зошити.

VI. Узагальнення та систематизація набутих знань.

Учитель. А зараз ми з вами розв’яжемо задачі на використання даних формул          (слайди презентації). При цьому розв’язавши задачі ви дізнаєтеся  і побачите

 ( презентація) сім чудес України. Саме їх серед безлічі архітектурних ансамблів із сотні кращих, обраних експертами, визначили  за допомогою інтернет-голосування як гідних цього високого звання. Ті люди, що створювали ці шедеври архітектури були добре знайомі з геометрією, уміло її використовували і залишили надзвичайний спадок для нас – нащадків. Тож пишаймося цим. І зробімо все, щоб і собі залишити слід на цій Землі. Щоб нами пишалися наші нащадки і  наш спадок   зумів прославити рідну неньку-Україну.

 

    

VIII. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

1.А зараз складіть сенкан — це вислів, який складається з п'яти рядків:
               Слово-тема (іменник).
               Два прикметники.
               Три слова, які визначають дію, пов'язану з темою.
               Фраза.
               Слово — синонім теми

2. Що ми навчилися робити на уроці. Чи досягли бажаних результатів.

3.Випереджувальне завдання. Дома спробуйте, використовуючи формулу знаходження площі  трикутника знайти площу трапеції.

4. Вивчити  §23 №1101, №1095,1108.


 

 

 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Площа прямокутника Площа ромба Площа квадрата S =а · b Площа прямокутного трикутника Добре засвоєна мудрість не забувається ніколи Піфагор Площа паралелограма Схованка формул

Номер слайду 3

Знайти: Дано: А B C D 12 см 300 8 см H АВСД - паралелограм

Номер слайду 4

Знайти: Дано: А B C D K 6 450 АВСД - паралелограм

Номер слайду 5

Знайти: Дано: B С А 4 АВС - трикутник 6

Номер слайду 6

Знайти: Дано: B С А 4 450 АВС - трикутник

Номер слайду 7

Знайти: Дано: А B C D 4 5 АВСД - паралелограм

Номер слайду 8

Знайти: Дано: А B C D 1350 8см 7см АВС – прямокутний трикутник

Номер слайду 9

Знайти: D С В А Дано: АВСД - паралелограм

Номер слайду 10

Знайти: Дано: А B C D 8см 5 5см 600 АВСД - паралелограм

Номер слайду 11

Трикутник є першою фігурою, яку не можна розкласти на фігури іншого, простішого виду ( у той час, як, навпаки, чотирикутник розкладається на трикутники) і тому є найпершим фундаментом кожної просторової речі, яка має межі. Джордано Бруно

Номер слайду 12

Номер слайду 13

С А В Н а1 а2 ha a S ∆ABH= 1/2 ·a1 ·h a S ∆ACH=1/2 ·a2 ·h a S ∆ABC= S ∆ABH +S ∆ACH = 1/2 ·a1 ·h a +1/2 ·a2 ·h a= 1/2 ·h a (a1 +a2) = 1/2· h a ·a У трикутнику АВС, висота ha розбиває сторону а на частини а1 і а2 . Використовуючи формулу площі прямокутного трикутника доведіть, що S ∆ABC=1/2·a· ha.

Номер слайду 14

А В С D H У паралелограмі АВСD до сторони АD=a, проведено висоту ВН=ha. Доведіть, що S∆ABD=1/2·a·ha b ha SABCD=AD·BH або SABCD =a·ha. Oскільки ∆АВD=∆ВСD, то SABCD=2S∆ABD, а отже 2S∆ABD = a·ha. Звідси S∆ABD =1/2· a·ha

Номер слайду 15

B C Трикутник АВС описаний навколо кола. Використовуючи формулу знаходження площі прямокутного трикутника доведіть, що S∆ABC=p·r, де р- півпериметр, ·r- радіус вписаного кола. А В О Е К Н а1 а2 b 1 b2 C 2 C 1

Номер слайду 16

B C Трикутник АВС описаний навколо кола. Використовуючи формулу знаходження площі трикутника S =1/2·a·ha доведіть, що S∆ABC=p·r, де р- півпериметр, ·r- радіус вписаного кола. А В О Е К Н а1 а 2 b 1 b2 C 2 C 1

Номер слайду 17

Запамятайте!!! S∆=1/2·a·ha S∆=r·p

Номер слайду 18

С Нерозважливо вчинили б математики, якби вони, відкинувши найпростіші поняття, почали досліджувати складні. М. Ломоносов

Номер слайду 19

Собор святої Софії (Софійський Собор) — християнський собор в центрі Києва, пам'ятка української архітектури і монументального живопису 11 — 18 століть, одна з небагатьох уцілілих споруд часів Київської Русі. А С В Н М К Чи правильно визначатиметься площа трикутника за наведеною рівністю: 1)S ∆ABC =1/2·AB·AM 2) S ∆ABC =1/2·AC·BK

Номер слайду 20

4 2 5 А В С 4

Номер слайду 21

Кам’янець-Подільський – одне з найстаровинніших міст України. Вперше згадується 1062 року у вірменських літописах. Під час народно-визвольної війни 1648-54 рр. Селянсько-козацькі війська двічі (1648, 1651) штурмували фортецю. Містить пам’ятки архітектури: замок (15-16 ст.) з п’ятикутною баштою та багатьма круглими, старовинні церкви.

Номер слайду 22

К М Р Н 6 12

Номер слайду 23

Києво-Печерська лавра — державний музейний комплекс "Києво-Печерська лавра" у Києві, Україна.Частково використовується як монастир і резиденція київського митрополита Української Православної Церкви Московського Патріархату.

Номер слайду 24

Головний вхід до Хотинської фортеці. Загальний вид на Хотинську фортецю. Мости і природні перепони на підходах до Хотинської фортеці. У 1538 році під проводом Яна Тарновського місто Хотин було штурмом взято польскими військами. Вони зробили підкоп фортеці, зруйнували три башти і частину західної стіни. Після її здобуття поляки відновили Хотинську цитадель у 1540 — 1544 роках, але згодом втратили її. У 1563 році Дмитро Вишневецький з п'ятьма сотнями запорозьких козаків знову захопили фортецю і утримували її тривалий час. 12 A B C H S=36 cмІ Знайти: АС.

Номер слайду 25

750 300 10 Дано: ∆АВС

Номер слайду 26

Хортиця- острів на Дніпрі. В 10 км на північ від Xортиці, на острові Мала Xортиця у 1550-х pp. князь Дмитро Вишневецький-Байда збудував фортецю. У січні 1557 рр. турецько-татарські війська напали на неї і згодом зруйнували. Поблизу Хортиці виявлено поселення ранніх часів мідного віку.

Номер слайду 27

Херсонес Таврійський– руїни давнього міста поблизу Севастополя. Заснований в кінці 5 ст. до н.е. греками – переселенцями з м. Гераклеї Понтійської. Збереглися залишки будівель, мурів, мармурові колони храмів, колодязі, башти. Місто мало лазні, водопровід А С В М Н

Номер слайду 28

Номер слайду 29

А B C D 450 6 3 Дано: ∆АВС

Номер слайду 30

Портрет графа С.Потоцького Портрет Софії Вітт-Потоцької “Софіївка” – дендропарк ботанічного саду Академії наук України, розташований в м.Умані Черкаської області – визначний пам’ятник садово-паркового будівництва ландшафтного стилю площею близько 140 га. Заснований в кінці 18-напочатку 19 ст. польським магнатом Потоцьким і названим “Софіївкою” на честь його дружини Софії. Охоплює річище р. Кам’янка, поблизу якого створено ряд штучних басейнів та ставів, створено систему водоспадів, шлюзів, каскадів, фонтани, гроти та підземну річку завдовжки 224 м. У парку багато альтанок, скульптур. С М А В

Номер слайду 31

Знайти: Дано: А B C 10 D 450 6 8 АВС - трикутник

Номер слайду 32

Сенкан — це вислів, який складається з п'яти рядків:                Слово-тема (іменник).                Два прикметники.                Три слова, які визначають дію, пов'язану з темою.                Фраза.                Слово — синонім теми

Номер слайду 33

S∆=1/2·a·ha S∆=r·p

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горик Руслана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
5039
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку