Українська мова
3 клас
Тема. Прикметник як частина мови.
Мета. поглибити знання учнів про прикметник, його значення у мовленні; формувати вміння доречно вживати прикметники; вчити впізнавати прикметник за питаннями; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до природи.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організація учнів до початку уроку
Сіли діти всі рівненько,
Посміхнулися гарненько.
Будем урок починати
І знання поповняти.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Мозкова атака
- Яку частини мови ми закінчили вивчати?
- Що таке іменник?
- На які питання відповідає іменник?
- До яких іменників ми можемо поставити питання хто?
- До яких іменників ми можемо поставити питання що?
- Як пишуться власні іменники?
- Які слова можна додати до іменників чоловічого роду?
- Які слова можна додати до іменників жіночого роду?
- Які слова можна додати до іменників середнього роду?
- Скільки відмінків є в українській мові? Назви їх.
2. Каліграфічна хвилинка.
- Запишіть каліграфічно
М Мм мо ов ва мо ва
Мова наша калинова.
3. « Асоціативний кущ»
- Якими словами ви можете описати нашу мову?
Мова (яка?)
(Рідна, колискова, мелодійна, українська, мила, ніжна, дзвінка, материнська).
- Запишіть прикметники, які записані на дошці.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- На які питання відповідають записані слова?
- До якої частини мови належать?
- Я думаю, що ви здогадались, що тема сьогоднішнього уроку «Прикметник як частина мови».
- Ми з вами будемо продовжувати знайомитись із прикметником.
ІV. Опрацювання нового матеріалу.
- Що виражає прикметник?
- З якою частиною мови зв’язаний прикметник?
2. Гра «Відгадай хто? Або що?»
Ніжна , лагідна, ласкава, рідна …….
Теплий, , холодний, легенький, морозний……
Осінній, жовтий, багряний, сухий……
Стрункий, сильний, високий, сміливий…..
- Як ви думаєте то для чого нам потрібно вивчати прикметники?
2. Робота із вправою 294.
3. Гра «Опиши слова»
- До поданих іменників добери прикметники
Лимон (який?)……..
Дівчинка (яка?) ……..
Сонечко (яке?) ………
Зайченя (яке?) ……….
Весна (яка?) ………..
Огірок (який?) ……..
V. Фізкультхвилинка
Рано-вранці встало сонце
Усміхнулось у віконце
Ми до нього потяглися
За теплі промінчики взялися
А тепер всі присідаємо
І на місця сідаємо
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Яка наша мова
Українська рідна мова
Мелодійна, СВІТАНКОВА.
Ти від серця йдеш до серця
І дзвениш, як те ДЖЕРЕЛЬЦЕ.
Щира, світла і казкова,
Ніжна-ніжна, ПЕЛЮСТКОВА.
Ти багата і барвиста,
І дзвінка, і ПРОМЕНИСТА.
І буденна, і святкова,
Мово наша КАЛИНОВА!
І свята, і найрідніша,
І для слуху НАЙМИЛІША!
– Прочитайте тексті перекажіть його.
3. Виконання самостійно вправ295 (2 завдання. )
4.Творче завдання.
- Доберіть прикметники до іменників:
Мама…, тато…, бабуся…, дідусь…., сестра ……, брат …….
VI. Підсумок уроку.
1. Мікрофон.
- Що нового дізналися на уроці?
- Давайте пригадаємо, що означають прикметники?
- На які запитання відповідають?
- Із якою частиною мови зв’язаний прикметник?
2. Продовж речення.
- Прикметник потрібно вивчати для того, щоб...
Отже, прикметники потрібні нашій мові, бо без них ……
Завдяки прикметникам ми можемо……..
- Сьогодні на уроці ви працювали гарно, старанно, здобули нові знання.
VІI. Домашнє завдання :
1. Вивчити правило про прикметник
2. Списати останній абзац вправи 295 і підкреслити прикметники