Урок " Природні зони Північної Америки. Висотна поясність Кордильєр"

Про матеріал

Урок з географії для 7 класу на тему:" Природні зони Північної Америки. Висотна поясність Кордильєр" знайомить здобувачів освіти з багатством рослинного та тваринного світу Північної Америки. Розкриває особливості природної зональності і поясності Кордильєр. Розвиває навички встановлювати причинно- наслідкові зв'язки, аналізувати, порівнювати. Сприяє розумінню учнями необхідності збереження природи та господарського ставлення до неї.

Перегляд файлу

 ГУБА ЛЮБОВ МИКОЛАЇВНА

УРОК ГЕОГРАФІЇ

(  7   клас )

 

Тема: « ПРИРОДНІ  ЗОНИ  ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ.  ВИСОТНА ПОЯСНІСТЬ КОРДИЛЬЄР».

 

Мета:

     -  ознайомити учнів з багатством рослинного та  тваринного світу Північної    

         Америки;

  • сформувати знання про особливості природної зональності та висотної поясності Кордильєр, сприяти розумінню екологічних проблем материка;
  • розвивати уміння та навички роботи з картою,  встановлювати  причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати , порівнювати, виділяти головне;
  • виховувати бережливе ставлення до природи, почуття колективізму, взаємоповаги,  витримки.

Завдання:

  1. Сприяти розумінню учнями необхідності збереження природи та господарського ставлення до її використання.
  2. Розвивати уміння формулювати думку,  аналізувати, порівнювати, робити висновки;
  3. Навчити працювати з додатковою інформацією, презентувати головне за планом. 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форми роботи: розповідь вчителя, доповіді учнів, робота в групах, робота в парах.

Міжпредметні зв’язки:

 географія (набуття навичок характеризувати  природні зони за типовим планом),

українська мова (правопис власних імен, висловлювання своїх власних думок рідною мовою),

історія ( згадуванні міфів, відомостей про цивілізації Північної Америки, які існували в доколумбову епоху ),

література ( згадування художніх творів , де описані життя і побут індіанців).

Базові поняття та терміни: природний комплекс,  природна  зона,широтна зональність, арктичні пустелі, тундра, лісотундра, тайга, область висотної поясності, заповідник, національний парк.

Технології, використані на уроці: робота з «німою картою», прийом «Мозковий штурм»,  «Картографічний практикум», метод синтезу,комп’ютерна програма

 « TEST».

Основні компетентності учня:

учень  характеризує : природні зони материка  , називає  приклади рослинності і тваринного світу;

пояснює:  вплив ГП , клімату, рельєфу материка на його природу; 

порівнює:  розміщення природних зон Північної і Південної Америки;

оцінює: вплив господарської діяльності людини на природні комплекси материка. 

 

Обладнання: карта «Природні зони Північної Америки», атласи, контурні карти, комп’ютерні тести, схеми - таблиці,  конверти з частинками карти.

Структура уроку з хронометражем:

 

І. Організаційний момент (2хв).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (3 хв).

ІІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів (5хв).

ІV. Вивчення нового матеріалу  (25 хв).

V. Закріплення  знань (7 хв).

VІ. Підсумок уроку ( 2 хв).

VІІ. Домашнє завдання ( 1хв).

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

 Учитель. Сьогодні  у нас незвичайний урок, урок-гра.  Детективне агентство  «Метеорит» .

В нашому агентстві працює 4 групи:

-«Орлиний погляд»,

-«Чутливе вухо»,

-«Великий змій»,

-«Біле перо».

 Допомагатиме  мені  учень з класу , він же й буде директором нашого агентства.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учень. (директор агентства).  А ось і завдання, яке отримало наше агентство.  Нас прохають знайти зникле послання древнього народу Майя до нащадків.

Учитель.  Народ Майя жив у Північній Америці, значить на пошуки послання вирушаємо  в природні зони материка, тому і тема нашого незвичайного уроку  «Природні зони Північної Америки . Висотна поясність Кордильєр».

Групи за свою роботу отримають заохочення  у вигляді частинок карти та різнокольорових фішок – слідів, які можна буде обміняти на частинки карти.   Послання зможете прочитати, коли складете карту.

  ІІІ.  Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

Учитель. Ну що ж , все готово для нашого пошуку.

Перед нами перше завдання – робота з «німою картою» (додаток 1). Хто ж із вас найсміливіший і першим вирушить  на пошуки? Отримайте, завдання (на контурній карті позначити  цифрами річки та озера Північної  Америки)

  1.                   Міссісіпі             5. Велике Солоне озеро
  2.                   Маккензі             6. Ніагарський водоспад
  3.                   Юкон                   7. Святого  Лаврентія
  4.                   Озеро Верхнє      8. Велике Ведмеже озеро

Учитель. Наступне  завдання – комп’ютерний тест (додаток 2)– для його виконання потрібні пари «Робота в парах» ( Визначились, приступайте до пошуку)  Всі інші учні – свідки , будете давати свої показання нашому директору  агентства.

Робота з  «чарівним кубом».   Прийом «Мозковий штурм»

Учень.

  1.                   Що називається природною зоною?
    ( Природна зона - великі природні комплекси, що мають спільні кліматичні умови , ґрунти, рослинність і тваринний  світ)
  2.                   Що називаємо – широтною зональністю?

( Зміна природних комплексів від екватора до полюсів)

  1.                   Що таке висотна поясність?

( Зміна природних комплексів з висотою)

  1.                   Причини порушення зональності.

( ГП, рельєф, клімат, вітри)

  1.                   Від чого залежить різноманітність висотних поясів?

( Від географічного поясу, висоти гір, орієнтації схилів)

  1.                   Якого кліматичного поясу немає в Північні Америці?

( Екваторіального)

Учитель. Молодці! Попрацювали добре і вже маєте певну інформацію.  А які ж результати отримали? 

Оцінювання. (Помічник  перевіряє  карти – називає  результат)

IV. Вивчення нового матеріалу .   Метод «Картографічний практикум»

Учитель.  Для більш детального дослідження природних зон – далі поведу вас я, ваш провідник. Щоб продовжити пошуки, необхідно розглянути карту атласу «Природні зони Північної Америки»  та назвати послідовність зон з півночі  на південь.

(Учні називають  арктичні пустелі, тундру і лісотундру, тайгу, змішані і широколисті ліси , лісостеп і степ, пустелі і напівпустелі, савани і рідколісся,  перемінно-вологі ліси, твердолисті ліси та чагарники.)

Учитель. Чи помітили ви якусь особливість в розміщенні природних зон ?

Учні. Природні зони на рівнинах витягнуті із заходу на схід  широтними смугами, а в центрі і півдні материка в меридіональному напрямку.

Учитель. Яких природних зон немає на материках тропічних широт?

Учні. Арктичних  пустель, тундри і лісотундри, тайги.

Учитель. Порівняйте карти природних зон і кліматичну карту, які зони співпадають з межами кліматичних поясів?

Учні. Арктичних  пустель, тундри і лісотундри, тайги , мішаних і широколистих лісів.

Учитель розповідає про причини порушення природної зональності на материку. (Вчитель оцінює відповіді учнів – вручає  частини – карти. )

«Робота в групах»

Учитель. Ми наближаємось до розгадування  найважливішого  завдання.  Кожна група заздалегідь зібрала інформацію про одну природну зону. А ще одну природну зону необхідно дослідити за підручником, результати зафіксувати в спеціальну таблицю (додаток 3) та познайомити нас.  Час на дослідження 5 хв.

 Виступ представників груп. Випереджувальне домашнє завдання.

1 група – Арктичні пустелі, тундра – ( робота біля карти)

2 група – Тайга (презентація), мішані та широколисті ліси.

3 група – Лісостеп та степ (вернісаж) , перемінно-вологі ліси.

4група - Пустелі і напівпустелі. Висотна поясність Кордильєр ( опорна схема).

Учитель. Чи є доповнення? (Вчитель  оцінює дослідження природних зон)

V. Закріплення  нових  знань.

 Учитель. Давайте узагальнимо  отриману інформацію.

І.    Відкриємо контурні  карти і використовуючи  метод синтезу, підпишемо назви природних зон.

Завдання (учитель зачитує характеристику природних зон, а учні наносять  на карту їх назви)

1. В цій зоні, на окремих ділянках ростуть лишайники.  Господарем є білий ведмідь. (Арктичні  пустелі)

2. Місцевість покрита мохом, зустрічається   карликова береза, полярна верба.   (Тундра)

3. В цій зоні переважають підзолисті  ґрунти , зустрічаються бальзамічна ялиця, канадська модрина, секвоя. (Тайга)

4. В цій місцевості зібралась  прекрасна компанія  дуб, бук, осина, береза, біла і червона сосна. З тварин збереглись - дикобраз, скунс. (Мішані і широколисті  ліси)

5. В цій зоні ростуть кипарис, магнолія. (Перемінно-вологі ліси)

6. В цій зоні переважає ковила, типчак, бродять стада бізонів.( Прерії)

7. Це батьківщина кактусів та агав ( Пустелі та напівпустелі)

Помічник  збирає  роботи. Перевіряє.

ІІ.  Для того, щоб зібрати повну інформацію, нам необхідно встановити співвідношення фактів. Вправа на співвідношення. (додаток 4) Роботи збирає помічник, перевіряє.

Учитель. По ходу нашого дослідження ми бачили, що прекрасна  північноамериканська  природа, зазнає великого впливу від діяльності людини, тому в багатьох зонах створено заповідні території.

Учень1 розповідає про заповідники  та природні парки Північної Америки.

Учень 2 називає художні твори, у яких описується життя індіанців. (Зв'язок з літературою.)

VI . Підсумок уроку.

Учитель. Зараз пропоную прочитати  послання Майя. («Люди бережіть природу – джерело життя на Землі»).  Наскільки повно склали карту?

 Узагальнення та оцінювання роботи на уроці.

VII.  Домашнє завдання.

        1.Опрацювати § 38.

        2.Допрацювати зібрану інформацію в таблиці.

3.Створити творчі звіти про заповідники та національні парки  Північної Америки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                          

 

Додаток 1.

1) Робота з « німою картою»

1 Міссісіпі        5. Велике Солоне озеро

2 Маккензі        6. Ніагарський водоспад

3 Юкон               7. Св. Лаврентія

4 Оз. Верхнє      8. Велике Ведмеже озеро

Описание: C:\Users\Роман\Desktop\КАРТА.JPG

 

 

 

Додаток 2.

Тест

1.   Велика частина річок Північної Америки належить до басейну:

А ) Тихого океану,

Б) Атлантичного океану,

В) Північного - Льодовитого.

2. Озера північної частини материка мають походження:

А) Тектонічне,

Б) Льодовикове,

В) Вулканічне.

3.Назва « Міссісіпі» - перекладається як :

А) Жовта річка,

Б) Батько вод,

В) « Вода, що гримить».

4. Найбільшим озером у системі Великих озер є озеро:

А)Гурон,

Б)  Верхнє,
         В) Мічіган.

5. З Великих озер витікає річка:

А) Юкон,

Б) Маккензі,

В) Святого  Лаврентія,

Г) Колорадо.

6.Водоспад на річці, що з’єднує озера Ері та Онтаріо:

А) Анхель,

Б) Ніагарський,

В)  Вікторія,

Г)  Ігуасу.

7.  Найбільша річка, що впадає в Берінгове море:

 А) Юкон,

Б) Маккензі,

В) Святого  Лаврентія,

Г) Колорадо.

8.Гранд- Каньйон у США утворили води річки:

А) Юкон,

Б) Міссісіпі,

В)Маккензі,

Г) Колорадо.

9.Нігара впадає в озеро :

А) Верхнє,

Б) Гурон,

В) Мічіган,

Г) Онтаріо.

10. Французи називали цю річку «Меридіан в русі»

А) Юкон,

Б) Міссісіпі,

В)Маккензі,

Г) Колорадо.

 

                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3.

Лист дослідження.  Опорна схема.

Описание: C:\Users\Роман\Desktop\Лист дослідження.JPG

Додаток 4.

Вправа на встановлення співвідношення.

 

ПРИРОДНА

ЗОНА

 

Типові

рослини

 

Типові тварини

1.

Арктичні пустелі

1. 

БіЗОНОВА ТРАВА

1.       Описание: _174-1024

Ведмідь - грізлі

2.

Тундра

2.  

Бальзамічна ялиця

2.    Описание: buffalo001

бізон

3.

Тайга

3.    

КАКТУС

3.     Описание: olen2

Північний ОЛЕНЬ (КАРИБУ)

4.

Мішані ліси

4.   Описание: мхи и лишайники

МОХ

4.     

змія

  1.  

Прерії

(степи)

5.   Описание: голубика

Голубика

5.     Описание: polar_bear003

Білий ведмідь

6.

 

Пустелі

 

6. 

ДУБ БІЛИЙ

6.   

ОНДАТРА

                                                             

   Відповіді

  1   4    5

  2   5    3
          3   2    1

  4   6    6

  5   1    2

  6   3    4

       

                                      

 

 

 

docx
До підручника
Географія 7 клас (Гілецький Й.Р., Чобан Р.Д., Сеньків М.І.)
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
1141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку