Урок природознавство 2 клас

Про матеріал
формувати поняття «вода», розширити уявлення про роль води в природі, про три стани води; продовжити формувати навички дослідницької роботи; - розвивати увагу, уяву, пам'ять та мислення учнів, навички роботи у групах, зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас;
Перегляд файлу

Урок  природознавства  2 клас

Тема: Вода  в природі. Три  стани  води.

Мета:

- формувати поняття  «вода», розширити  уявлення  про  роль  води в природі, про три стани води; продовжити формувати навички дослідницької  роботи;

- розвивати увагу, уяву, пам'ять та мислення учнів, навички роботи  у  групах,  звязне мовлення, збагачувати  словниковий запас;

- виховувати  бережне ставлення  до  води.

 Очікувані результати: учні називають три стани води, вивчену лексику в самостійних усних повідомленнях.

Базові поняття та терміни: вода, пара, лід, айсберг, океани, моря, озера, річки, опади, дощ, сніг.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: таблиці, схема, діаграма. Картки «Прислівя про воду»,  фішки зеленого  та  червоного  кольору.

 

Хід  уроку

Коментар

І.

 

 

ІІ.

Організаційний момент

Рубрика «Синоптики  повідомляють».

 

Перевірка домашнього завдання

  1. 1.Гра «Так  чи  ні?»
  • Нині   літо!
  •     Зміною пір  року є  те, що  Земля обертається  навколо своєї  осі.
  •     Серпень, вересень, жовтень  осінні місяці.
  •     «Хмурнем»  називають вересень у  народі.

2.Розповідь окремих учнів.

  •     Як  змінилася нежива природа восени.
  •     Які зміни  відбулися в  житті  рослин  і  тварин. (Ілюстрація  використовується).
  • 3.Гра  «Добери  назви  місяців»
  •  ……-   румянець  року.
  • ……….-  жовтню  син, а зимі  рідний  брат.
  •  ………- стелить  землю  листям, а …- снігом.
  •   ……- пахне яблуками, а ...- капустою.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

 

 

 

Відповіді дітей.

 

 

 

 

 

 

 

 

Розповідають учні.

 

 

 

 

Школярі називають відповідні місяці.

ІІІ.

Повідомлення  теми  і мети уроку.   1.Мотивація  навчальної  діяльності.

 

  • - Сьогодні  на  уроці  ми  будемо  говорити  про …. Попробуйте  здогадатися  про  що  саме. В цьому  вам  допоможе  загадка.
  • Хто  весь час  біжить  і  ніколи  не  стомлюється.  (Вода)                Слайд 1.

2.  Що  таке вода?

(Визначення з  тлумачного  словника)

Вода — прозора, безбарвна рідина, яка знаходиться в ріках, озерах, морях, океанах, і в чистому вигляді не має запаху та смаку.

 

 

 

Вчитель

 

Діти  відповідають, пояснюють чому  саме  так  думають.

 

 

 

 

 

 

ІV.

Вивчення  нового  матеріалу

1.Бесіда  за  визначенням  води.

  • Де є вода?                                         Слайд 2.
  • Яка вода?
  • Звідки вода взялася? (Коротка інформація  «науковців»).
  • Яка частина поверхні Землі вкрита водою? (Діаграма). Глобус або карта півкуль.

Слайд 3.


2.Фізкультхвилинка

  • Хмара  сонечко  закрила,
  • Слізки  срібні  зронила.
  • Ми ті  слізки  шукаєм,
  • У  травичці  позбираєм.
  • Пострибаєм, як  зайчата.
  • Політаєм,як  пташата.
  • Потанцюєм  трішки,
  • Щоб спочили  ручки, ніжки.
  • Всі  веселі?
  • От  чудово! А тепер  до  праці  знову.

3.   Вправа  «Відгадай і поясни»

Я  і хмара, і  туман,

І струмок, і  океан,

І  літаю, і  біжу,

І  скляною  бути   можу!   (Вода).

4. Гра  «Інтервю» (вчитель – журналіст, учні – дослідники, науковці).

-  Які слова  допомогли вам  відгадати  загадку? (хмара, туман, струмок, літаю, біжу).

-  Чому хмара, туман, струмок, океан – це   вода?

- Що і  де  літає,  біжить?

- Так    що   про  воду  можна  сказати? (Вода  може бути  у  трьох  станах.)

Схема

 

 

 

Рідкий                твердий     газоподібний

роса                    сніг              хмаринка

дощ                    іній               туман

вода                    лід              пара              

                          град             

 

5.Робота з  підручником (с. 19-23)

Слайди 4,5,6

- При якій умові  вода  переходить у  твердий  стан, у  газоподібний?

6. Інформація  вчителя про значення  переходу  води  з  одного  стану  в інший.

Перехід води з одного  стану в  інший грає  роль  масштабного  очисного процесу. Тільки під час випаровування, замерзання і танення великі маси води здатні самоочиститись

  •  
  •  7. Гра « Водограй ». 


- Покажіть зелену фішку, якщо твердження правильне, червону - якщо помилкове. 

  •     Сніг – рідкий стан води. 
  •     Вода синього кольору. 
  •     Вода текуча. 
  •     Вода не має власної форми. 
  •     Вода безбарвна. 
  •     Вода має приємний солодкуватий запах. 
  •     Вода на морозі розширюється. 
  •     Вода прозора. 
  •     Газоподібний стан води – це пара.  
  •     Вода – рідина переходить у твердий стан при охоложденні.

 

 

Підготовлені  учні  з допомогою  вчителя

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учні створюють схему «Стан  води», підписують, записують  приклади.

 

 

 

 

 

Самостійне читання. Робота в парах (за прочитаним один одному  ставлять  запитання)

Діти  відповідають, пояснюють чому  саме  так  думають

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти  показують відповідні фішки.

 

 

 

 

V.

Підумок уроку. 

Вода в будь-якому агрегатному стані - це найвища цінність. Бедуїни, які ведуть кочове життя в пустелях, кажуть, що вона дорожча золота. Але навіть тим, хто не відчуває труднощів з нестачею води, зрозуміла найбільша зв'язок між нею і життям.


1. Назвіть поняття, які ви запам'ятали з теми уроку. 


- Відгадайте загадку.                       Слайд 7

Відома з віку рідина,

Усяк її вживає.

Буває хмаркою вона,

Сніжинкою буває,

Бува як скло, крихка, тверда –

Звичайна ( підкажіть )… ( Вода )

 

- Які ознаки води називаються в загадці: стан, властивість?                        Слайд  8.

 

2. Домашнє  завдання:

а) прочитати в підручнику с.19-23

б) скласти 6 запитань до  тексту. 

 в) провести вдома дослід «Як утворити кольоровий лід» . 

 

 

Вчитель

                                                                                                                                                                                                   

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

docx
Додано
23 січня 2019
Переглядів
701
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку