Урок+презентація з теми "и та і в кінці прислівників"

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку та презентацію з теми "и та і в кінці прислівників" для 7 класу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Гра «Незакінчені речення»Прислівник – це…Прислівники відповідають на питання…Є такі групи прислівників за значенням…Є два ступені порівняння прислівників…

Номер слайду 3

И та і в кінці прислівників. Завдання:навчитися правилам правопису голосних и та і в кінці прислівників;розвивати творчі вміння зіставляти, порівнювати, моделювати й конструювати мовні явища

Номер слайду 4

Тоді, вгорі, донині, навкруги, навіки, верхи, по-вовчи, по-французьки, восени, безвісти, згори.ІПісля букв, що позначають м’які та пом’якшені приголосніИПісля г,к,х. З префіксом по- після к, ч, ж. Після букв, що позначають тверді приголосні

Номер слайду 5

Словникова робота. Вставити літери и та і в прислівники і записати у дві колонки. Навколішк…, вноч…, тільк…, всюд…, втрич…, вдалин…, наодинц…, по-людськ…, восен…, вкуп…, завширшк…, по-лисяч… .

Номер слайду 6

Творче конструювання. За поданими схемами-моделями усно утворити прислівники. Пояснити правопис.ІІ варіант. Де…іЗа…іДо…иІ варіант. Ані…и. За…и. Чим…і

Номер слайду 7

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Номер слайду 8

«Лови помилку» Знайти та виправити помилки у реченнях. Записати їх правильно. Зробити синтаксичний розбір другого речення. Пішла в ноч.. до ворожки, щоб поворожити: чи довго їй одинокій на сім світі жити?Плавай, плавай, лебедонько, по синьому морю, рости, рости, тополенько, все в гору та в гору.

Номер слайду 9

- Яке останнє речення за будовою?- На скільки частин його можна поділити?- Які ці речення будуть за будовою?- Чому у цьому реченні такі розділові знаки?КОЛО ДУМОК

Номер слайду 10

РОБОТА В ПАРАХ

Номер слайду 11

Дослідження-відновлення- Відновити прислів’я, дібравши їх продовження з другої колонки. Пояснити правопис и та і в прислівниках. Записати прислів’я, пов’язані з користю навчання. Що маєш робити…Без діла жить - …Хто спішить, …Лінивому…Грамоті вчиться - …Письменний бачить поноч(и,і) більше,Хто нічого не робить …все нікол(и,і).той нікол(и,і) не має часу.завжд(и,і) пригодиться.то зроби сьогодн(и,і).як неписьменний удень.тільк(и,і) небо коптить.той двіч(и,і) робить.

Номер слайду 12

Якщо відповідь вірна, то піднімаєте блакитну смужку. Якщо невірна – рожеву. МЕТОД « ВІРЮ – НЕ ВІРЮ»

Номер слайду 13

Робота з підручником. Виконати вправу 413 ( І варіант – 1-3 речення;ІІ варіант – 4-6 речення)

Номер слайду 14

- Над якою темою ми працювали на уроці?РЕФЛЕКСІЯ

Номер слайду 15

Домашнє завдання. Вивчити правила с. 222, виконати вправу 420

Перегляд файлу

Тема. И та і в кінці прислівників.

Мета. Ознайомити учнів з основними правилами правопису голосних и та і в кінці прислівників; сприяти зміцненню навичок правопису прислівників з відповідною орфограмою, пояснювати її за допомогою правил; розвивати творчі вміння зіставляти, порівнювати, моделювати й конструювати мовні явища; виховувати уважне ставленя до слова.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу

Обладнання: роздатковий матеріал, мультимедійна презентація, зелені та червоні картки

 

Перебіг уроку

І. Мотиваційний етап

- Сьогодні в нас,  діти, урок незвичайний

І вчитель у вас, і багато гостей.

Та прошу вас, друзі, в процесі навчання

Уважними бути урок  увесь цей.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • Сьогоднішній наш урок – продовження зустрічі зі знайомими і незнайомими словами. Ми помандруємо володіннями знайомої вже частини мови. Якої ви скажете самі, коли уважно прослухаєте вірш Л.Лужецької.

Ознаку дії називає,

А також місце, час, причину

Цієї дії визнає

І кожен цю частину знає.

                    Сміється сонце як? Ласкаво,

                    Мандрує небом величаво,

                    А небо голубіє дивно,

                    Пливуть хмарини тихо, мрійно,

 

Дзвенить кохана мова чисто,

А кожне слово – урочисто.

Земля стрічає нас святково,

Сміються зорі загадково.

                     Сади цвітуть коли? – Весною.

                     Коли трави є шовкові? – Улітку.

                     А врожай коли збирають? – Восени.

                     Снігу всі коли чекають? – Узимку.

-Отже, про яку частину мови ми продовжимо розмову?

 - Так,  це – прислівник всім відомий,

Незмінна ця частина мови,

На запитання як? Коли?

Готові всім відповісти.

Прислівників багато в мові

Всі яскраві, всі чудові.

Щоб закріпити знань основи,

Повторимо цю частину мови.

 

  1.               Гра «Незакінчені речення». Продовжити висловлювання.
  1. Прислівник – це…( незмінна частина мови, що виражає ознаку дії, стану або ознаку іншої ознаки (надто повільний, повернути праворуч).
  2. Прислівники відповідають на питання..( як?, скільки? наскільки? як багато? якою мірою? , яким способом? яким чином?, коли? відколи? з якого часу? доки? по який час?, де? куди? звідки? доки? по який час?, для чого? з якою метою? навіщо?, чому? з якої причини? через що?)
  3. Є такі групи прислівників за значенням.. (Означальні та обставинні. Означальні: якісно-означальні, кількісно-означальні, способу дії. Обставинні: часу, місця, мети, причини)
  4. Є два ступені порівняння прислівників.. (Вищий ступінь: проста форма утворюється за допомогою суфіксів -ше та -іше (складно-складніше, тепло-тепліше); складена- додаванням до прислівника звичайного ступеня слів більш, менш (більш важливо, менш рішуче).Найвищий ступінь: проста форма твориться за допомогою префікса най- (довше- найдовше, глибше- найглибше); складена- додаванням слів найбільш, найменш (найбільш важливо, найменш цікаво).

 

ІІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

Запишемо у зошит сьогоднішню дату,

Та «класна робота» старанно пишіть.

І тему цікаву ми будем вивчати

«И та і в кінці прислівників» запишіть.

  • Ми з вами повинні навчитися правилам правопису голосних и та і в кінці прислівників; будемо розвивати творчі вміння зіставляти, порівнювати, моделювати та конструювати мовні явища.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення учителя  про И та І в кінці прислівників.

  • Діти, подивіться на прислівники на екрані і спробуйте зробити висновки, коли пишеться и, а коли і в кінці прислівників.

Тоді, вгорі, донині, навкруги, навіки, верхи, по-вовчи, по-французьки, восени, безвісти, згори.

Отже, давайте перевіримо, чи правильно ви зробили висновки.

Після г, к, х

(Навкруги, навіки, верхи)

Після букв, що позначають тверді  приголосні

(восени, безвісти, згори)

V. Виконання системи практичних завдань

1. Словникова робота                                        

- Вставити літери  И та І в  прислівники.  Робота біля   дошки.   Вставити літери в слова і записати у два стовпчики. ( 2 учні біля дошки).

Навколішк…, вноч…, тільк…, всюд…, втрич…, вдалин…, наодинц…, по-людськ…, восен…, вкуп…, завширшк…, по-лисяч… 

Навколішки   Вночі

Тільки    втричі

Всюди    вдалині

По-людськи   наодинці

Восени    вкупі

Завширшки   

По-лисячи

 

     2. Творче конструювання

За поданими схемами-моделями усно утворити прислівники. Пояснити правопис. (Прислівники мають властиві тільки їм словотоворчі суфікси -о, -е (тепло, добре, важче), -и, -ому, -єму (по-братськи, по-моєму).

В-1

    ¬ ᴖ  ^

Ані…  и ( анітрохи )

За..     и ( завжди  )

Чим… і (  чимдалі )

 

В-2

¬     ^

Де..   і (деінде )

За..   і ( залюбки  )

До…и ( допоки  )

3. «Лови помилку»

Знайти  та виправити помилки  у реченнях. Записати їх правильно. Зробити синтаксичний розбір другого речення.

1. Пішла в ноч.. (вночі) до ворожки, щоб поворожити:  чи довго їй одинокій на сім світі жити?

2. Плавай, плавай, лебедонько, по синьому морю,  рости, рости, тополенько, все в гору(вгору) та в гору (вгору).

  • З якого твору ці рядки? (Балада «Тополя»).

4. Коло думок

Питання вчителя на повторення і закріплення вивченого у попередніх класах.

- На скільки частин можна поділити останнє речення? (На дві )

- Які за будовою ці речення? (Прості, але ускладненні звертаннями та однорідними присудками та обставинами)

- Поясніть, будь ласка, розділові знаки.

- Ось ми з вами і повторили розділові знаки у складному та простому ускладненому реченні).

 

 

 

4. Дослідження-відновлення      (робота в парах)                            

 - Відновити  прислів’я, дібравши їх продовження з другої колонки. Пояснити правопис и та і в прислівниках. Записати прислівя, повязані з користю навчання.( Грамоті вчиться -  завжди пригодиться)

Що маєш робити, …

Без діла жить — …

Хто спішить, …

Лінивому …

Грамоті вчиться — …

Письменний бачить поноч(и,і) більше, …

Хто нічого не робить, …

все нікол(и,і).

той нікол(и,і) не має часу.

завжд(и,і) пригодиться.

то зроби сьогодн(и,і).

як неписьменний удень.

тільк(и,і) небо коптить.

той двіч(и,і) робить.

 

VІ. Узагальнення та систематизація вивченого.

  1. Метод «Вірю – не вірю». Якщо відповідь так, то піднімаєте блакитну смужку, якщо ні - то рожеву.
  1. Буква и пишеться в кінці прислівників після букв, що позначають тверді приголосні, а буква і-після букв, що позначають м´які  або пом´якшені приголосні (Так).
  2. У кінці прислівників після г, к, х завжди пишемо букву і, наприклад: верхі, навкругі, навтіки (Ні).
  3. Після букв, що позначають м´які приголосні, пишемо и (Ні).

2. Робота з підручником

Виконайте вправу 419.  І варіант – 1-3 речення, ІІ варіант – 4-6 речення.

 

 

 

 

2. Гра «Подай сигнал».

Якщо в кінці прислівника пишемо –і, то подаємо голубий сигнал, а якщо пишемо и, то рожевий.

 

Трохи, взагалі, навкруги, тричі, межиочі, мовчки, поночі, почасти, взнаки, навшпиньки, опівночі, безвісти, залюбки, наввипередки, по-заячи.

 

VІІ. Рефлексія. Метод «Мікрофон»

  • То  над якою темою ми з вами сьогодні працювали? ( розрізняти, коли пишеться и, а коли і в кінці прислівників)

 

VIII. Підсумки уроку.

  • Сьогодні на уроці гарно працювали ……, потрібно бути впевненішими….
  • Ви вдома виконували вправу……, а щоб я  перевірила  правильність виконання, здайте мені, будь ласка, зошити. І кожен отримає оцінку.

 

Домашнє завдання

Вивчити  параграф ______, виконати вправу _____.

 

 

Побажання

Вам вдячна, діти, за увагу,

За вашу щирість, доброту.

Я зичу вам умінь, наснаги.

Знання хапайте на льоту.     

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кайгородцева Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
19 березня 2019
Переглядів
10680
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку