Урок-проект «Чистота мовлення і боротьба проти забруднення рідної мови»

Про матеріал


Мета проекту:

навчальна - розкрити поняття «сленг», «суржик», виявити особливості української жаргонної лексики, дослідити її місце й роль у сучасному суспільстві, допомогти учням уникнути «суржика», удосконалювати комплексні вміння й навички школярів у царині культури мовлення, сприяти виробленню в них уявлення про мовний ідеал та шляхи його досягнення;

виховна - пробуджувати в дітей бажання підносити власну мовленнєву культуру;

розвивальна – розвивати в дітей спостережливість, мовно-аналітичні здібності, швидку реакцію, уміння працювати в групі, узгоджуючи свої дії з діями інших.

Перегляд файлу

Проект «Чистота мовлення і боротьба проти  забруднення рідної мови»

 

Мета:

навчальна - розкрити поняття «сленг», «суржик», виявити особливості української жаргонної лексики, дослідити її місце й роль у сучасному суспільстві, допомогти учням уникнути «суржика», удосконалювати комплексні вміння й навички школярів у царині культури мовлення, сприяти виробленню в них уявлення про мовний  ідеал та шляхи його досягнення;

виховна -  пробуджувати в дітей бажання підносити власну мовленнєву культуру;

розвивальна – розвивати в дітей спостережливість, мовно-аналітичні здібності, швидку реакцію, уміння працювати в групі, узгоджуючи свої дії  з діями інших.

Завдання проекту:

  • формувати усвідомлення необхідності  робити повсякденне мовлення «чистим» і «незабрудненим»;
  • вдосконалювати знання мови, її функцій, форм і різновидів.

Обладнання: мультимедійна презентація вчителя, мультимедійні проекти дітей, комікс , учнівська публікація, роздатковий дидактичний матеріал.

Тип  і вид  уроку: захист проекту; урок тренувальних вправ в ігрових формах.

 

Хід уроку

Учитель: О. Гончар писав: «Усунути деформацію мови, очистити її від спотворення, повернути нашій мові справжню народну красу – це справа честі усіх нас, і старших, і молодших, це природний обов’язок кожного перед незалежною, вільною Україною. Адже і мовою нації визначається моральне здоров’я народу, його розвиненість, культурність».

Питаннями культури мови, звичайно, переймаються мовознавці. Проте, незважаючи на спроби науковців дослідити культуру мови нашого суспільства, усе ж залишається проблемним питання чистоти мови сучасної молоді. Сьогодні ви не просто учні, а творчі дослідники, респонденти, які в ході  роботи повинні усвідомити, що ви зможете зробити для розквіту рідної мови. 

Ключове питання:  що ви зможете зробити для розквіту рідної мови?       

І .  Дослідницький  блок

Повідомлення раніше підготовлених учнів, мультимедійні проекти.

I група

 Завдання:

  1. розкрити поняття  «суржик» ;
  2. виявити найпоширеніші помилками у вимові, що заважають чистоті мови;
  3. провести соціолінгвістичне дослідження;
  4. створити презентацію

II   група

Завдання:

  1. визначити поняття «сленг»  у сучасному мовознавстві;
  2. дослідити шляхи формування та способи творення сленгової лексики;
  3. проаналізувати мовлення старшокласників з погляду кількісного і якісного використання ними сленгів;
  4. створити презентацію.

III група

Завдання:

  1. дослідити найпоширенішими помилками у вимові, що заважають чистоті мови;
  2. розробити шляхи удосконалення індивідуального  мовлення;
  3. створити рекламу на підтримку української мови.

Учитель. Кажуть, що негарно висміювати чиїсь помилки,  не помічаючи власних. А ми самі, часто не задумуючись над власним мовленням, калічимо рідне слово. Зараз існує загроза українській мові саме з боку її носіїв (людей), які  засмічують її мішаниною з російсько – українсько – англійських слів, так званим « суржиком» і « сленгом». Пропоную вам взяти участь у грі «Сходження до Мовного   Ідеалу».

II. Гра  «Сходження до Мовного   Ідеалу».

Модель гри. Учні одержують картки «Сходження до Мовного Ідеалу». Їм належить  виконати ці завдання, що являють собою різнотипні тренувальні вправи й покликані перевірити в дітей  рівень лінгвістичних знань і сформованість відповідних умінь та навичок. Долаючи випробування, вони наближаються таким чином до вершини – Мовного Ідеалу. Той, хто найшвидше і правильно виконає всі завдання, вважається переможцем змагання – почесним носієм Мовного Ідеалу – одержує найвищий бал. 

Завдання.

Сходинки.

1.«Громи наголосів».

Правильно визначте наголоси у словах.

Приятель, випадок, каталог, вишиваний, донька, спина, олень, новий, подруга, дочка, солодощі, маркетинг, зозла, граблі, зручний, загадка, рукопис, фольга, дрова, вітчим.

2. «Евфонічний град».

Знайдіть випадки порушень законів милозвучності української мови .

Була у/в Львові, слово у/в відповідь, лежала у/в лікарні, приїзд у/в Польщу,  плавати у/в океані, прибула у/в Одесу, успіх у/в навчанні, прочитала у/в оголошенні, зайшов у/в клас,  прочитала у/в журналі, мир і/й спокій, запитай у/в батька, веселі і/й усміхнені, служити у/в армії, збиратися у/в дорогу.

3. «Граматичні пастки».

Знайти граматично правильно утворені словосполучення.

Вибачте мене, вибачте мені, легкий нежить, легка нежить, тонкий тюль, тонка тюль, самий головний, найголовніший, далека Сибір, далекий Сибір, запобігати помилкам, запобігати помилок, подякую вас, подякую вам, півтора тижня, півтора тижні,  довгий тунель, довга тунель, по всім правилам, за всіма правилами .

4.  «Семантичні пастки».

Витлумачте значення слів і правильно поєднайте у словосполучення.

Ефективний/ефектний (вихід на сцену, метод лікування); громадський / громадянський (транспорт, обов’язок); воєнний/ військовий (конфлікт, шпиталь); визначальний /визначний  (елемент, діяч); комунікаційний/ комунікативний ( засіб, шляхи).

5.«Прірва суржику»

Знайдіть випадки суржикового мовлення й виправте їх.

Халатне відношення, приймати  участь, учбовий заклад, займатися в школі, написав об’яву, моє заключення, здати іспит, крупне підприємство, відносяться з розумінням, любий предмет.

6. «Синонімічні містки через сленгові річки».

Дібрати нормативні синоніми до поданих сленгів.

Хавати, прикольно, прикид, тіпа, О’К,  блін,  ботан,  гьорл,  дискач, звалити, спс,  туса, братан, ізі, фейс, фіолетово,  смаіл, пахати, прикинь, галімо,на хаузі, скинути бомжа, таски,  шарити,  задовбав.

Молодці! А тепер давайте підрахуємо бали  і визначимо переможця змагань - почесного носія Мовного Ідеалу.

III. Підсумки. Оцінювання

 Учитель У нас, українців, є скарб, що дістався нам у спадок, - мова. У кожного з нас є право користуватися ним. Але є і обов’язок - зберегти і передати його дітям і онукам, як родинну цінність. Це можна зробити лише за умови вмілого користування нею. Коли у магазині купуєш товар, отримуєш інструкцію з його використання. За умови дотримання вимог він служитиме вам довго. Своєрідну інструкцію з користування мовою я пропоную вам.

(Учитель зачитує, а потім вручає учням «Мовні обов’язки свідомого громадянина»).

1. Мова - то серце народу: гине мова - гине народ.

2. Хто цурається рідної мови, той у саме серце ранить свій народ.

3. Літературна мова - то головний двигун розвитку духовної культури народу, то найміцніша основа її.

4. Уживання в літературі тільки говіркових мов сильно шкодить культурному об'єднанню нації.

5. Народ, що не створив собі соборної літературної мови, не може зватися свідомою нацією.

6. Для одного народу мусить бути тільки одна літературна мова й вимова, тільки один правопис.

7. Головний рідномовний обов'язок кожного свідомого громадянина - працювати для збільшення культури своєї літературної мови.

8. Стан літературної мови - то ступінь культурного розвитку народу.

9. Як про духовну зрілість окремої особи, так і про зрілість цілого народу судять найперше з культури його літературної мови.

10. Кожний свідомий громадянин мусить практично знати свою соборну літературну мову й вимову та свій соборний правопис, а також знати й виконувати рідномовні обов'язки свого народу.

 

Учитель. Сподіваюсь, що ви не будете засмічувати свою мову жаргонізмами, говоритимете літературною мовою, а не "суржиком". Це обов'язок кожної культурної людини. І " не бійтесь заглядати у словник", доглядайте " свій сад" – українську літературну мову.

 Хотілося б наостанок згадати слова Ліни Костенко, які змушують все-таки замислитись над питанням культури мовного спілкування українців: «Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирає мову. Ми повинні бути свідомі того, що мовна проблема для нас актуальна і  в ХХІ століття, і якщо ми не схаменемося, то матимемо дуже невтішну перспективу».

 

IV. Рефлексія.

Сьогодні я :

Зрозумів..

Дізнався..

Щоб мова рідненька розквітала, я…………       

Домашнє завдання:  написати твір-роздум на тему: «Що я можу зробити для рідної мови»

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Проект “Чистота мовлення і боротьба проти забруднення рідної мови”

Номер слайду 2

Мета проекту. Розкрити поняття «сленг», «суржик»Удосконалювати комплексні вміння й навички школярів у царині культури мовлення Провести соціолінгвістичне дослідження мовлення старшокласників. Сприяти виробленню в учнів уявлення про мовний ідеал та шляхи його досягнення

Номер слайду 3

Завдання проекту. Формувати усвідомлення необхідності робити повсякденне мовлення «чистим» і «незабрудненим»

Номер слайду 4

Усунути деформацію мови, очистити її від спотворення, повернути нашій мові справжнюнародну красу – це справа честі усіх нас, і старших, і молодших, це природний обов’язок кожного перед незалежною, вільною Україною. Адже і мовою нації визначається моральне здоров’я народу, його розвиненість, культурність. О. Гончар

Номер слайду 5

Суржик – це суміш морозива і мила. Ні їсти, ні помитися. М. Петровський « Рятуймо найменше слово від мародерства, брехні, Рятуймо вкраїнську мову, коли ми ще гідні її…» М. Рябчук

Номер слайду 6

I група Завдання: розкрити поняття «суржик» ;виявити найпоширеніші помилками у вимові, що заважають чистоті мови; провести соціолінгвістичне дослідження;створити презентацію

Номер слайду 7

II група Завдання: Визначити поняття «сленг» у сучасному мовознавстві;дослідити шляхи формування та способи творення сленгової лексики; проаналізувати мовлення старшокласників з погляду кількісного і якісного використання ними сленгів;створити презентацію.

Номер слайду 8

III група дослідити найпоширенішими помилками у вимові, що заважають чистоті мови; розробити шляхи удосконалення індивідуального мовлення; створити

Номер слайду 9

Номер слайду 10

«Громи наголосів»Приятель, випадок, каталог, вишиваний, донька, спина, олень, новий, подруга, дочка, солодощі, маркетинг, зозла, граблі, зручний, загадка, рукопис, фольга, дрова, вітчим.

Номер слайду 11

Правильна відповідь. Приятель, випадок, каталог, вишиваний, донька, спина, олень, новий, подруга, дочка, солодощі, маркетинг, зозла, граблі, зручний, загадка, рукопис, фольга, дрова, вітчим.

Номер слайду 12

«Евфонічний град»Була у/в Львові, слово у/в відповідь, лежала у/в лікарні, приїзд у/в Польщу, плавати у/в океані, прибула у/в Одесу, успіх у/в навчанні, прочитала у/в оголошенні, зайшов у/в клас, прочитала у/в журналі, мир і/й спокій, запитай у/в батька, веселі і/й усміхнені, служити у/в армії, збиратися у/в дорогу.

Номер слайду 13

Правильна відповідь. Була у Львові, слово у відповідь, лежала в лікарні, приїзд у Польщу, плавати в океані, прибула в Одесу, успіх у навчанні, прочитала в оголошенні, зайшов у клас, прочитала в журналі, мир і спокій, запитай у батька, веселі й усміхнені, служити в армії, збиратися в дорогу.

Номер слайду 14

«Граматичні пастки» вибачте менелегкий нежитьтонка тюльнайголовніший далека Сибірзапобігати помилкамподякую васпівтора тижнядовгий тунельпо всім правиламвибачте менілегка нежитьтонкий тюльсамий головнийдалекий Сибірзапобігати помилокподякую вампівтора тижнідовга тунельза всіма правилами

Номер слайду 15

Правильна відповідьвибачте менілегкий нежитьтонкий тюльнайголовнішийдалекий Сибірзапобігати помилкамподякую вампівтора тижнядовгий тунельза всіма правилами

Номер слайду 16

«Семантичні пастки»Ефективний/ефектний (вихід на сцену, метод лікування);громадський / громадянський (транспорт, обов’язок);воєнний/ військовий (конфлікт, шпиталь);визначальний /визначний (елемент, діяч);комунікаційний/ комунікативний ( засіб, шляхи)

Номер слайду 17

Правильна відповідьефективний метод лікуваннягромадський транспорт воєнний конфліктвизначальний елементкомунікаційний засібефектний вихід на сценугромадянський обов’язоквійськовий шпитальвизначний діячкомунікативні шляхи

Номер слайду 18

«Прірва суржику»Халатне відношення. Приймати участь. Учбовий заклад. Займатися в школіНаписав об’яву. Моє заключення. Здати іспит. Крупне підприємство. Відносяться з розумінням Любий предмет

Номер слайду 19

Халатне відношення – недбале ставлення. Приймати участь - брати участь Учбовий заклад - навчальний заклад. Займатися в школі - навчатися в школіНаписав об’яву - написав оголошення. Моє заключення - мій висновок Здати іспит - скласти іспит. Відносяться з розумінням - ставляться з розумінням Любий предмет – будь-який. От і получається – от (ось) і виходить

Номер слайду 20

Синонімічні містки через сленгові річкихавати- прикольно-прикид- тіпа. О’К -блін -ботан -гьорл – дискач –звалити- спс – туса-братан ізі-фейс-фіолетово – смаіл –пахати-прикинь-галімо- на хаузі-скинути бомжа-таски - шарити – задовбав -

Номер слайду 21

Хавати- їсти Прикольно- чудово. Прикид - одяг. Тіпа - немов. О’К - гаразд. Блін - халепа. Ботан - розумник. Гьорл – дівчина. Дискач, туса – вечірка Спс – спасибіПіпли – люди. Галімо - недобреІзі- легко Фейс - обличчя. Фіолетово – однаково Смаіл – посмішка. Пахати - робити. Прикинь- уяви На хаузі- вдомаскинути бомжа- надіслати СМС з проханням передзвонити учиха – вчитель шарити – знати, розуміти. Задовбав – замучив, набрид

Номер слайду 22

1. Мова - то серце народу: гине мова - гине народ.2. Хто цурається рідної мови, той у саме серце ранить свій народ.3. Літературна мова - то головний двигун розвитку духовної культури народу, то найміцніша основа її.4. Уживання в літературі тільки говіркових мов сильно шкодить культурному об'єднанню нації.5. Народ, що не створив собі соборної літературної мови, не може зватися свідомою нацією.6. Для одного народу мусить бути тільки одна літературна мова й вимова, тільки один правопис.7. Головний рідномовний обов'язок кожного свідомого громадянина - працювати для збільшення культури своєї літературної мови.8. Стан літературної мови - то ступінь культурного розвитку народу.9. Як про духовну зрілість окремої особи, так і про зрілість цілого народу судять найперше з культури його літературної мови.10. Кожний свідомий громадянин мусить практично знати свою соборну літературну мову й вимову та свій соборний правопис, а також знати й виконувати рідномовні обов'язки свого народу. Іван Огієнко. Десять мовних заповідей свідомого громадянина

Номер слайду 23

МОВА - …, …, …, …, …, …

Номер слайду 24

Ліна Костенко писала: «Нації вмирають не від інфаркту. Спочатку їм відбирає мову. Ми повинні бути свідомі того, що мовна проблема для нас актуальна і в ХХІ століття, і якщо ми не схаменемося, то матимемо дуже невтішну перспективу».

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дослідження на тему: «Суржик вкрав слово рідненьке»Підготувала команда 10-А класу «Антисуржик»

Номер слайду 2

Опрацювання наукової літератури. Вивчення мовлення учнів. Опитування

Номер слайду 3

Тлумачний словник української мови фіксує слово суржик у двох значеннях: 1. «Суміш зерна пшениці й жита, жита й ячменю, ячменю й вівса і т. ін.; борошно з такої суміші; 2. (перен., розм.) Елементи двох або кількох мов, об’єднані штучно, без дотримання норм літературної мови; «нечиста мова»Суржик означає штучно змішану, нечисту мову, гібрид української і російської мов, що, безперечно, є загрозою для існування рідної мови, соціальним злом. Що таке “суржик”?

Номер слайду 4

1) мішана й ламана мовамовний покруч2) здеградована під тиском русифікації форма українського мовлення3) мовний безлад4) низька мова5) напівмовність6) кровозмісне дитя двомовності, бур'ян. Суржик – це

Номер слайду 5

Українсько-російський суржик поширений у побутовому спілкуванні жителів багатьох регіонів України, а також місцевостей на території Росії, де проживає українське населення. Українсько-російський суржик

Номер слайду 6

Найпоширенішими помилками у вимові, що заважають чистоті мови, є:неправильна вимова слів: двойка (двійка), хожу (ходжу), сижу ( сиджу).активне використання «є» в позиції після приголосної, особливо в російських запозиченнях, ще й під наголосом: пєрвий, дєлають, свєт, Вєра, шалфєй.змішування українських і російських форм невизначених займенників - хто-то (хтось), шо-то (щось), як-то (якось), які-то (якісь), який-то (якийсь), чого-то (чомусь, чогось), кой-шо (щось), кой-які (якісь).вживання російських граматичних форм: у продажі (у продажу), два студента (два студенти), по дорозі (дорогою).утворення лексичних кальокфа: учбовий ( навчальний), любий (будь-який). неправильні наголошення: одинадцять, чотирнадцять, новий, восємдесят (вісімдесят).

Номер слайду 7

Деякі характерні прояви суржику (порівняно з нормативною українською мовою):вживання русизмів замість нормативних українських відповідників: даже (навіть), нє (ні), када (коли), щас/січас (зараз), всєгда (завжди), навєрно (мабуть), напрiмєр (наприклад), допустім (припустимо), вмєсто (замість), язик (мова).

Номер слайду 8

Соціолінгвістичне дослідження. Відповіді респондентів: У нас так говорять…. А мені так подобається…Так легше і зрозуміліше на «русском»…Так говорять мої батьки…Я не можу на чистій українській…Чому більшість українців вживають суржик?

Номер слайду 9

Русизми шкідливі не лише тим, що спотворюють українську мову. Багато українців не наважується розмовляти між собою українською мовою, бо вважають, що вона в них засмічена. Вони користуються російською, помилково гадаючи, що їхня російська мова цілком чиста. Насправді вони лише вживають російські слова, а мова їхня на російську мало подібна.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Подібне явище існує в багатьох мовах в багатьох країнах світу. В білоруській мові воно отримало назву «трасянка». На Ямайці частина населення говорить на місцевому варіанті англійської з домішками мов західної Африки — патва. У США подібне мовне явище — суміш іспанської та англійської, котрою говорять вихідці з Латинської Америки — називають «спанглиш» (англ. Spanglish, утворене від англійської назви двох мов Spanish і English)“Суржик” у світі

Номер слайду 12

Дякуємо за увагу!

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Солов'їна, калинова чи жаргонна і сленгова?Створила команда 10-А класу: Якименко Крістіна , Грімов Ігор.

Номер слайду 2

Молодіжний сленг – це субстандартна підсистема мови, яка складається з лексико-фразеологічних одиниць, які не входять до складу літературної мови і функціонують у невимушеному спілкуванні серед молоді. Якщо мова – це дім нашого буття, то треба просто прислухатися до голосів довкола, і можна зрозуміти, чим живе наше сучасне покоління.

Номер слайду 3

Де “house” сленгу?В школі на перерві

Номер слайду 4

Український бурсацько – семінарський жаргон середини ХІХ століття Перша хвиля 20-ті роки ХХ століття. Друга хвиля припадає на 50-ті роки Третя хвиля в 70-80-ті роки. Четверта хвиля 90-роки і сьогодення

Номер слайду 5

Комунікативна. Соціальна. Пізнавальну Емоційно – експресивна. Функції сленгу в молодіжному соціумі

Номер слайду 6

Основні джерела поповнення молодіжного сленгу метафоризація слів дятел – обмежена людина, ізюмчик - гарний парубок. Перехід слів з іноземних мов паті (party) – вечіркапіпли ( people) – люди Експресивний словотвір чувачок, ботан, скан, інгліш, фізра ,комп. Засвоєння комп’ютерного та Інтернет-сленгу (LOL, OK , аська, авка

Номер слайду 7

Соціолінгвістичне дослідження мовлення старшокласників

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

«Слова – чемпіони»

Номер слайду 11

Висновки. Мова – це не просто спосiб спiлкування, а щось бiльш значуще. Мова – це всi глибиннi пласти духовного життя народу, його iсторична пам’ять, найцiннiше надбання вiкiв, мова – це ще й музика, мелодика, фарби, буття, сучасна, художня, iнтелектуальна i мисленнєва дiяльнiсть народу. Ми повинні знати походження, значення сленгів, дбати про культуру сленговживання, виокремлюючи все, що увиразнюватиме їхнє мовлення, збагачуватиме, а не засмічуватиме його.

Номер слайду 12

Але сленгом не можна передати красу рідної природи, щирість почуттів

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Учнівський проект удосконалення власного мовлення

Номер слайду 2

Культуру спілкування, культуру поведінки людина не отримує в спадок – її треба навчатися. Як зазначає І. Вихованець, з раннього дитинства і до глибокої старості людина невіддільно пов’язана з мовою. Це єдине знаряддя, що вивищує людину над світом, робить її нездоланною в пошуках істини.  Наш учитель – мова.

Номер слайду 3

На жаль, суржик і сленг– це реальність нашого суспільства. Звичайно, що всі ми бажаємо, щоб наша молодь говорила літературною мовою, хоча б максимально наближеною до неї. Тому не можна допустити, щоб суржик або сленг претендував у майбутньому на мову спілкування українців.  

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Етапи удосконалення власного мовлення1. Удосконалення правильності мовлення.2. Оволодіти мовленнєвим етикетом.3. Стежити за змінами, що відбуваються у вимові, наголошуванні, правописі.4. Уникати помилок інтерферентного характеру 5. Боротися зі шкільним, юнацьким, студентським жаргоном, сленгом

Номер слайду 6

Найпоширенішими помилками у вимові, що заважають чистоті мови, є: Неправильні наголошення, невиправдане «акання» [вада], [карова]. Діалектні слова - це слова, що вживаються в певних місцевостях і мають відповідники у літературній мові (кукурузга, втрох, ліето). Просторіччя (народно-розмовну мова). («дрихнути» — «спати», «гепнути» — «ударити»). Жаргонні слова (арго, молодіжний сленг) і ( бро, лагати, лузер, мажор). Професіоналізми,  слова та сталі форми словосполучень вживання яких характерне винятково для норм спілкування (ліжко-місце, людино-година, довести до відома ). Слова-паразити - це звичайні вставні слова, що нічого не виражають у тексті: ну, значить, так би мовити, взагалі, власне кажучи.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Як парость виноградної лози, Плекайте мову. Пильно й ненастанно Політь бур’ян. Чистіша від сльози Вона хай буде. Вірно і слухняно Нехай вона щоразу служить Вам, Хоч і живе своїм живим життям. Максим Рильський

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Вишневська Галина Богданівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ніколенко Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
До підручника
Українська мова (академічний рівень) 10 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
6 лютого 2018
Переглядів
12721
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку