Урок природознавства в 3 класі. Тема: «Вода в природі. Властивості води - рідини»

Про матеріал

Конспект уроку природознавства "Вода в природі. Властивості води - розчинника" для 3 класу. До уроку підібрані відео "Золота осінь", "Осінь А.Вівальді", розроблена презентація. За потреби додатківі матеріали відправлю електронною поштою.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Спеціалізована загальноосвітня школа №29 м. Хмельницького

Урок природознавства

3 клас

Тема: Вода в природі. Властивості води-рідини

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

Рибчинська Людмила Василівна

Хмельницький - 2018 р

Тема: Вода в природі. Властивості води-рідини. Вода розчинник

Мета: Формування в учнів уявлення про одну з найпоширеніших речовин у природі – воду; три стани води; властивості води – рідини.

Розвивати навички дослідницької діяльності, спостережливість, вміння аналізувати, робити висновки; логічне мислення, пам’ять, мовлення, естетичне почуття.

Виховувати любов до природи, до рідного краю, бережне ставлення до природи.

Обладнання: таблиці, схеми, картини осені, посуд, вода.

Хід уроку

І. Організаційна частина

- Я всміхаюсь сонечку:

- Здастуй, золоте!

  Я всміхаюсь квіточці

- Хай вона цвіте!

  Я всміхають дощику

- Лийся мов з відра!

  Друзям усміхаюся -

  Зичу всім добра.

- Ми вітаємо гостей і даруємо теплі усмішки

  • Сьогодні наш урок природознавства ми проведемо у комп’ютерному класі. Тому перед початком уроку повторимо правила поведінки в спеціалізованому класі.
  • Ці правила будемо пам’ятати протягом уроку.

ІІ. Хвилинка спостереження 

  1. - Давайте проведемо хвилинку спостереження                                                                                                      

- Порівняйте, як змінились погодні умови порівняно з початком вересня…

- Як це вплинуло на живу природу?

- Як готуються звірі до зими?                                                                              

          2. Діапроектор – картини осені

  • Осінь – прекрасна! Поети оспівують її красу у віршах, художники у картинах.
  • Які вірші ви знаєте про осінь?
  • Якою змальована осінь у віршах?
  • Згадайте, як називаються слова близькі за значенням?

- А який зараз місяць?

-Як гадаєте, чому так називається?

Так називали середину осені ще за часів Київської Русі.

В народі його ще називали грязень, хмурень,  весільник. Спробуємо здогадатись чому саме так.

«грязень» (від грузьких доріг)

«хмурень» (надмірно похмурих днів)

«весільник» У народі так і казали: "Жовтень на весілля багатий". Тому цей місяць осені чекали хлопці і дівчата.

  • А які ще прислівя про осінь, жовтень ми знаємо?

Жовтень ходить по краю, та виганяє птиць із гаю.

Осінь збирає, а весна поїдає.

          Осінь усьому рахунок веде.

          Курчат по осені лічать.

З осінньої дороги не витягнеш ноги.

Плаче жовтень холодними сльозами.

Один день блисне, а сім днів кисне.

Восени й горобець багатий.

Восени багач, а навесні прохач.

  • З давніх давен люди спостерігали за змінами в природі. Які прикмети ви знаєте пов’язані з жовтнем?
    Якщо до середини жовтня не осипалося з беріз листя - сніг ляже піздно.
    Сова кричить - до холоду.
    Грім у жовтні - на малосніжну, м'яку й коротку зиму.
  • Будемо спостерігати, чи дійсно справдяться ці прикмети…

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

  • Продовжимо подорож у країну, яке зветься Природа. Вона містить у собі багато цікавого і незвіданого. Хто скаже, куди мандрували і що вивчали ми на минулому уроці. (На уроці ми дізналися про повітря, його властивості, про значення повітря для життя)
  • А перевірку домашніх завдань будемо проводити декількома способами:

1 група: Виконає тестові завдання на компютері

Зміст:

1. Природа – це:

а) усе, що дихає, живеться, росте, розмножується і вмирає;

б) усе, що нас оточує, крім того, що зроблено людиною;

в) Все, що нас оточує.

2. До живої природи належить:

а) Місяць, пісок, вода, гора;

б) людина, тварина, рослина;

в) стакан, парта, олівець.

3. До неживої природи належить:

а) Місяць, пісок, вода, гора;

б) людина, тварина, рослина;

в) стакан, парта, олівець.

4. Тіла- це:

а) усе, що дихає, живеться, росте, розмножується і вмирає;

б) усе, що нас оточує, крім того, що зроблено людиною;

в) усе, що нас оточує.

5. Тіла бувають у таких станах:

а) рідкому, газоподібному, твердому;

б) красивому, блискучому, новому;

в) чистому, брудному, охайному.

6. Ножиці – це

а) тверде тіло;

б) рідке тіло;

в) газоподібне тіло.

7. Розламати можемо:

а) тверде тіло;

б) рідке тіло;

в) газоподібне тіло.

8. Сонячний промінь падає на Землю:

а) прямолінійно;

б) криволінійно;

в) хвилясто.

9. Молекули розташовані дуже близько одна до одної:

а) у газоподібних речовинах;

б) у рідких речовинах;

в) твердих речовинах.

10. Атмосфера – це:

а) вода на Землі;

б) шар повітря навколо Землі;

в) рослини на Землі.

2 група: Практична робота – визначте температуру на різних термометрах. 

3 група: Творча робота: Чи потрібне людям чисте повітря?

- Що ми повинні для цього робити?                                                                           

а) Аналіз виконання роботи учнів біля комп’ютерів.

Я бачу, що учні І-ї групи виконали своє завдання і  комп’ютер оцінив їх роботу.

- Які питання викликали труднощі?

б) Перевірка завдань учнів, які працювали в групах.

- Тепер перевіримо як справились із завданнями учні, які працювали у групах.

IV. Актуалізація опорних знань 

  • На сьогоднішньому уроці ми продовжимо мандрувати в повітряному просторі, а також здійснимо зупинку в дуже цікавому середовищі, але де саме, спробуйте здогадатись самі.

Презентація «Вода»

V. Повідомлення теми та мети уроку

VI. Мозковий штурм

- Що ви знаєте про воду?

VII. Формування поняття «Стани води»

 - А зараз будьте дуже уважні, адже ми завітаємо до лісової школи і знайдемо ті ознаки води, які ми ще не називали.

Програма Природознавство «Вода» 

  • Що нового ви дізналися?                                                                                          

- Я загадаю вам загадки і зрозумію, чи уважно ви слухали мою подругу білочку.
Прозорий, мов скло,
А не вставити в вікно. /Лід/

 - Так, коли дуже холодно, або коли на дворі мороз я стаю твердим і одягаю прозору холодну сукню схожу на скло.

  • Коли вода зустрічається в твердому стані? (лід, сніг, град, іній)

Капітошка

Пухка вата
         По небі пливе
         Чим вата нище,
         Тим дощик блище. /Хмаринка/

  • Коли вода зустрічається в газоподібному стані (водяна пара, туман, хмари)
  • Але найчастіше вода зустрічається на землі в рідкому стані. Де саме? (у річці, у крані, у криниці, в океанах, морях, озерах)
  • Тепер давайте поміркуємо, чи може вода з одного стану перейти в інший стан. (Так може.) Доведіть це. (Ми знаємо, що лід і сніг у теплі перетворяться на воду (тобто з твердого стану перетворяться у рідкий), а якщо поставити на плиту чайник з водою, то вона стане кипіти і перетвориться на пару.
  •  (взимку, з настанням морозів, на річках утворюється зверху лід, кругом лежить сніг, а з настанням весни – тане сніг і лід перетворюючись у воду)

А влітку, після дощу ми бачимо, як висихають калюжі, підсихає мокрий асфальт – це вода     перетворюється в газоподібний стан).

  • Давайте зіграємо в гру «Віднайди воду»

 

  •                      Отже, то в якому стані може перебувати вода? Давайте заповнимо таблицю: (вода може перебувати у твердому, рідкому та газоподібному станах) Розмістіть слова в табличку 1)дощ; 2)сніг; 3)крига; 4)роса; 5)іній; 6)бурульки; 7)туман; 8)водяна пара.

 VII. Формування поняття «Властивості води» практична робота

  1. Зараз ми дізнаємося істотні властивості води. Для цього на певний час станемо дослідниками. Будемо працювати групами. Лаборанти підійдіть і візьміть по склянці води. А тепер опустить ложку у склянку з водою.
  • Що ви помітили? (У воді видно ложечку)                                                        Презентація
  • Отже, яка вода? (Прозора)
  • А має вона колір? (Ні, немає)
  1. - Нахиліться низько над склянкою з водою і понюхайте. – Чи має вона запах?  Отже – вода запаху не має, тобто без запаху.
  2. - А тепер обережно візьміть в руку склянку з водою і трошки виляйте води у тарілку. Що з нею сталося? (Потекла) Отже вода – текуча. Раз вода потекла, то вона має якусь форму, чи ні? (Не має форми)
  • Отже які істотні властивості має вода?
  1. – Дослідимо: вода-розчинник чи нерозчинник. 

1 група: сіль;

2 група: сода;

3 група: марганець;

4 група: цукор.

  • Що із цих речовин відноситься до природи? (Сіль) Чому?
  • Який висновок можемо зробити? (Вода для всіх речовин є розчинником?)
  • Продовжимо дослідження:

 1 група: пісок;

 2 група: крохмаль;

 3 група: крейда;

 4 група: олія.

  • Що із цих речовин відноситься до природи? (Пісок) Чому крохмаль не відносять до природи?
  • Який висновок можемо зробити? (Вода для цих речовин не є розчинником)

VII. Робота з підручником

  • А зараз відкриємо підручники на сторінці 91 і прочитаємо 1-й абзац. Подумайте над таким питанням: Яке значення має вода на Землі?
  •  Для чого потрібна вода?

(Без Води немає життя на Землі. Без неї загине вся жива природа по всій планеті. Тому ми повинні зберегти природу, тобто економно використовувати воду, вчасно закривати кран, не засмічувати водойм, розчищати джерела)

VII. Розвязування завдань творчого характеру

1. - Чому взимку під час сильних морозів можуть руйнуватись водопровідні труби?

- Чому в акваріумі добре видно рибок, рослин, пісок?

2. Давайте розгадаємо кросворд.

В

 

 

 

 

 

 

О

 

Д

А

  1. Червоне коромисло через річку повисло (веселка)
  2. З малої хмари великий … (дощ)
  3. Річки взимку вкриває …(лід)
  4. Під час кипіння з чайника йде… (пара)
  • Так вода – це наше велике багатство, це наше життя. Вода це радість. Навіть коли довго не було дощу, то малюки кликали дощ. Як саме?

Дощику-дощику,

Зварю тобі борщику.

Мені – каша, тобі – борщ,

Щоб рясніший ішов дощ.

  • Наш народ здавна цінував воду, із великою пошаною відносився до неї. Ось такі є народні прислів’я:
  1. Де вода – там і життя.
  2. Ліс і вода – брат і сестра.
  3. Вода за доброту віддячить.

VIII. Підсумок уроку.

  • Що ви дізнались на уроці? (Ми дізналися, що вода перебуває у 3-х станах, може переходити з одного стану в інший, а також досліджували властивості води)
  • У яких станах може перебувати вода? Назвіть воду у твердому стані. Які властивості води?

Презентація про живу воду

 

  • Все це закликає кожного з нас бути добрим, мудрим і щедрим на любов. Тож любіть природу – землі вроду. Будемо берегти її. Дбати про неї!
  • Будьте ж, діти, мудрі, як сама природа і багатими, як Земля, сильні і здорові як вода!

ІХ. Домашнє завдання.

У підручниках прочитати статтю про воду, знати відповіді на запитання.

У зошиті самостійно виконати завдання.

Спробувати створити кросворд, де ключовим словом буде вода у рідкому, твердому чи газоподібному стані.

1

 

doc
Додано
22 липня 2018
Переглядів
18084
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку