Конспект уроку з української мови для учнів 4 класів НУШ за програмою Савченко до підручника Пономарьової.
Тема : Прикметник. Повторення вивченого про прикметник як частину мови.
Мета : актуалізувати знання учнів про прикметник і його значення у мовленні; розвивати комунікативні вміння учнів; уміння порівнювати мовні явища, аналізувати і робити висновки;
виховувати інтерес до вивчення рідної мови; культуру спілкування.
Обладнання комп’ютерна підтримка (презентація), картки - елементи для метода «Павучок», картки-інструкції для роботи в групах, мікрофон, LEGO, ілюстрації тваринок.
Хід уроку
І Організація учнів класу
Дзвоник вже сигнал нам дав,
Працювати час настав.
Девіз уроку:
Наша мова дуже гарна,
Як веселка різнобарвна,
Барвінкова, волошкова,
Материнська рідна мова. (Слайд 1)
ІІ Мотивація навчальної діяльності.
Текст 1 |
Текст 2 |
Діти вийшли на лісову галявину. Сонечко одразу обгорнуло їх промінням. Пташки радували співом. Під ногами розстелився килим із трав та квітів. Крона дерев утворювали стіни навколо галявини. Небо здавалося стелею. І у дітей склалося враження, що вони потрапили до казкового палацу. |
Діти вийшли на лісову галявину. Лагідне сонечко одразу обгорнуло їх ніжним промінням. Пташки радували різноголосим переливчастим співом. Під ногами розстелився чудовий килим із запашних трав та різнокольорових квітів. Густі, зелені крона дерев утворювали стіни навколо галявини. Ніжно-блакитне небо здавалося стелею. І у дітей склалося враження, що вони потрапили до чарівного казкового палацу. |
Висновок 1
Щоб мова була виразнішою, красивішою, милозвучною, яскравішою, і т. д.
ІІІ Повідомлення теми уроку (слайд 3)
ІV Актуалізація знань учнів.
1 Читання вірша ( на парту)
ПРИКМЕТНИК
Прикметник — це частина мови,
Без неї нам не обійтись.
Ти вслухайсь в слово чудове,
йому, як другові, всміхнись.
Земля — ласкава, люба, рідна,
а сонце — щире, золоте,
а небо — лагідне й погідне,
життя — прекрасне, дороге.
А очі в мами — добрі, ніжні,
а голос — чистий і дзвінкий,
а руки — теплі і надійні,
а погляд — сонячний, ясний.
2 Вправа на «моделювання» прикметника
підмет
Робота в групах.
(Завдання в конвертах)
Складіть модель прикметника
|
Тепер за допомогою цієї «Павутинки» давайте сформулюємо правило.
(За бажанням учні формулюють правило)
(Учні порівнюють правила)
Фізкультхвилинка для очей .(слайд 8 )
4. Робота в групах.
- У вас на партах є текст про Іспанію, але в ньому пропущені прикметники. Вам треба їх вставити і прочитати відновлений текст. Ще я вам роздала слова для довідки, які допоможуть вставити правильний прикметник. Запишіть свій текст у зошит.
Іспанія — південна європейська держава. Її
повна офіційна назва — Королівство Іспанія.
Главою д..ржави є король. Мадрид — столиця
Іспанії і найбільше місто країни. Це сучасний і
гамірний мегаполіс.
Іспанія дуже тепла, навіть жарка країна. У біль-
шості регіонів літо сухе й спекотне, зима доволі
тепла й волога.
- Давайте прочитаємо текст, який у вас вийшов.
- Що цікавого видізналися про цю країну?
- А ще Іспанія відома своєю коридою.Хто знає,що це таке? (Слайд 9,10)
5. Робота з підручником.
- Відкрийте с.64 вправа 6. ( працюємо на дошці і в зошитах)
- Який висновок можна зробити?
- Порівняємо з правилом підручника. (Слайд 11)
Фізкультхвилинка. (Слайд 12)
V.Закріплення і систематизаціязнань.
-Зараз трішки пограємо. У вас на партах є лего. Зараз проведемо такий невеличкий вибірковий диктант з кубиками лего.
- Я вам буду називати прикметники, а ви мені піднімати ту цеглинку, яка вказує рід прикметника.
Веселий, гарна, мелодійна, яскраве, прекрасний, уквітчане.
(перевірка з використанням лего)
2. Робота в групах.
а) « Цікава вправа»
( Складіть речення про свою тваринку і запишіть)
За допомогою прикметників охарактеризувати тваринок
1 група
|
За допомогою прикметників охарактеризувати тваринок
2 група
|
За допомогою прикметників охарактеризувати тваринок 3 група
|
За допомогою прикметників охарактеризувати тваринок 4 група
|
(Картки з завданням для роботи в групах)
Презентація робіт.
VI Підсумок уроку.
-Отже, ми сьогодні гарно і плідно попрацювали. Тому на останок проведемо рефлексію. На екрані ви бачите конверти різного кольору. Такого кольору у вас є цеглинки Лего. Зараз піднімаєте цеглинку того кольору, якого б хотіли відкрити конверт.
Рефлексія.
VIІ Домашнє завдання
С.63,64 правило
С.65 впр.11( пояснюю виконання вправи) (слайд 16-17)