Урок-презентація "У колі мистецтв", 5 кл.

Про матеріал
До вашої уваги пропонується матеріал, який можна використати на уроках музичного мистецтва в 5 класі НУШ за модельною програмою Кондратової Л.Г. при вивченні теми "Мистецька абетка".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчитель мистецтва Лисянського ліцею №2 Беляєва Світлана Вікторівна

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Струмок серед гаю, як стрічечка. На квітці метелик, мов свічечка. Хвилюють, малюють, квітують поля –  Добрий день тобі, Україно моя!

Номер слайду 4

Мета: формування ключових компетентностей: - загальнокультурна компетентність: виховувати естетичний смак до музичного мистецтва; - міжпредметна естетична компетентність: образотворче мистецтво; - предметні компетентності: - ознайомити з особливостями музичного мистецтва, поняттями «музика», «музичне мистецтво», значенням музики в житті людей (в побуті, медіапросторі), надати уявлення про роль композитора або композиторки, виконавця чи виконавиці, слухача або слухачки в музичному мистецтві; - розвивати вміння учнів уважно слухати музику та висловлю-вати власні музичні враження від прослуханого твору, вміння надавати характеристику художньому образу твору, розвивати бажання створювати ритмічну та пластичну імпровізації до пісні, рухаючись у темпі музики; - виховувати інтерес до слухання класичної музики та виконання дитячих пісень українських композиторів.

Номер слайду 5

Щодня музика запрошує нас у дивовижний світ чарівних звуків. Звуки сплітаються в мотиви, утворюють мелодії, а ми, слухачі, уявляємо картини та художні образи, які музика «намалювала» за допомогою звуків.

Номер слайду 6

Відеоролик. «Музика в житті людей».

Номер слайду 7

Розкажіть, яку музику ви слухаєте на дозвіллі, які пісні наспівуєте найчастіше. Назвіть свій улюблений музичний гурт. Ким зі співаків/співачок ви захоплюєтесь найбільше?

Номер слайду 8

Музичне сприймання. Калейдоскоп сучасних ритмів. Які композиції вам вдалося розпізнати? У чиєму виконанні вони прозвучали?

Номер слайду 9

Музика (від грец. μουσική —мистецтво муз) — мистецтво організації музичних звуків. Музичне мистецтво втілює ідейно-емоційний зміст у звукових художніх образах. Воно належить до часових мистецтв та існує лише у виконанні, у живому звучанні.

Номер слайду 10

Перегляд картини. Г. Клімт. «Музика».

Номер слайду 11

Слово «музика» походить від грецького слова, що означає «мистецтво муз». У міфах Стародавньої Греції розповідається про дев’ять муз, кожна з яких представляла своє мистецтво або науку.

Номер слайду 12

Музам присвячувалися храми, які називалися мусейони (від цього слова і виник «музей»).

Номер слайду 13

Всього муз було 9. І кожна з них мала свою відмінну ознаку і своє призначення. У кожної музи був свій атрибут - символічний предмет, що говорить про те, з яким принципом вона пов'язана.

Номер слайду 14

Розкажи, яку музику ти слухаєш на дозвіллі, які пісні наспівуєш найчастіше. Назви свій улюблений музичний гурт. Ким зі співаків/співачок ти захоплюєшся найбільше? Г. Клімт. Музика Слово «музика» походить від грецького слова, що означає «мистецтво муз». У міфах Стародавньої Греції розповідається про дев’ять муз, кожна з яких представляла своє мистецтво або науку. Музам присвячувалися храми, які називалися мусейони (від цього слова і виник «музей»). Всього муз було 9. І кожна з них мала свою відмінну ознаку і своє призначення. У кожної музи був свій атрибут - символічний предмет, що говорить про те, з яким принципом вона пов'язана. Так із глибини віків, за грецькими міфами, мистецтво муз дало початок музичному мистецтву, яке супроводжує людину все життя. Щодня музика запрошує нас у дивовижний світ чарівних звуків, який «говорить» з нами неповторною мовою. Звуки сплітаються в мотиви, утворюють мелодії, а ми, слухачі, — уявляємо картини та образи, які музика «намалювала» за допомогою звуків. Розкажи, яку музику ти слухаєш на дозвіллі, які пісні наспівуєш найчастіше. Назви свій улюблений музичний гурт. Ким зі співаків/співачок ти захоплюєшся найбільше? Г. Клімт. Музика Слово «музика» походить від грецького слова, що означає «мистецтво муз». У міфах Стародавньої Греції розповідається про дев’ять муз, кожна з яких представляла своє мистецтво або науку. Музам присвячувалися храми, які називалися мусейони (від цього слова і виник «музей»). Всього муз було 9. І кожна з них мала свою відмінну ознаку і своє призначення. У кожної музи був свій атрибут - символічний предмет, що говорить про те, з яким принципом вона пов'язана. Так із глибини віків, за грецькими міфами, мистецтво муз дало початок музичному мистецтву, яке супроводжує людину все життя. Щодня музика запрошує нас у дивовижний світ чарівних звуків, який «говорить» з нами неповторною мовою. Звуки сплітаються в мотиви, утворюють мелодії, а ми, слухачі, — уявляємо картини та образи, які музика «намалювала» за допомогою звуків. Так із глибини віків, за грецькими міфами, мистецтво муз дало початок музичному мистецтву, яке супроводжує людину все життя. Щодня музика запрошує нас у дивовижний світ чарівних звуків, який «говорить» з нами неповторною мовою. Звуки сплітаються в мотиви, утворюють мелодії, а ми, слухачі, — уявляємо картини та образи, які музика «намалювала» за допомогою звуків.

Номер слайду 15

Музика записується в нотному записі й виконується на музичних інструментах або голосом. Її розподіляють на інструментальну, що виконується на інструментах та вокальну, яка виконується голосом.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Музичне сприймання. Естрадна композиція «Пісня ельфа» у виконанні ірландської скрипальки Фінооли Шеррі та норвежського композитора і піаніста Рольфа Ловланда.

Номер слайду 18

Аналіз прослуханого твору. Які художні образи постають у вашій уяві? Опишіть їх.

Номер слайду 19

Розгляньте схему (c. 5). Обговоріть, як музика пов’язана з іншими видами мистецтв.

Номер слайду 20

Музика своїм звуковим потоком, пульсацією ритму, мелодією звертається до людей і викликає в них почуття й емоції. Так слухачі уявляють музичні образи, створені композиторами.

Номер слайду 21

Композитор або композиторка створює музичний твір та записує його за допомогою нотних знаків. Виконавець чи виконавиця виконує твір на музичному інструменті або голосом. Слухач або слухачка сприймає музичний твір відповідно до своїх поглядів, смаків, досвіду.

Номер слайду 22

Розгляньте карту-схему нашої спільної подорожі Країною музичного мистецтва. Висловіть припущення, про що ви дізнаєтесь на кожній станції.

Номер слайду 23

Музичне сприймання. М. Лисенко. «Баркарола» («Пливе човен») (фортепіано).

Номер слайду 24

Аналіз прослуханого твору. - Про що розповідає прослуханий твір? - Якими музичними засобами композитор зобразив рух човна? Доберіть потрібні слова й опишіть темп і характер музики. З яким видом мистецтва можна пов’язати цю мелодію?

Номер слайду 25

Мико́ла Віта́лійович Ли́сенко  ( 1842 —  1912)  Корифей української класики – ціла епоха в українській музичній культурі. Блискучий диригент, обдарований піаніст, вдумливий педагог, засновник професійної композиторської школи, основоположник української професійної класичної музики.

Номер слайду 26

Баркарола (від італ. barca — човен) — пісня венеційських човнярів, іноді імпровізована. Баркаролою також називають вокальний або інструментальний музичний твір мрійливо-ліричного характеру зі спокійною, плавною мелодією на фоні розміреного супроводу, що нагадує ритм руху весел та сплески хвиль.

Номер слайду 27

Пригадайте свої літні канікули. Що вам найбільше запам’яталося? Чи вдалось побувати на річці, озері або морі? Чи бачили ви, як пливуть човни? Із якою музикою у вас асоціюється літня пора?

Номер слайду 28

Розучування пісні. «Сонце! Літо!» муз. Ш. Акіолі, А. Діггса, сл. Т. Лучанка, Н. Лучанко

Номер слайду 29

Фізкультхвилинка. « Голова, плечі, коліна, пальці»

Номер слайду 30

Гра «Імпровізація». Створіть разом із друзями ритмічну та пластичну імпровізації до пісні, рухаючись у темпі музики.

Номер слайду 31

Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія. Що таке музика, музичне мистецтво?  Розкажіть, що поєднує музику з іншими видами мистецтв.  Твір якого композитора звучав на уроці?  Які його твори ви запам’ятали?

Номер слайду 32

Домашнє завдання. Знайдіть в інтернет-джерелах сучасні пісні про літо. Створіть на своєму ґаджеті папку «Улюблена музика» і завантажте у неї пісню, яка найбільше вам сподобалася.

Номер слайду 33

ppt
Додано
19 березня
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку