Урок "Прикметник. Слова, які називають ознаки предметів"

Про матеріал
Конспект он-лайн уроку з української мови для 2 класу з використанням технологій дистанційного навчання. Конспект містить посилання на презентацію до уроку.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови для 2 класу

з використанням технологій дистанційного навчання

 (тривалість уроку 15 хв)

Тема: Прикметник. Слова, які називають ознаки предметів

Мета: ознайомити учнів із прикметником як частиною мови, його значенням у мовленні, формувати вміння добирати прикметники до іменників, розпізнавати прикметники серед інших частин мови, продовжувати вчите працювати з текстом , розвивати уважність, навички охайного письма, нестандартне мислення, мовлення, виховувати любов до рідної мови, пізнавальний інтерес до предмета.

Обладнання: презентація до уроку, паперові  «сигналики» червоного і зеленого кольору (за кількістю учнів)

Хід уроку

І Організаційний момент.

Доброго ранку. Розпочинаємо наш урок (діти вимикають мікрофони).

Слайд №2. Запишіть число, класна робота.

ІІ. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності.

-Діти, сьогодні ми з вами познайомимося з новою частиною мови, будемо вчитися використовувати її у власному мовленні, добирати влучні слова до іменників і, звичайно, пограємо в ігри.

-Пропоную відгадати загадку.

ІІІ. Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу.

  1.               Проблемне питання.

Слайд №2. На галявинці стоїть сонечко на ніжці.

Є серединка, у спідниці. Що це? (Діти не можуть здогадатися)

  •                   Звісно, відгадати дуже важко, бо в загадці бракує слів, які б описали предмет, назвали його ознаки.
  •                   Давайте спробуємо ще раз.

Слайд №2. На лісовій галявинці

Стоїть сонечко на ніжці.

Серединка жовта,

Спідниця біла…ромашка.(Варіанти відповідей діти пишуть в чаті)

  1.               Пояснення нового матеріалу.

Так, це ромашка, підказкою були слова лісовій, жовта, біла. З появою цих слів стало зрозуміло, на якій галявинці(лісовій), яка(жовта) серединка і яка(біла) спідниця. У загадці ромашку порівняли з сонечком, бо квітка дуже на нього схожа.

Слова, які описують ,який предмет, вказують саме на його ознаки, уточнюють його розмір, колір, смак тощо, називаються прикметниками.

Слайд №3. Давайте спробуємо назвати ознаки запропонованих предметів.(Варіанти відповідей діти пишуть в чаті)

Що?-пенал, пенал який?-жовтий, новий ,шкільний.

Що?-лист, лист який?-різнобарвний, кленовий, осінній.

Прикметники уточнюють , який предмет, вказують на його ознаку, прикрашають наше мовлення. Художники малюють фарбами, а ми сьогодні будемо малювати словами і допоможуть нам у цьому царівни-барви.

  1.     Робота з підручником.
  1. Виконання вправи 150

Відкрийте підручники на сторінці 58.Знайдіть і прочитайте завдання до вправи 150, прочитайте текст(вчитель називає учня, який вмикає мікрофон і читає текст вправи вголос).

Слайд 4. Розгляньте малюнок, чи має квітник кольори? (Відповідь за допомогою сигналиків). Чи можна назвати квітник сумним?Чи можна назвати квітник веселим? (Відповідь за допомогою сигналиків).

Знайдіть і прочитайте речення, у якому сказано, якого кольору були сукні в царевен.(Перевірте кольори суконь на малюнках).

2) Виконання вправи 151.

Знайдіть і прочитайте завдання до вправи 151, прочитайте текст (вчитель називає учня, який вмикає мікрофон і читає текст вправи вголос).

Слайд 5.Розгляньте малюнок, царівни доторкнулися своєю чарівною палицею до квітів і квітник став різнобарвний, різнокольоровий.

Прочитайте всі підкреслені слова (1 учень), всі вони називають ознаку тієї чи іншої квітки за кольором. На квітнику ви бачите різні квіти.

  1. Гра «Збери піраміду».

Слайд 6.Давайте трохи пограємо. Потрібно дібрати до квітки її ознаку за кольором (назвати її колір).(Діти грають самостійно).

Слайд 7.Є квіти, назви яких для вас , можливо , невідомі.

  1. Слово про слово.
  • Красоля- це трав'яниста рослина з великими яскравими квітами. Її часто вирощують у садах і парках, квітне з травня по вересень.
  • Матіола-квітка, яку часто використовують в букетах. В Україні є 5 видів матіоли.

Слайд 8. А тепер напишіть за зразком назви квітів та ознаки за кольором, працюючи з текстом вправи.

(Що?) троянда (яка?) червона.

(Що?) красоля (яка?) оранжева.

(Що?) соняшник (який?) жовтий.

(Що?) м’ята (яка?)зелена.

(Що?) дзвіночки (які?) блакитні.

(Що?) квіточки матіоли (які?) фіолетові.

(Перевірка  написаного)

Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=3LAjklSXpbI 

  1.     Робота з правилом.

Слайд 9.А зараз давайте уважно прочитаємо правило.

  1. Вправа «Доповни речення»

Слайд 10. Доповніть речення , вкажіть ознаку предмета за смаком, розміром, кольором, матеріалом.

Слайд 11. Перевірте свої відповіді.

Прикметники майже завжди «дружать» в реченнях з іменниками.

Слайд 12.Спробуйте дібрати потрібний іменник і доповнити речення.(Діти за вказівкою вчителя вмикають мікрофони і називають іменники).

Узагальнення і систематизація знань.

ІV.Узагальнення і систематизація знань.

Ми з вами познайомились з новою частиною мови – прикметником, а чи впізнаєте ви його серед інших слів.

  1. Гра «впізнай мене».

Вчитель повільно називає слова, діти, почувши прикметник, показують «сигналики» зеленого кольору.

Слова для гри: веселий, зима, снігур, м’яка, біленький, сніжинки, лісові, казковий, танок, дрібний, сніжний, сніг, свято, маленькі, діти.

  1.               «Знайди пару».

Ця гра вчить бути уважним, влучно добирати слова і швидко запам’ятовувати. Доберіть до іменників його ознаки, хто швидко впорається і витратить на це найменшу кількість ходів - той молодець.

V. Підсумки уроку.

Сьогодні ви чудово попрацювали. Молодці!

Запишіть в щоденники завдання, яке потрібно буде виконати на наступний урок: вивчити правило на сторінці 59.(Письмове завдання відсутнє)

 

Посилання на презентацію до уроку:

https://drive.google.com/file/d/1UnhiP5TaMWs78WQv9-redTb3J2o--IU_/view?usp=sharing

 

docx
Додано
22 лютого 2021
Переглядів
3298
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку