Урок "Прикметник як частина мови"

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів про прикметник, його значення у мовленні; формувати вміння доречно вживати прикметники; вчити впізнавати прикметник за питаннями; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Українська мова

3 клас

          Тема. Прикметник як частина мови.

          Мета. поглибити знання учнів про прикметник, його значення у мовленні; формувати вміння доречно вживати прикметники; вчити впізнавати прикметник за питаннями; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до природи.

         Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організація учнів до початку уроку

Сіли діти всі рівненько,

Посміхнулися гарненько.

Будем урок починати

І знання поповняти.

  • Сьогодні на уроці  будьте   творчими, активними, спостережливими.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Мозкова атака   

- Яку частини мови ми закінчили вивчати?

- Що таке іменник?

- На які питання відповідає іменник?

- До яких іменників ми можемо поставити питання хто?

- До яких іменників ми можемо поставити питання що?

- Як пишуться власні іменники?

- Які слова можна додати до  іменників чоловічого роду?

- Які слова можна додати до  іменників жіночого роду?

- Які слова можна додати  до іменників середнього роду?

- Скільки відмінків є в українській мові? Назви їх.

2. Каліграфічна хвилинка.

- Запишіть каліграфічно 

 М Мм мо ов ва   мо  ва

  • Яке слово можна скласти із цих буквосполучень?

Мова наша калинова.

 3. « Асоціативний кущ»

     - Якими словами ви можете описати нашу мову?

                                                           Мова (яка?)

(Рідна, колискова, мелодійна, українська, мила, ніжна, дзвінка, материнська).

        - Запишіть прикметники, які записані на дошці.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

        - На які питання відповідають записані слова?

         - До якої частини мови належать?

        - Я думаю, що ви здогадались, що тема сьогоднішнього уроку  «Прикметник як частина мови».

- Ми з вами будемо продовжувати знайомитись  із прикметником.

ІV. Опрацювання нового матеріалу.

  1. Ознайомлення із правилом (ст. 125) Вивчення правила.

- Що виражає прикметник?

- З якою частиною мови звязаний прикметник?

2. Гра «Відгадай хто? Або що?»

Ніжна , лагідна, ласкава, рідна …….

Теплий, , холодний, легенький, морозний……

Осінній, жовтий, багряний, сухий……

Стрункий, сильний, високий, сміливий…..

- Як ви думаєте то  для чого нам потрібно вивчати   прикметники?

2. Робота із вправою 294.

3. Гра «Опиши  слова»

- До поданих іменників добери прикметники

Лимон (який?)……..

Дівчинка (яка?) ……..

Сонечко (яке?) ………

Зайченя (яке?) ……….

Весна (яка?) ………..

Огірок (який?) ……..

V. Фізкультхвилинка

Рано-вранці встало сонце

Усміхнулось у віконце

Ми до нього потяглися

За теплі промінчики взялися

А тепер всі присідаємо

І на місця сідаємо

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Гра «Подай сигнал»
  • Послухайте віршик і плесніть у долоні, коли почуєте прикметник.

Яка наша мова

Українська рідна мова

Мелодійна, СВІТАНКОВА.

Ти від серця йдеш до серця

І дзвениш, як те ДЖЕРЕЛЬЦЕ.

Щира, світла і казкова,

Ніжна-ніжна, ПЕЛЮСТКОВА.

Ти багата і барвиста,

І дзвінка, і ПРОМЕНИСТА.

І буденна, і святкова,

Мово наша КАЛИНОВА!

І свята, і найрідніша,

І для слуху НАЙМИЛІША!

  • Давайте запишемо  речення «Наша мова- мелодійна, світанкова, щира, ніжна і казкова, промениста, пелюсткова, наймиліща, калинова».
  1. Розвиток мовлення (вправа 295)

– Прочитайте тексті перекажіть його.

  • Які були яблука?
  • Чому дідусь викопав кисличку?
  • Які стали яблучка через рік?

   3. Виконання самостійно вправ295 (2 завдання. )

4.Творче завдання.

        - Доберіть   прикметники до іменників:

Мама…, тато…, бабуся…, дідусь…., сестра ……, брат …….

  • Складіть і запишіть речення із одним словосполученням.

VI. Підсумок уроку.

1. Мікрофон.

         - Що нового дізналися на уроці?

          - Давайте пригадаємо, що означають прикметники?

         - На які запитання відповідають?

          - Із якою частиною мови звязаний прикметник?

2.  Продовж речення.

       - Прикметник потрібно вивчати для того, щоб...

        Отже, прикметники потрібні нашій мові, бо без них ……

        Завдяки прикметникам ми можемо……..

       - Сьогодні на уроці ви працювали гарно, старанно, здобули нові знання.

VІI. Домашнє завдання :

      1. Вивчити правило про прикметник

      2. Списати останній абзац вправи 295 і підкреслити прикметники

doc
Додано
24 квітня 2020
Переглядів
270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку