Урок природознавства "Кровоносна система"

Про матеріал
Конспект уроку з природознавства для учнів 3 класу загальноосвітньої школи (за підручником Т. Г.Гільберг, Т.В. Сак)
Перегляд файлу

КРОВОНОСНА СИСТЕМА

Мета: ознайомити учнів органами кровообігу та їх роллю в житті людини; формувати уявлення про кругообіг крові в організмі та вміння встановлювати взаємозв’язки між системами органів; вчити визначати пульс; розвивати увагу, спостережливість, мислення; виховувати розуміння необхідності берегти власне здоров’я, зокрема органи кровообігу та зміцнювати серце.

Обладнання:  підручники, мультимедійний супровід.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Ось і дзвоник пролунав,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаємо,

Працювати починаємо.

ІІ. Підсумки фенологічних спостережень.

  • Яка зараз пора року?
  • Який зараз місяць?
  • Що ви можете сказати про стан неба?
  • Чи світить сонце?
  • Сьогодні тепло чи холодно?
  • Чи є надворі вітер?
  • Як ви думаєте, що роблять люди в цю пору на полях? На городах?
  • Як поводяться звірі, птахи?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Фронтальне опитування.
  • Назвіть органи дихання.
  •  Яке призначення носа як органа дихання?
  • Чому для дихання  необхідне чисте повітря?
  • Яке призначення легень в організмі людини?
  • Чому слід розвивати легені?
  • Як це слід робити?
  • Як ви зміцнюєте свої легені?
  • Яких правил слід дотримуватися, щоб у кімнаті не було пилу?
  • Для чого необхідно провітрювати приміщення?
  • Як ще слід дбати про чистоту повітря?
  • Якої шкоди завдає куріння?
  1. Конкурс малюнків про те, як слід турбуватися про чисте повітря вдома.

VІ. Актуалізація опорних знань.

  • Ми вивчили органи дихання, знаємо яку роботу вони виконують у нашому організмі. А  чи замислювалися ви про те, яке значення в житті людини має серце?

 

V. Повідомлення теми і мети уроку. (Слайд 1)

 

  Дихання тісно пов’язане з кровообігом, основними органами якого є серце та кровоносні судини. Сьогодні ми познайомимося з їхньою роботою, дізнаємося, як зміцнюється серце.

 

VІ. Вивчення нового матеріалу.

 

  1. Розповідь вчителя про серце. (Слайд 2)

 

  • Прикладіть руку до лівого боку грудної клітки. Що ви відчули?
  • Серце працює вдень і вночі протягом усього життя. Серце має вигляд мішечка. Стінки серця складаються з м’язів. Скорочуючись і розслаблюючись, воно виштовхує кров у кровоносні судини. Серце, мов насос, що виштовхує кров. Судини нагадують трубки. У той час, коли серце виштовхує кров у кровоносні судини, ми відчуваємо пульс. Пульс можна легко відчути, якщо пальці однієї руки притиснути до іншої трохи вище долоні. В цьому місці судини проходять близько біля шкіри, тому добре чути поштовхи.
  • Перегляньте відео про роботу серця. (Слайд 3)

 

  1. Розповідь  про органи кровообігу. (Слайд 4-5)

 

 

  • Кров тече по великих кровоносних судинах, які називаються артеріями та венами.  Ці судини розгалужуються. Чим далі вони від серця, тим вони стають тоншими, є такі, як волосинка. Ці тоненькі судини називаються капілярами. Вони пронизують усі органи нашого тіла, крім скелета. Тому навіть з невеликої подряпини на тілі виступає кров. Судинами кров розносить по тілу кисень, який ми вдихаємо і поживні речовини, а забирає вуглекислий газ та інші непотрібні організму речовини.
  • Кров, насичена вуглекислим газом, по венах повертається спочатку до серця, а потім у легені. Там кров звільняється від вуглекислого газу і вбирає кисень. Багата на кисень кров з легень надходить у серце, а з серця – в артерії. Такий рух відбувається безперервно і називається кровообігом.
  • Серце і кровоносні судини – це органи кровообігу. Вони утворюють кровоносну систему, яка забезпечує рух крові.

 

  1. Бесіда про зміцнення серця. (Слайд 6)

 

  • Діти, як ви вважаєте чи треба берегти серце?
  • А як його можна берегти?
  • У якої людини серце буде здоровим: у тієї, що нічого не робить чи в працьовитої людини?
  • Спробуйте самостійно зробити висновки про те, як зміцнити своє серце.
  1. Практична робота. (Слайд 7)

 

  • Визначте свій пульс у стані спокою та після фізкультхвилинки. Зробіть висновки.
  • У дорослої людини пульс 60-70 поштовхів. Але коли займатися спортом чи фізичною працею, то частота пульсу збільшується.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

  1. Робота за підручником. (с.155-157)

 

а) Опрацювати статтю.

б) Розгляд і аналіз ілюстрації 122 (підручник с.156).

в) Словникова робота.

Артерії, вени, капіляри, кровообіг, кровоносна система.

г) Для допитливих.  (с.157)

− У людини серце такого розміру, як кулак.

д) Відповіді на запитання.

е) Висновки

  Кров дуже важлива для організму. Кровоносна система утворена органами кровообігу – судинами і серцем. Кровоносна система забезпечує рух крові, яка переносить в організмі різні речовини.

 

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

 

  1. Гра «З’єднай орган і роботу, яку він виконує» (Слайд 8)

 

  1. Бесіда про те, що шкодить і зміцнює роботу серця. (Слайд 9)

VІІІ. Підсумок уроку. (Слайд 10)

  • Що ви дізналися нового на уроці?
  • Що запам’яталося найкраще?
  • Які є органи кровообігу?
  • Яке значення органів кровообігу в житті людини?

 

ІХ. Домашнє завдання

 

 Опрацювати статтю с.155-157.

Скласти коротку казку (оповідання) про те, яку подорож здійснює крапелька крові в організмі людини.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Юсин Надія Улянівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
5045
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку