Урок природознавства 2 клас

Про матеріал

Тема: Ознаки зими

Мета: дати учням уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі. Ознайомити з зимовими місяцями; розкрити походження назв місяців. Познайомити з процесом творення сніжинки в природі. Розвивати творчу уяву, фантазію, зв'язне мовлення, спостережливість,пізнавальну активність, пам'ять. Виховувати любов до природи.

Перегляд файлу

 

Конспект уроку-телепередачі з природознавства у  2 класі

Тема:  Ознаки  зими

Мета:  Дати  учням  уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі. Ознайомити з зимовими місяцями; розкрити походження назв місяців. Познайомити з процесом творення сніжинки в природі. Розвивати творчу уяву, фантазію, зв’язне мовлення, спостережливість,  пізнавальну активність, пам’ять. Виховувати любов до природи.

Методично-дидактичне забезпечення уроку: асоціативний кущ, малюнки учнів, презентація уроку, мультимедійний проектор, сигнальні картки,  картки для індивідуальної, парної та групової роботи, сніжинки,  ноутбук для роботи в групі, підручник І.В. Грущинської  «Природознавтсво» 2 клас.

 Хід уроку

І етап орієнтації учнів

Звучить заставка до передачі «Природа і ми». До класу заходить учитель.

Учитель. Я рада вітати всіх присутніх на каналі СНВК. В ефірі телепередача «Природа і ми». З вами в студії я, Козлова Лариса Іванівна,  її постійна ведуча. Телеведучі часто полюбляють говорити: «Сьогодні в програмі буде гаряче!». А я б сказала, що в нашій програмі буде трішки прохолодно. Чому? Ви самі скоро зрозумієте. Та повага, тепле відношення між усіма глядачами, якими ви сьогодні є, ніколи не змінять свою температуру. Продемонструйте, з яким настроєм ви прийшли на передачу? (Діти піднімають смайли .)

ІІ етап цілепокладання

Тож розпочинаємо!

Сьогодні передача в нас про зміни,

Бо прийшов вже час

Природі-матінкі змінитись.

Й на дворі час вже оселитись

Снігам, морозам, хуртовинам,

Довгим ночам й коротким днинам.

 

А девізом нашої передачі буде:

Діяти – активно,

Думати – оперативно!

Сперечатися – доказово,

Для всіх – обов’язково!

ІІІ етап цілепокладання

Сьогодні в програмі на вас чекають такі рубрики:

  1. Клімат контраст – познайомитесь з прогнозом погоди на сьогодні.
  2. Спробуєте себе у ролі дешифрувальників у рубриці «Поміркуй і пригадай»
  3. Спеціалісти рубрики «Довідкове бюро» повідомлять про свої нові відкриття.
  4.  Не зможемо сьогодні обійтися і без народної мудрості.
  5. Під час рекламної паузи для телеглядачів  на вас чекає  весела музична пауза.
  6. У рубриці «Заборонена зона» спробуєте самі здобути теоретичні знання, які стосуються теми нашої передачі.
  7. Станете активними учасниками  нашої передачі в рубриці «Царство природи».
  8. І пройшовши  успішно  нашу службу пропуску повернетесь додому.

ІV етап організації виконання плану діяльності.

  1. Розпочинаємо з рубрики «Клімат контраст». На цьому тижні з вами  працює синоптик Грабовська Віталіна.

Синоптик: Сьогодні 18 грудня, понеділок, перший день тижня. За вікном зима. Але небо чисте, світить сонце. Та температура повітря лише + 6 градусів. Вітер північно-східний. За народним календарем сьогодні  Сави. Сава – батько зимового Миколи.

Учитель: Дякуємо Віталіні. А у мене є доповнення. У народі про цей день кажуть: «Варвара ночі увірвала, а Сава став день доточувати». Як ви гадаєте чому? ( Бо через 4 дні ніч поступово ставатиме коротшою, а день довшим)

Учитель: Ви, напевно, здогадались, що мова у нашій передачі йтиме про зиму.             

  •  Які асоціації у  вас виникають з цим словом?

Асоціативний кущ

  1. Рубрика «Поміркуй і відгадай»

Дешифрувальник.

У кожного з вас лежить картка, у якій зашифроване слово. Закресліть усі однакові букви,  які стоять поруч і ви зможете його прочитати.

 

 

 

 

 

(грудень)                                                                     (лютий)

 

 

 

(січень)

  • Що об’єднує ці слова?
  1. Рубрика «Довідкове бюро»

Спеціалістами довідкового бюро проведено дослідження - звідки походить назва цих місяців. Я запрошую їх у студію.

1 спеціаліст: Зиму розпочинає грудень. Назва цього місяця  пов’язана  із тим, що мокра від осінніх дощів земля замерзає, і дорога стає грудкуватою.     У цьому місяці дні найкоротші. 22 грудня – день зимового сонцестояння: найдовша ніч і найкоротший день. Після цього сонце «повертає на літо», тобто дні починають збільшуватися. Надаю слово своєму колезі.

2 спеціаліст: Січень – середина зими. Його так  називають від слова «сікти»: саме в цю пору наші предки вирубували ліс, чагарник, готуючи землю для посіву зерна. А ще, це місяць, коли у вітряну погоду січе снігом.  Його величають царем морозів, бо він найхолодніший місяць. Колего, що цікавого ви можете повідати нашим глядачам.

3 спеціаліст: Місяць лютий завершує зиму. Назвали його так за те, що  він люту вдачу має. Пронизливі сніговії, колючі морози, вітри й перемети - все це лютий. Про те усе частіше на небі з’являється Сонце. А  сильні снігопади і завірюхи чергуються з відлигою.

  1.  Рубрика «З народних джерел»

Кожен місяць має свої народні прикмети. Ми пропонуємо зі своїм обраним сусідом у студії з’єднати крижинки, які лежать перед вами так, щоб утворилася прикмета. Якщо пара вже готова, дайте знак сигнальною карткою.

 

  • Снігурі прилетіли в грудні - зима буде суворою.
  • Глибокий сніг у січні - будуть дощі влітку.
  • Якщо січень холодний, то липень - сухий і спекотний.
  • Лютий багатий снігом - квітень буде щедрий на воду.
  • У лютому багато інею - влітку буде багато роси й меду.

Учитель:  Якісь незрозумілі речі відбуваються. Ніби то за вікном зима. А насправді ні снігу, ні морозу ми не спостерігаємо. Чому це так? (Бо ми живемо на півдні. А ще наше море  впливає на клімат і робить його м’яким. Тому у нашій місцевості сувора зима буває не так часто.)

Поки телеглядачі будуть переглядати рекламну паузу, я запрошую глядачів у студії відпочити.

Фізкультхвилинка

  1. Заборонена зона (самостійне опрацювання матеріалу підручника)

Шановні глядачі, коли ми готували цю передачу, від вас надійшла пропозиція, щоб ви стали активними його учасниками. Я із задоволенням надам вам таку можливість, але спочатку виконайте таке завдання. За алгоритмом, зображеним на слайді пропоную познайомитись із теоретичним матеріалом у підручнику «Природознавство». На ознайомлення відводиться  2 хвилини.

а) ст. 69 – познайомитись із завданням для ведення спостереження взимку за неживою природою;

б) ст. 70 –  знайдіть відповідь,  як ще  називають зимові місяці у народі;

в) ст. 71 – які природні явища характерні для зими;

г) Знайдіть відповідь: Що таке зима?

Взаємоперевірка: Поверніться до сусіда обличчям   і розкажіть один одному, що таке зима.

  1. Рубрика «Царство природи»

Тепер ви повністю готові відправитись у царство природи і дослідити, характерні ознаки зими. Пропоную попрацювати у сталих групах, які ви обрали ще до початку нашої передачі за кольором сніжинок на ваших грудях. Пригадайте правила роботи в групах. Завдання ви знайдете на столах вашої групи . На роботу відводиться 3 хвилини. Сигналом до завершення роботи буде ось ця мелодія.

1 група.  Відтворити текст, вставивши пропущені слова.

 Узимку Сонце в полудень стоїть ще _________, ніж восени. Температура повітря __________ __. Лютує ________.  Дмуть пронизливі, холодні __________. Небо часто вкривають темні ___________. З неба на землю падає вже не дощ, а білий _________. Річки, ставки вкрились _____________.

Слова для довідки: мороз, вітри, кригою, знижується, хмари, нижче, сніг

2 група Переглянути відеофільм і дізнатися як утворюються сніжинки.

3 група. Із запропонованих піктограм обрати ті, які характерні зимі  і дібрати назву явища, які вони позначають, заповнивши таблицю. Додаток 1

4 група . Робота з лепбуком

Закінчити речення  давши визначення зимовим природним явищам:

  • Щедре випадання снігу називають _____________.
  • Підвищення t0 вище за нуль градусів у холодну пору року __________.
  • Пухнаста снігова бахрома на деревах і дротах _______________.
  • На дорогах утворюється кірка з льоду. Це явище називається              

  ____________________.

  • Снігопад при сильному вітрі називається ____________________.

Слова для довідки: ожеледиця, паморозь, снігопад, заметіль, відлига.

5 група Скласти сенкан до слова зима

Учитель. Роботу завершено. Запрошую групи до презентації виконаної роботи.

Презентація робіт

V Контрольно-оцінювальний етап

Учитель. Наша програма збігає кінця. Але вхід і вихід до студії здійснюється за певними сигнальними знаками. Працює служба пропуску. Потрібно правильно назвати зимові явища,  з якими познайомилися протягом передачі. (Піднімають жовтий колір, коли правильно і червоний – коли ні. На екрані при правильних відповідях відкриваються частини картини зими.)

  • Довгі ночі, короткі дні.
  • Сонце добре світить і гріє.
  • Всі дерева стоять голі.
  • Птахи прилітають із вирію.
  • Небо низьке, сіре, непривітне.
  • Уночі бувають заморозки.
  • Сніг укрив замерзлу землю.

Якщо наша передача справила на вас приємне враження, домалюйте сніжинці посмішку і прикрасимо нашу студію, надавши їй зимового настрою.

(На дошку прикріплюють сніжинки)

 

 

 

 

doc
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
1242
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку