Урок "Зима. Ознаки зими в природі."

Про матеріал
Мета уроку : дати уявлення про характерні ознаки зими в природі; вчити проводити спостереження за природою взимку; розвивати бачення прекрасного в усьому, що нас оточує; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Первомайський НВК,

 

Галкіна Тетяна Сергіївна ,

відкритий урок

з природознавства у 2 класі

Тема. Зима. Ознаки зими в природі.

Мета: дати уявлення про характерні ознаки зими в  природі; вчити проводити спостереження за природою взимку; розвивати бачення прекрасного в усьому, що нас оточує; виховувати любов до природи.

I. Організаційний момент

1. Вправа «Погода»
— Яка зараз пора року?
— Який місяць?
— Яке число?
— Тепло чи холодно надворі?
— Який стан неба?
— Яка температура повітря?
— Чи були сьогодні протягом дня опади?

2. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, я коли сьогодні йшла на урок зустріла Ведмедика (Вчитель демонструє дітям іграшку Ведмедик). Він не хоче вкладатися спати до барлога, бо не бачить ознак зими в природі. Давайте разом поспостерігаємо, чи настала пора року зима? Чи вже час Ведмедику засинати?
II. Повідомлення теми і мети уроку

Так, тема нашого уроку «Зима» (ілюстрація). Наше завдання визначити зміни в  природі взимку, або по-іншому, ознаки зими.

III. Вивчення нового матеріалу

1.Ознаки зими
А) Розгляньте ілюстрації.

— Якими фарбами користується зима?
— А які ваші очікування від цієї пори року?

Б) Складання асоціативного куща «Зима»

 

ожеледиця

Свята

мороз

сніг

Мало сонця

вітер

відпочинок

Зима

віхола

Теплий одяг

санчата

довгі ночі

ялинка

іней

подарунки

В)  Колективне складання таблиці-спостереження з власного досвіду за зимовими змінами в природі

Стан неба, опади

Стан рослинного світу

Зміни у тваринному світі

Людська діяльність

 

 

 

 

Г) Порівняння результатів таблиці із очікуваннями в асоціативному кущі.

Робимо висновок, що більшість з очікуваних змін ми вже побачили і відчули.

2. Первинне закріплення вивченого

А) Перегляд мультфільму

«Мудрі казки тітоньки Сови - Зимове диво» .( youtube)

Б)  Обговорення  сюжету.

Г) Завдання назвати зимові ознаки, що зустрілися у мультфільмі.

Фізхвилинка  «Новорічна фізкультхвилинка.» Леся Цюрюпа (youtube)

3. Знайомство із зимовими місяцями

А) Актуалізація опорних знань. Бесіда.

- Скільки місяців у зими?, назвіть їх, чому в них такі назви?, які ознаки характерні для кожного місяця?

Під час бесіди з’ясовується, що діти не зовсім обізнані в цих питаннях. Вчитель пропонує перегляд презентації, для заповнення пробілів у знаннях.

Б)  Перегляд дитячої презентації «Проект зимові місяці» Вікторія Молчанова»( youtube)

В) Обговорення презентаціїї.

Окремо по кожному місяцю з’ясовуємо, що нового  дізналися діти.

IV. Узагальнення, систематизація  знань та вмінь учнів

1. Вікторина «Зимові загадки»

• Захопився майстер ділом, —
Все фарбує тільки білим.
Що ж лишається робити?
Фарби іншої нема. Відгадали, любі діти,
Хто малює так?.. (Зима).

• Що це? Що це? — всі кричать, —
Білі мухи он летять! (Сніг)

• На зимові віти
Сіли білі квіти. (Іній)

• Рукавом махнув —
Дерева нагнув (Вітер)

• Хто малюнок на вікні
Уночі з робив мені? (Мороз)

• Вдень у небі гуляє,
А ввечері на землю сідає (Сонце)

• Кручу, гуркочу,
Знати нікого не хочу. (Хурделиця)

• Росте вона зимою
Донизу головою
Тоненькою,
Прозорою,
Біло-голубою (Бурулька)

2. Гра « Ознаки зими»

(Вчитель читає текст, якщо діти чують зимові ознаки, вони плескають в долоні.)

-Довгі ночі, короткі дні. Сонце добре світить і гріє. Всі дерева стоять голі. Птахи прилітають з вирію. Небо низьке, сіре, непривітне. Вночі бувають заморозки.
Сніг укрив замерзлу землю.

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

- Діти, ви не помітили, де подівся наш Ведмедик? ( Діти помічають, що Ведмедик вклався спати під білу ковдрочку). Мабуть він переконався, що зима таки настала. Давайте  ми з вами ще раз тихенько йому повторимо, які зміни приносить із собою зима.
—Що сталося з Сонцем узимку? (Сонце піднімається невисоко.)
— Як це вплинуло на температуру повітря? (Мороз)
— Як з мінилися опади? (Снігопад)
—Як змінилося небо? (Сірі, темні хмари)
— Що ми спостерігаємо на деревах і дротах у мороз? (Паморозь)
— А на вікнах? (Візерунки на склі)
— Що сталося на річках, озерах, ставках? (Лід)

- Дякую Вам за урок, на все добре.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Первомайський НВК

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

з природознавства

У 2 класі

«Зима. Ознаки зими в природі.»

 

 

Учителя початкових класів Галкіної Т. С.

 

Грудень  2018

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Галкіна Тетяна
Додано
23 січня 2019
Переглядів
2793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку