3 травня о 18:00Вебінар: На допомогу вчителю: онлайн-тести «На Урок» в освітньому процесі

Урок "Прислівник. Правопис вивчених прислівників."

Про матеріал
Мета:  навчальна: повторити й узагальнити набуті раніше знання і навички з теми;  розвивальна: розвивати культуру діалогічного мовлення;  виховна: виховувати повагу до співрозмовника. Внутрішньопредметні зв’язки: морфологія, орфографія; синтаксис, пунктуація; мовлення. Міжпредметні зв’язки: мова, література. Тип уроку: повторення, систематизація і узагальнення, знань, умінь і навичок.
Перегляд файлу

5 клас

Тема. Прислівник. Правопис вивчених прислівників.

Мета:

  • навчальна: повторити й узагальнити набуті раніше знання і навички з теми;
  • розвивальна: розвивати культуру діалогічного мовлення;
  • виховна: виховувати повагу до співрозмовника.

 Внутрішньопредметні зв’язки: морфологія, орфографія; синтаксис, пунктуація;

мовлення.

Міжпредметні зв’язки: мова, література.

Тип уроку: повторення, систематизація і узагальнення, знань, умінь і навичок.

 

ХІД УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

  • Як ви розумієте вислів?

Рідна мова — це музика й малювання (Д. Оесянико-Куликовський).

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

ІІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

  • Прочитайте прислів’я. Як ви розумієте їхній смисл?
  • Назвіть у реченнях частини мови, що відповідають на питання як?

1. Чесне діло роби сміло. 2. Хто рано підводиться, за тим і діло водиться. ІV.СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Тренувальні і творчі вправи

Вправа 1

  • До наданих прислівників доберіть слова з протилежним значенням. Запишіть їх

парами. З двома-трьома прислівниками (на вибір) складіть речення і запишіть.

Зразок: Близько — далеко.

По-старому, високо, влітку, справа, попереду, завжди.

Вправа 2

  • Закінчите прислів’я та приказки словами в сполученні з прислівником-антонімом.

Назвіть прислівники.

Зразок: Менше говори ...Менше говори — більше почуєш.

1. Важко піднятись ... 2. Година вранці... 3. Де багато слів ...

Для довідок: 1. Легко спуститись, 2. Варта двох увечері. 3. Там мало діла.

Вправа 3

  • Перепишіть речення, замість крапок вставляючи потрібні за змістом прислівники.

1. Наша слава ... лине і до неба вироста (В. Сосюра). 2. Як ... й ... гуде і стелиться понад землею ясного полудня віолончель (М Рильський). 3. Хмарка в небі он біжить, як ... в світі жить (П. Тичина).

Для довідок: гордо; соковито, повно; щасливо.

Вправа 4

  • Виразно прочитайте вірш. Випишіть прислівники разом зі словам, до яких вони відносяться.

СЛОВО

                                            Зустрілося слово, спинилося слово:

                                            Полюби мене кленово.

                                            Даленіло в степу, мерехтіло, як мрево:

                                            Полюби мене тополево.

           Блукало в гаю і гукало невпинно:

           Полюби мене черемшинно.

           Зникло назавжди й приходило знову:

           Полюби мене калиново.

           Наді мною тепер, наді мною, як небо:

           Полюби мене вишнево!                                   І. Сокульський

Вправа 5

  •    Спишіть, розкриваючи дужки. Поясніть правопис прислівників.
  1.    (На) дворі вже було зовсім тихо. 2. (В) ночі стукали насичені громи, і болісно різали очі фіолетові блискавки. 3. Дорога круто повернула (в)право. 4. (Не)забаром подорожні під’їхали до села (/. Микитенко).

Вправа 6

  •    Від указаних прикметників І чисельників утворіть прислівники. Запишіть. З двома

трьома (на вибір) складіть речення і запишіть.

Зразок: Легкий — легко; два — удвох.

Добрий, холодний, темний, успішний, швидкий; три, чотири, п’ять Вправа 7

  •    До запропонованих прислівників доберіть стійкі синонімічні вирази і запишіть.

Усно складіть із ними речення.

Зразок: повільно — нога за ногою.

Тихо, поволі, нога за ногою, пливе валка битим шляхом у безлюдній пустелі (М Коцюбинський).

Нарешті, дуже рано, ніколи, скрізь, удень.

Для довідок: кінець-кінцем, ні світ ні зоря, ні тепер ні в четвер, по всіх усюдах, серед білого дня.

Вправа 8

  • Перепишіть речення, ставлячи запитання до прислівників.

Зразок: У День птахів (як?) найактивніше працювали юннати нашої школи.

1. Гори вдалині були рожеві, привітні (А. Турчинська).

  1.    Зорі вночі світились яскраво. 3. Вся природа поволі засинала тихим сном (О. Гуреїв).    4. Діти розмовляли пошепки, посувались уперед повільно й обережно (О. Довженко).
  1.                    ПІДСУМОК УРОКУ Бесіда
  •    На яке запитання відповідають прислівники?
  •    Як слід поводитися під час спілкування?
  1.                   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  •    Підберіть невеликий текст з прислівниками.

 

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
90
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку