Урок " Прийоми множення і ділення круглих чисел. Прийоми округлення. Рівняння з однією змінною .Розв’язування задач за допомогою рівнянь"

Про матеріал

Конспект уроку математики 4 клас за оновленою програмою за підручником Л.В.Оляницької "Математика, 4 клас" з теми "Прийоми множення і ділення круглих чисел. Прийоми округлення. Рівняння з однією змінною . Розв'язування задач за допомогою рівнянь".. У конспекті визначені компететності школяра, формування яких відбуваються під час вивчення теми . Завдання спрямовані на практичне застосування набутих знань в повсякденному .житті

Перегляд файлу

Математика                                                                                                      4 клас

Тема : Прийоми множення і ділення круглих чисел. Прийоми округлення. Рівняння з однією змінною . Розв’язування задач за допомогою рівнянь.

Мета : удосконалювати обчислювальні навички множення і ділення круглих чисел ; формувати вміння застосовувати прийоми множення і ділення круглих чисел при розв’язуванні рівнянь і задач;

розвивати уміння користуватися математичною термінологією, виконувати дії за алгоритмом;

сприяти вихованню пізнавальної , творчої активності учнів.

Тип уроку : урок застосування знань , вмінь

Обладнання : картки «Сходинки успіху» ; сюжетні картинки «Супермаркет» ; картки з завданнями .

Предметні компетентності :

Учень

  • Знає прийоми множення і ділення круглих чисел , алгоритм округлення чисел
  • Застосовує знання прийомів множення і ділення круглих чисел при розв’язуванні прикладів, рівнянь і задач.
  • Знаходить невідомий множник , невідоме ділене і дільник на основі правила знаходження невідомих компонентів .

Загально – навчальні компетентності  :

Учень

  • Правильно організовує робоче місце.
  • Виконує завдання за вказівкою вчителя і самостійно.
  • Працює з підручником.

Загальномовленнєві компетентності :

Учень

  • зосереджено слухає вчителя  і  товаришів, говорить повними реченнями , чітко пояснюючи свою думку та хід розв’язання завдань.

Загально – пізнавальні :

Учень

  • виконує творчі, нестандартні завдання.

Загально – культурна компетентність :

Учень

  • виконує правила поведінки на уроці.

Соціальна компетентність

Учень

  • використовує досвід інших людей та власний для засвоєння нових знань.

Здоровязбережувальна компетентність

Учень

  • дотримується санітарно-гігієнічних вимог під час уроку.
  • Здійснює рухову активність під час ігрових форм роботи .

Хід уроку

І Організація класу

Щоб помилок уникати,

Треба розум розвивати,

Гостре око, слух, терпіння,

І тоді прийде уміння,

ІІ Мотивація навчальної діяльності

  • Як часто ви відвідуєте з батьками супермаркети?
  • Чи подобається вам ходити з батьками за покупками?
  • Чи відпускають вас батьки самостійно до магазину робити покупки?
  • Що необхідно для того, щоб щось купити? (гроші)
  • Які грошові одиниці ви знаєте? (гривні, копійки)
  • Скільки копійок в 1 гривні?
  • А крім того, які вміння необхідні людині? (вміння рахувати)

- Сьогодні на уроці математики я пропоную вам здійснити уявну мандрівку в супермаркет і перевірити, на скільки ви добре навчились рахувати, чи дійсно вас можна відпускати до магазину і довіряти вам гроші.

ІІІ Актуалізація опорних знань

  1. Що потрібно зробити перед відвідуванням супермаркету? Скласти список потрібних покупок.

Давайте каліграфічно напишемо букви латинського алфавіту : х   у   z .

  1. Якщо заходиш до супермаркету з речами, потрібно здати їх у комірку на зберігання.  Здамо наші речі до комірок .

Гра «Заповни комірки» (Завдання №73)

20170913_162530.jpg

Поясніть, як отримали числа справа і зліва? Виконай самостійно завдання другого і третього стовпчика.

20170913_162536.jpg

  1. Давайте визначимо скільки грошей потрібно на покупки. А ,оскільки , ціни на продукти міняються, точно визначити ми не можемо. І тут нам допоможе прийом округлення. 
  2. Завдання № 74

Повторимо алгоритм прийому округлення , його опорні числа .

1, 2, 3, 4 – останню цифру числа відкидаю і пишу на її місці 0.

5, 6, 7, 8, 9 – округлюю до найближчого круглого числа , більшого за дане число. 

ІV Вивчення матеріалу

  1. А тепер заглянемо у відділ розпродаж.

Завдання № 75 ( усно)

Поясніть , як виконали множення і ділення 

  1. А тепер порахуємо свої кошти

Завдання 76

І в. – 1,2 стовпчик, ІІ в. – 3,4 стовпчик.

Самоперевірка за зразком. 

  1. Дуже часто виникає необхідність визначити, а скільки товару можна купити на певну суму коштів. Допоможе нам це з’ясувати правила знаходження невідомих компонентів множення і ділення.

Прочитати правила і застосувати до розв’язання рівнянь.

Рівняння № 77

1,2 – фронтально, 3,4 самостійно .

V Розвиток математичних знань

А тепер ми у відділі допоможемо дівчинці порахувати кількість бісеру для браслета.

Задача № 78

Коротка умова

2 браслети – 160 бісеринок

1 браслет  - ? бісеринок

Розв’язання

160 : х = 2

Х=160 : 2

Х=80

Відповідь : на кожний браслет Маряна витратила 80 бісеринок.

Завдання – цікавинка

Антон купив товар, але його назва зашифрована. Відгадайте назву товару. 

Шифр товару №1     

Варіанти відповідей

  1.               Печиво
  2.               Молоко
  3.               Ковбаса

VІ Підсумок уроку

Ось закінчився наш похід у супермаркет .

  • Чи допомогла нам математика ?
  • Які прийоми ми запам’ятали і де їх можна використовувати?
  • На скільки ви сьогодні піднялися по сходинках успіху? Оцініть .

Домашнє завдання

Творча група : задача № 80

Всім іншим учням - №82

Рівняння № 81

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Козій Лариса Василівна
    Дякую автору! Дуже бракує розробок за підручником Оляницької.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
1901
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку