Урок. Пригадую вивчене про прикметник

Про матеріал

Конспект уроку з української мови для учнів 4 класів НУШ за програмою Савченко до підручника Пономарьової.

Перегляд файлу

Тема :  Прикметник. Повторення вивченого про прикметник як частину мови.

Мета :  актуалізувати знання учнів про прикметник і його значення у мовленні; розвивати комунікативні вміння  учнів; уміння  порівнювати мовні явища, аналізувати і робити  висновки;

                     виховувати інтерес до вивчення рідної мови; культуру        спілкування.

 

Обладнання комп’ютерна підтримка (презентація), картки - елементи для метода «Павучок», картки-інструкції для роботи в групах, мікрофон, LEGO, ілюстрації тваринок.

                                                               Хід уроку

І  Організація  учнів класу

      Дзвоник вже сигнал нам дав,

      Працювати час настав.

 

                       Девіз уроку:

                                            Наша мова дуже гарна,
                                         Як веселка різнобарвна,
                                      Барвінкова, волошкова,
                                         Материнська рідна мова.                                                                                     (Слайд 1)

ІІ  Мотивація навчальної діяльності.

  1. Робота з текстами.   (слайд 2)
  • Прочитайте та порівняйте два тексти.

                Текст  1

Текст 2

 

Діти вийшли на лісову галявину. Сонечко одразу обгорнуло їх промінням. Пташки радували співом. Під ногами розстелився килим із трав та квітів. Крона дерев утворювали стіни навколо галявини. Небо здавалося стелею. І у дітей склалося враження, що вони потрапили до казкового палацу.

  Діти вийшли на лісову галявину. Лагідне сонечко одразу обгорнуло їх ніжним промінням. Пташки радували різноголосим переливчастим співом. Під ногами розстелився чудовий килим із запашних трав та різнокольорових квітів. Густі, зелені крона  дерев утворювали стіни навколо галявини. Ніжно-блакитне небо здавалося стелею. І у дітей склалося враження, що вони потрапили до чарівного казкового палацу.

 

  • Чим відрізняються ці тексти?
  • Ви сказали, що другий текст цікавіший, гарніший. Чому?
  • Дійсно, другий текст звучить гарніше, тому що в ньому сказано, що сонечко – лагідне, проміння – ніжне, співрізноголосий, переливчастий  і т.д. А ми вже знаємо, що слова лагідне, ніжні, різноголосий  є - ……………………  (прикметниками).

Висновок 1

  • Тож навіщо нам вживати в мові прикметники?

 Щоб мова була виразнішою, красивішою, милозвучною, яскравішою,  і т. д.

  • Але щоб вірно вживати прикметники в мовленні, ми повинні все про них вивчити і знати.

ІІІ  Повідомлення теми уроку (слайд 3)

  • Ми починаємо вивчати розділ «Прикметник». І сьогодні на уроці ми пригадаємо, повторимо все, що вже знаємо про прикметник і  будемо подорожувати з вами новою країною. А якою саме, ви дізнаєтесь з хвилинки каліграфії.( слайд 4)
  • Відкриваємо зошити і записуємо число, класна робота і хв.каліграфії.
  • Погляньте на екран, фя вам пілготувала невеличку інформацію про цю країну.    ( слайд 5,6)

ІV  Актуалізація знань учнів.

1 Читання вірша ( на парту)

     ПРИКМЕТНИК

Прикметник — це частина мови,

Без неї нам не обійтись.

Ти вслухайсь в слово чудове,

йому, як другові, всміхнись.

Земля — ласкава, люба, рідна,

а сонце — щире, золоте,

а небо — лагідне й погідне,

життя — прекрасне, дороге.

А очі в мами — добрі, ніжні,

а голос — чистий і дзвінкий,

а руки — теплі і надійні,

а погляд — сонячний, ясний.

 

  • Давайте ще раз ланцюжком прочитаємо прикметники, які зустрічаються в цьому вірші. Молодці.

                                                    

    2  Вправа на  «моделювання» прикметника

  • Тепер ми спробуємо із окремих елементів скласти «модель» прикметника.  Але завдання ускладнюється тим, що треба вибрати саме ті елементи, які відносяться до прикметника.(на дошці)

 

 

 

 

підмет

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Метод «Павутинка»

Робота в групах.

  •  Зараз ми попрацюємо в групах. Кожна група повинна скласти «модель» прикметника, застосувавши метод «Павутинка».  Керівники груп візьміть конверти з завданням.

                    (Завдання в конвертах)

 

Складіть модель прикметника

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Тепер порівняйте свої «Павутинки» з «Павутинкою»  на дошці.

 

                                                                

 

  •  
  •  

 

 

 

 

 

 

 

Тепер за допомогою цієї «Павутинки» давайте сформулюємо правило.

 

  1. Технологія «Мікрофон»

      (За бажанням учні формулюють правило)

  • Тепер давайте порівняємо його з правилом у підручнику.(слайд 7 )

              (Учні  порівнюють правила)

  • Одинакові?
  • То ми з вами самі можемо виводити правила! Молодці!

Фізкультхвилинка для очей .(слайд 8 )

4. Робота в групах.

- У вас на партах є текст про Іспанію, але в ньому пропущені прикметники. Вам треба їх вставити і прочитати відновлений текст. Ще я вам роздала слова для довідки, які допоможуть вставити правильний прикметник. Запишіть свій текст у зошит.

Іспанія    південна  європейська  держава.  Її

повна  офіційна  назва    Королівство  Іспанія.

 

Главою  д..ржави  є  король.  Мадрид    столиця

Іспанії  і  найбільше  місто  країни.  Це  сучасний  і

гамірний мегаполіс.

 

Іспанія дуже тепла, навіть жарка країна. У біль-

шості  регіонів  літо  сухе  й  спекотне,  зима  доволі

тепла й волога.

- Давайте прочитаємо текст, який у вас вийшов.

- Що цікавого видізналися про цю країну?

- А ще Іспанія відома своєю коридою.Хто знає,що це таке? (Слайд 9,10)

5. Робота з підручником.

- Відкрийте с.64 вправа 6. ( працюємо на дошці і в зошитах)

- Який висновок можна зробити?

- Порівняємо з правилом підручника. (Слайд 11)

Фізкультхвилинка. (Слайд 12)

 

V.Закріплення і систематизаціязнань.

  1. Вибірковий диктант.(слайд 13)

-Зараз трішки пограємо. У вас на партах є лего. Зараз проведемо такий невеличкий вибірковий диктант з кубиками лего.

- Я вам буду називати прикметники, а ви мені  піднімати ту цеглинку, яка вказує рід прикметника.

Веселий, гарна, мелодійна, яскраве, прекрасний, уквітчане.

  (перевірка з використанням лего)

2.      Робота в групах.

а)     « Цікава вправа»                                                        

  • Виконаємо зараз цікаву вправу. У вас на партах є малюнки тваринок.
  • Даю вам 2 хвилинки для того, щоб ви охарактеризували свою тваринку , використовуючи прикметники.(слайд 14)                                                                                                        

 

( Складіть речення про свою тваринку і запишіть)

 

 

 

 

За допомогою прикметників охарактеризувати тваринок

 

1 група

 

Лисичка, тиковка, скрипка та капкан - українська народна казка

 

За допомогою прикметників охарактеризувати тваринок

 

2 група

C:\Users\нр\Desktop\малюнки звірята\lovelyanimals015.gif

 

За допомогою прикметників охарактеризувати тваринок

3 група

              C:\Users\нр\Desktop\малюнки звірята\lovelyanimals087.gif

За допомогою прикметників охарактеризувати тваринок

4 група

                 C:\Users\нр\Desktop\малюнки звірята\lovelyanimals088.gif

(Картки з завданням  для роботи в групах)

Презентація  робіт.

VI Підсумок уроку.   

-Отже, ми сьогодні гарно і плідно попрацювали. Тому на  останок проведемо рефлексію. На екрані ви бачите конверти різного кольору. Такого кольору у вас є цеглинки Лего. Зараз піднімаєте цеглинку того кольору, якого б хотіли відкрити конверт.

Рефлексія.

                                              

 

  

 

 

 

 

 

VIІ Домашнє завдання

С.63,64 правило

С.65 впр.11( пояснюю виконання вправи) (слайд 16-17)

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 грудня 2021
Переглядів
1071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку