Урок "Прикметник. Однина і множина. Правдиві і неправдиві висловлювання"

Про матеріал
Матеріал дає вчителю можливість поглибити знання учнів про прикметник як частину мови; формувати вміння утворювати прикметники в множині; добирати до слів – назв ознак слова – назви предметів; збагачувати словниковий запас учнів; удосконалювати навички правильного й доречного використання прикметників в усному та писемному мовленні; виховувати любов до української мови, до природи, бажання берегти навколишнє середовище.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 2 клас

НУШ

(Відкритий урок)

( за підручником Большакова І.О., Пристінська М.С.)

 

Вчитель: Заровна Ю.О.

2021 р.

 

Тема: Прикметник. Однина і множина. Правдиві і неправдиві висловлювання.

Мета: навчальна:закріплювати знання учнів про слова – назви ознак; формувати вміння утворювати прикметники в множині; добирати до слів – назв ознак слова – назви предметів; збагачувати словниковий запас учнів; удосконалювати навички правильного й доречного використання прикметників в усному та писемному мовленні; розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес, мовне чуття, сприяти розвитку логічного мислення, уваги, пам’яті, творчих здібностей; умінню порівнювати, зіставляти, аналізувати, узагальнювати; виховна: виховувати любов до української мови, до природи, бажання берегти навколишнє середовище, навички культурного спілкування.

 Очікувані результати:

  Взаємодіємо письмово

 

записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4];

перевіряє, чи є в написаному тексті помилки на вивчені правила, виправляє їх [2 МОВ 3-3.3-2];

удосконалює з допомогою вчителя / вчительки власний текст (лексика, будова речення, форми слова) [2 МОВ 3-3.3-3]

 

 Досліджуємо мовлення

знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів [2 МОВ 5-4.1-4];

утворює відповідні граматичні форми слів для поширення або ускладнення речення [2 МОВ 5-4.1-7]

Ресурси:

Обладнання і матеріали

Медіаресурси

Картки для парної та групової роботи

Картки для самооцінювання

Цеглинки Лего

Картки для самооцінювання

Презентація

 

Соціальний ролик про пластик

https://www.youtube.com/watch?v=91OM9aZLxyg

 

Ключові слова/ стіна слів: прикметник, ОДНИНА, МНОЖИНА

Хід уроку

1. Вступна частина

  • Психологічна настанова на урок

- Покажіть за допомогою цеглинок лего свій настрій.

2. Мотивація навчальної діяльності

Уведення в тему

  • Стратегія «мозкова атака» Що я знаю про прикметник?

 

- Пригадайте, що ви знаєте про прикметник.

 

C:\Users\R@ZOR\Desktop\урок открытый\001.jpgПроводимо фронтально, складаємо схему-опору.

  • Гра з LEGO «Знайди прикметник»

- Знайдіть прикметник і покажіть відповідну цеглинку лего. Утворіть словосполучення.

 

  • Проблемне питання

- Пригадайте чи змінюються за числами слова-назви предметів - іменники?

- Наведіть приклади.

- Як ви думаєте, чи змінюються прикметники за числами?

- Доведіть.

 

 

  • Оголошення теми уроку

- Сьогодні ми з вами будемо вчитися утворювати прикметники в множині. Добирати до слів- назв ознак – слова назви-предметів.

3. Робота над новим матеріалом

  • Працюємо з правилом на с. 42

Прочитайте самостійно, прочитайте другові. Розкажіть. Наведіть приклади.

 

 

Стіна слів: однина множина

Лексичне значення слова, звуковий аналіз слова, поділ на склади для переносу, складання речень.

C:\Users\R@ZOR\Desktop\урок открытый\badminton07-300x300.png

  • Гра словесний бадмінтон

Правила гри

Один учень називає слово прикметник в однині – інший добирає до нього прикметник у множині.

  • Виконуємо граматичні завдання у підручнику

 

Добираємо до слів – назв предметів – слова – назви ознак. Виконуємо завдання 1 у підручнику на с. 42

Працюємо усно, фронтально

 

 

  • Виконуємо завдання 1 у друкованому зошиті на с. 25. Вчимося утворювати пари слів

- З’єднайте слова – назви предметів і слова – назви ознак. Запишіть утворені сполучення. З одним на вибір складіть усно речення.

 

 

  • Працюю в малих групах.

Вчуся відрізняти прикметники в однині і множині.

 

- Знайдіть прикметники у множині, розподіліть їх по групах.

- Складіть речення з прикметником.

ПРИКМЕТНИКИ

Колір

Звук

Смак

Розмір

 

чорні

 

глухі

 

гіркі

 

великі

 

зелені

 

тихі

 

солодкі

 

малі

 

жовті

 

дзвінкі

 

смачні

 

короткі

 

 

 

Фізкультхвилинка

-На фізкультхвилинку вас дехто запрошує, спробуйте здогадатись хто ж це.

Хитрий, хижий, смугастий

Спритний, вусатий, пухнастий.

(тигр)

 

  • Виконуємо завдання 2 у друкованому зошиті на с. 25. Вчимося записувати слова- назви ознак в однині і множині.

- Доберіть і запишіть слова – назви ознак у однині і множині.

 

 

Мислимо критично

  • Виконуємо завдання 3 у підручнику на с. 42

- Розгляньте малюнок. Що ви можете сказати про будинок?

- Прочитайте висловлення.

- Яке з висловлень правдиве, а яке ні? Чому ви так думаєте?

 

- Прочитайте слова на картці( екрані)

- Що ви можете сказати про іменники? Які прикметники доберете?

- Уявіть, що малюнків багато.

 

  • Вчимося добирати до слів – назв ознак слова назви предметів. Виконуємо завдання у підручнику на с. 43

 

Перевіряємо себе за словами у підручнику та малюнками.

Міркуємо над питаннями:

Чому не варто користуватися пластиковими трубочками для соку?

Якої шкоди завдають природі пластикові вироби?

 

Інформація : Біологи біля узбережжя Коста-Ріка виявили дивний предмет, що стирчить з носа морської черепахи? Дивним предметом виявилася пластикова соломинка – вона закупорила носовий прохід черепахи. Відео в лічені години облетіло весь світ, набравши десятки мільйонів переглядів, і викликало новий тренд #StopSucking. І тут же одноразові трубочки були оголошені ворогом планети номер один. Навколо спільного ворога згуртувалися голлівудські зірки, світові бренди, вчені та блогери.

 

 

  • Працюю з другом. Вчуся відрізняти прикметники в однині і множині.

- Розсортуйте листи – прикметники у відповідні будинки.

 

 

 

4. Підсумок уроку

- Що таке прикметник?

- На які питання відповідають?

Незакінчені речення

- Тепер я знаю, що ….

- Сьогодні я вчився…

- Найбільше мені сподобалось…

- Частіше використовуйте у мовленні прикметники і тоді воно буде більш виразним, яскравим.

C:\Users\R@ZOR\Pictures\4.jpg- Дякую вам за роботу. Молодці!

 

Самооцінювання

Оцініть свою роботу.

 

 

 

 

docx
Додано
5 лютого 2023
Переглядів
1193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку