Урок "Природа та господарство Єгипту. Давньоєгипетське суспільство. Повсякденне життя у давньому Єгипті"

Про матеріал
Тема. Природа та господарство Єгипту. Давньоєгипетське суспільство. Повсякденне життя у давньому Єгипті Мета: визначити особливості географічного розташування Давнього Єгипту; ознайомити учнів із основними заняттями давніх єгиптян; із суспільним ладом та структурою суспільства; проаналізувати повсякденним життя давніх єгиптян; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  характеризувати особливості географічного розташування Давнього Єгипту; основні заняття давніх єгиптян; суспільний лад та структуру суспільства;  описувати повсякденне життя давніх єгиптян; показувати на карті територіальні межі давньоєгипетського суспільства.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Природа та господарство Єгипту. Давньоєгипетське суспільство. Повсякденне життя у давньому Єгипті

Мета: визначити особливості географічного розташування Давнього Єгипту; ознайомити учнів із основними заняттями давніх єгиптян; із суспільним ладом та структурою суспільства; проаналізувати повсякденним життя давніх єгиптян; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • називати дати, пов’язані з темою уроку;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  • характеризувати особливості географічного розташування Давнього Єгипту; основні заняття давніх єгиптян; суспільний лад та структуру суспільства;
  • описувати повсякденне життя давніх єгиптян;
  • показувати на карті територіальні межі давньоєгипетського суспільства.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, історична карта, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, мультимедійна презентація, відеоролик, історичні карти.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Бліц-опитування.
  1. Як називали писемність Месопотамії? (клинопис)
  2. На чому писали жителі Месопотамії? (на глиняних дощечках)
  3. Коли було винайдено писемність? IV тис. до н.е.)
  4. Хто винайшов письмо? (шумери)
  5. З чим були пов’язані перші клинописні символи? (з обліком)
  6. З чим були пов’язані знання у Месопотамії? (з міфологією та релігією)
  7. Хто у Месопотамії зберігав та примножував знання? (жерці)
  8. Які календарі розробили жерці Месопотамії? (сонячний та місячний)
  9. Для чого було необхідно створення точного календаря? (для передбачення розливу Тигру та Євфрату)
  10.                      Чи правда, що у Месопотамії було створено карту зоряного неба? (Так)
  11.                      Де зберігалися відомості про відкриття? (У бібліотеках)
  12.                      Чи вдалося месопотамським мудрецям знайти легкий спосіб множення? (Ні)
  13.                      Як називалася віра в багатьох богів? (політеїзм)
  14.                      На скільки частин поділявся світ в уявленні людей? (На три)
  15.                      На якій частині, на їх думку, проживали люди? (На середній)
  16.                      Який міф з’явився на основі розливів Тигру та Євфрату? (Про всесвітній потоп)
  17.                      З чого, на думку жителів Месопотамії, боги створили людину? (з глини)
  18.                      Кого вважали богинею кохання, родючості та війни? (Іштар)
  19.                      Покровителем чого був Мардук? (Вавилону)
  20.                      Кого вважали батьком усіх богів? (Ану)
  21.                      Який твір вважається найвидатнішим у Месопотамії? («Епос про Гільгамеша»)
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Вірю – не вірю».
  • Позначте твердження ,які вважаєте вірними зеленим кольором, а ті, що є, на вашу думку, хибними – червоним.
  • Давньоєгипетські чоловіки, носили одяг, схожий на спідницю. +
  • Давні єгиптяни уславилися виготовленням ювелірних прикрас. +
  • Основним напоєм у єгиптян були був сік. –
  • Усі єгиптяни голили голову. –
  • E:\Підготовка до олімпіад\Карти історія України\6 клас\img393.jpgУ Давньому Єгипті усі люди були вільними.
  • Єгипетські діти отримували одяг лише у сім років. +
  • Саме про це та інші аспекти життя давніх єгиптян ми сьогодні і довідаємося.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з історичною картою.
  • Розгляньте історичну карту.
  • Визначте географічне розташування Єгипту.
  • На які два регіони поділяється Єгипет?
  • Яку частину Єгипту називають Нижньою? Де вона розташована?
  • Визначте місцеположення Єгипту.
  • У долині якої річки виникла Єгипетська цивілізація?
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте матеріал підручника та запишіть короткі тези, які відповідають на питання «Що робили?».

Орієнтовний вигляд тез

  • Прокладали канали і дамби.
  • Ставили заслонки.
  • Використовували шадуфи.
  • Об’єднувалися в номи.
  • Обирали номарха.
  • Від чого залежало господарство єгиптян. (від розливі Нілу)
  • Чим номархи відрізнялися від фараонів
  • Хто та коли став першим фараоном Єгипту? (Міна (Менес) у ІІІ тис. до н.е.)
  1. Кероване читання (с. 61 – 62 підручника).
  • Опрацюйте матеріал підручника.
  • Які верстви населення існували у Єгипті?
  • Які завдання виконувала кожна з них?
  • Чим у Давньому Єгипті селяни та ремісники сплачували податки?
  • Кого називали «живі мертві»? Чому?
  1. Робота в парах.
  • Знайдіть місце у схемі «Суспільна піраміда» населенню Давнього Єгипту та впишіть  у віконечка відповідні літери.

А. Фараон.

Б. Вільні рільники та ремісники.

В. Верховне жрецтво, знатні вельможі, вищі чиновники, воєначальники.

Г. Дрібні чиновники: писарі, рахівники, контролери, а також архітектори та художники.

  1. Вибіркове читання (с. 64 – 65 підручника).
  • Зачитайте речення, які містять проілюстровані слова.

Картинки по запросу глина Картинки по запросу глина   Картинки по запросу багатоповерховий будинок пнг Картинки по запросу хліб пнг Картинки по запросу мед пнгКартинки по запросу мясо пнгКартинки по запросу спідниця пнг Картинки по запросу золоті прикраси пнг Картинки по запросу комахи пнг

  1. Робота з таблицею.
  • Користуючись отриманою інформацією, заповніть таблицю.
  • Позначте знаком «+» їжу, яку вживали різні групи населення.
  • Зробіть висновок про харчування давніх єгиптян.

Продукти харчування

Селяни, ремісники

Знать

Хліб і пиво

+

 

Фрукти

+

 

Овочі

 

+

Сушена риба

+

 

Свіже м'ясо

 

+

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа «Снігопад».
  • Розгляньте сніжинки з винаходами.
  • Оберіть на наклейте на фон лише ті, що стосуються винаходів давніх єгиптян.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\6. Природа та госопдарство Єгипту\Рисунок3.png

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\6. Природа та госопдарство Єгипту\Рисунок4.png

  1. Робота в парах.
  • Прочитайте твердження, які стосуються певних груп населення. Розфарбуйте відповідними кольорами кружечки.

        Фараон

        Вельможі

        Простолюдин.

Жив у глинобитних, але високих, зазвичай триповерхових будинках з товстими стінами, садом, ставком або басейном.

За житла правили хижі з плетеного папірусу, обмазані мулом.

Мав одяг, що уособлював його божественне походження, обов’язковими елементами якого були перука та накладна борода, заплетена в кіску.

Мав чітко регламентоване життя: упродовж дня відвідував прийоми, брав участь у судових засіданнях, прогулянках та розвагах.

На щодень носив настегнову пов’язку із широким поясом, у свята – пояс із вишивкою та недорогі прикраси.

Одягався в царські шати, приносив жертви, слухав молитви.

Помешкання зі смаком обставляв ліжками, столами, кріслами, скринями, шафами.

Умеблювання: циновки, крісла з папірусу, рідше – скрині. 

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Вірю – не вірю». (перевірка)
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 18 – 20 підручника.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Конова Наталія Сергіівна
    Дякую! Дуже сподобався матеріал, обов'язково скористаюся їм на своєму уроці!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гладка Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 грудня 2019
Переглядів
4725
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку