Урок природознавства. "Як розпізнати дерева, кущі, трави".

Про матеріал

Урок складено відповідно до оновленої програми 2016 року. Даний урок насичений цікавими вправами та завданнями, містить елементи інтеграції. Першокласники у доступній формі отримують нові знання.

Перегляд файлу

Урок природознавства у 1 класі

«Як розпізнавати дерева, кущі, трав’янисті рослини»

 

Мета: ознайомити дітей із різноманітним світом рослин; закріпити знання про зовнішню частину рослин; учити розпізнавати за будовою і порівнювати дерева, кущі, трав’янисті рослини; розвивати мовленнєві вміння, мислення, самостійність,     прагнення знаходити відповіді на поставлені запитання;        виховувати допитливість, інтерес до рідної природи, бережливе до неї ставлення.

 

Обладнання: демонстраційні малюнки, фонограма « Звуки природи», музичні файли мр3, презентація «Дерева, кущі, трав’янисті рослини»

Тип уроку: комбінований 

Хід уроку

І.  Організація класу до уроку, створення емоційного фону.

 1. Вправа « Синоптики»

  •                   Яка зараз пора року?
  •                   Який місяць?
  •                   Яке число?
  •                   Тепло чи холодно надворі?
  •                   Який стан неба?
  •                   Чи були сьогодні опади?

 

II. Актуалізація і корекція опорних знань.

1 . Гра «Назвіть рослину» 

На сонечко я схожий 

І сонце я люблю.

До нього повертаю

Голівоньку свою. (Соняшник) 

 

Зимою й літом - одним цвітом. (Ялинка)

 

Стрімко вибігли на гору

Дві подружки білокорі.

Дощик їм полоще кіски.

Звуть подружок цих... (берізки).

 

Без рук, без ніг,

А на тин лізе. (Гарбуз)

 

З-під снігу свій листочок

До сонця простягну

І синіми дзвіночками

Вітаю я весну. (Пролісок)

Що об’єднує всі слова відгадки? /Рослини дихають, розмножуються, живляться, ростуть/

 

 

Сьогодні на уроці ми дізнаємося, що спільного та  відмінного між цими рослинами, а також поговоримо про їх значення для життя на Землі.

 

2. «Мозковий штурм»

Що є спільного у всіх рослин? (Будова рослин)

Так, дійсно* всі рослини мають схожу будову. Кожна рослина складається з частин, що називаються органами. Кожен орган має свою назву.

 

3. Практична робота. Складання рослин з частинок.

 

1) Корінь рослини. Він знаходиться у ґрунті. За допомогою кореня рослина живиться поживними речовинами, утримується в землі, дихає

 

 

 

 Стебло. На ньому є листки, квіти, плоди. По стеблу поживні речовини рухаються до листків, квітів і плодів. Ці речовини підтримують життя рослин. Стебло може бути зеленого або коричневого кольору.

  1.  Листки, які найчастіше бувають зеленого кольору. Вони можуть бути гладенькими, шорсткими, округлими чи зазубреними.
  2.  Квітка. У кожної рослини вона різна за розміром, формою і кольором. За допомогою кольору і своєрідного запаху квіти приваблюють до себе комах, які запилюють їх.
  3.  Плід. Запилена квітка перетворюється на плід.

— Плоди також бувають різними за кольором і виглядом: сухі і соковиті. Горіхи, яблука, сливи — це плоди.

 

ІІІ.  Повідомлення теми і завдань уроку

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Рослини називають зеленим дивом землі. Без них не існувало б життя на землі. Люди здавна вшановують та прославляють їх, навіть складають пісні. Зараз ви прослухаєте уривки з українських пісень. Увага! Завдання:дізнатися про яку рослинку йде мова.

Слухання пісень (Згодом на дошці з’являються малюнки дуба, калини, чорнобривців)

- Давайте з’ясуємо, що об’єднує всі ці малюнки, а чим вони відрізняються на які три групи ми можемо поділити ці рослини за формою стебла.

 

(Дерева - високі, мають одне стебло, яке називається стовбуром, він, вкритий корою)

Люди використовують всі дерева. їх можна використовувати як паливо чи будівельний матеріал, з дерева виготовляють папір, меблі, музичні інструменти, крім того, люди навчились виробляти з дерев, віск, різні види клею та навіть ліки. Дерева (та інші рослини) виділяють кисень, без якого не може обійтись жодна жива істота.

Кущі мають декілька стебел, як, правило нижчі ніж дерева. Користь пригощають нас своїми ягідками, дарують листки, плоди, годують лісових звірів та птахів створюють для пташок зручні місця для гнізд.

Трави мають одне або декілька м’яких соковитих стебел

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в парах.

Гра «Утвори пару» (діти шукають по класу малюнки з деревом чи кущем, чи травою та утворюють пару).

Пояснюють свій вибір

2. Технологія «Незавершене речення»

  1. Рослина, яка має один міцний дерев’янистий стовбур - це...
  2. Рослина, яка має декілька міцних дерев’янистих, але значно тонших, ніж у дерева стебел - це
  3.  Рослина, яка має м’яке Соковите стебло - це....

 

Фізкультхвилинка

2. Робота зі слайдами

Якщо дерево то піднімаємо руки вгору, кущ - розставляємо в сторони, а трава - присідаємо. ( Конвалія, шипшина, сосна, береза, тополя, кульбаба, осика, яблуня, груша, мак, смородина, калина, тисячолисник, малина, дзвіночки, проліски, горобина)

 

3. Робота індивідуальна

Розподілити на три групи дерева кущі та трави., підкресливши олівцем відповідного кольору.

 

4. Гра «Капкан»

На дошці малюнки, вчитель промовляє

  •                   Я вважаю, що яблуня - це кущ.
  •  Трава відрізняється від дерев формою На мою думку, картопля - це кущ.

 

VI. Підсумок уроку.

  •                   Що нового дізналися про рослини?
  •                   Які особливості кожної з груп рослин?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 січня 2019
Переглядів
1490
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку