Урок-проект на тему "Хотіла б я піснею стати"

Про матеріал
Провідна проблема поглибити знання учнів про життя і творчий шлях видатної поетеси Лесі Українки, переконати дітей в тому, що талант Лесі Українки – це не просто дар Божий, це копітка робота над собою; спонукати учнів до самостійного пошуку творів поетеси та викликати інтерес до них, розвивати м'язне мовлення і виразність Спосіб вирішення проблеми з робота і бібліотечним каталогом, ознайомлення з читання, виховувати любов повагу до творчості Лесі Українки, довідковою літературою, власна творча робота. Оснітня продукт : колективно створена ілюстрована книжка збірка "Життя і творчість" Лесі Українки"
Перегляд файлу

« Хотіла я піснею стати ..."

 

(Леся Українка )

 

Урок — проект 4 клас

 

Тип преку : творчо - індивідуальний

 

Обект пізнання: твори Лесі Українки,

 

   Провідна проблема поглибити знання учнів про життя і творчий шлях видатної поетеси Лесі Українки, переконати дітей в тому, що талант Лесі Українки – це не просто дар Божий, це копітка робота над собою; спонукати учнів до самостійного пошуку творів поетеси та викликати інтерес до них, розвивати м'язне мовлення і виразність

Спосіб вирішення проблеми з робота і бібліотечним каталогом, ознайомлення з читання, виховувати любов повагу до творчості Лесі Українки,  довідковою літературою, власна творча робота. Оснітня продукт : колективно створена ілюстрована книжка збірка "Життя і творчість" Лесі Українки"

 

План виконання проекту

 

  1. Обговорення в класі ідеї проекту.

 

  1. Склад учасників проекту (учні, учитель, бібліотекар, батьки)

 

  1. Висловлення міркувань одо форми представлен результату (фотовиставка,  колаж, міні-кига, книжка-збірка ). Вибір одного наріанту із запропонованих -  ілюстрована книжка-збірка та плетіння вінка пам'яті Лесі Українки.
  2. Обміркування шляхів вирішення проблеми ( робота з каталогом у бібліотеці, ознайомлення і змістом творів, малювання ілюстрація до творів, написання  анотацій).

 

  1. Складання власного плану роботи.

 

  1. Робота в бібліотеці з картотекою.

 

  1. Самостійне читання творів Л. Українки.

 

  1. Hamiteatn aOTanin no THopin.

 

  1. Малювання ілюстрацій до творів.

 

  1. Плетіння інка пам'яті Лесі Українки

 

  1. Колективие стикореня ілюстрованої книжки-збірки

 

  1. Презентаця сторінок книжки-збірки.

 

Рекомендації щодо реалізації проекту

 

Урок 1 (запуск проекту)

 

На уроці під час роботи з ниетанкою окремих творів Л. Українки вчитель підводить дітей до думки про те, що цікавого було б прочитати всі твори поетеси і, як результат роботи, створити власну книжку збірку про життя і творчість Лесі Українки та оформити її ілюстраціями,

 

Вислухати пропозиції дітей, учитель пропонуе скласти план роботи. На першому етапі було вирішено почати роботу з довідковою літературно у бібліотеці.

 

Урок 2 (робота дітей у групах).

 

Учнів можна розділити на кілька творчих груп. Кожна група готує певну інформацію  до свого розділу

 

  • I  група «Слово про постесу»

          ( Учні готують інформацію про сім'ю та дитячи роки Лесі Українки).

 

  • II група «У дитячому круглі »

Таку назву маг цикл віршів постеси. Це такі вірий "На зеленому горбочку", "Вишеньки", "Літо краснеє минуло ", "Мамо, іде вже зима", " Веснянка". Вони написані для дітей.

 ( Учні читають вірші і обговорюють, малюють ілюстрації та пишуть анотації до них).

 

  • III група "Лесині казки ".

"Казка про Оха- Чародія", «Казочка про край царя Гороха», "Казка про велета ", "Казка про Івашка "," Казка про дивну сопілку", "Лелія",

(Учні читають казки, готують інсценізацію однієї із них, малюють ілюстрації та пишуть анотації до казок ).

 

  • Iv група  «Біографічна»

( Учні готують інформацію про життєвий і творчий шлях Лесі Українки )

 

  1.  група "Мої улюблені вірші ".

 ( Читання улюблених творів поетеси, написання анотацій та малювання ілюстрацій до них ).

 

  1. група "я в серці маю те, що не вмирає".

 (Підготувати інформацію про творчу діяльність Л. Українки за останні 4-5 років )

 

  1. група "Остання сторінка життя

 

(Підготувати інформацію про надзвичайну силу волі поетеси, про те, чому вона пбачала зміст життя)

 

vIII група "Вінок пам'яті Лесі Українки", ( Учні заготовляють каркас-коло з листочками і прив'язаними стрічками. А також квіти: ромашки, барвінок, безсмертник, волошки, калину,  любисток, конвалії, мак, незабудки. Готують легенду про ці квіти ).

 

Урок 3 ( презентація )

 

Тема «Хотіла б кіснею стати»

 

          (Леся Українка )

 

Мета.  Поглибити і узагальнити знання учнів про життя і творчу діяльність Лесі Українки.  Розвивати зв'язне мовлення учнів і виразність читання, уміння колективно обговорювати прочитане, уважно і зацікавлено слухати товариша, доповнювати його відповідь. Формувати навички культури спілкування, Виховувати любов і повагу до творчості поетеси,

 

Обладнання. Портрет Лесі Українки, фотомонтаж про її життя, виставка книнг поетеси, ілюстрації до творів Лесі Українки, заготовка для плетіння вінка пам'яті (каркас-коло 1 листочками і привязаними до нього стрічками, квіти ).

 

Хід уроку - презентації

 

Епіграф уроку.    Ні, я жива ! я буду вічно жити !

                              Я в серці маю те, що не вмирае !

                                                           Леся Українка

 

1  Організація класу,

 

11 Повідомлення теми і мети уроку.

 

                              Кожним словом,

                              кожним променем думки,

                              кожним болем своїм

                              живе в душі напісго народу людина,

                              що ім'я і Леся Українка.

                                                                    Олесь Гончар

 

 

 

 

Сьогодні на уроці ми поглибимо і узагальнимо знання про життя і творчість видатної української письменниці Лесі Українки Епіграфом до уроку взято слова аймiрina " Хотіла б я піснею стати..." Цей урок у нас буде незвичайний святковий Адже ни довго і старанно працювали, щоб представити результати сові роботи. Нас чека презентація нової книжки-збірки, яку ви самостійно створили. Бажаю успіху!

 

III  Презентації

 

Презентація першої сторінки. " Слово про поетесу ".

 

План захисту

 

Розповідь про сім'ю та дитячі роки Лесі Українки

 

25 лютого 1871 року народилася велика українська поетеса Леся Українка, Леся

Українка - це літературний псевдонім, тобто Леся з України. А насттранді — Лариса Петрівна Косач.

 

Батько ії був юристом, а мати — українською письменницею, яка писала свой пори під псевдонімом Олена Пчілка. У сім'ї було шестеро дітей. Леся була другою дитиною у чотири роки вона вже добре читала. Мати добирала і книжок українською мовою. Сама часто перекладала з російської та польської Леся була привітноо і дотикою дівчинкою, чутлитною до краси, жиною і веселою. Зината багато іноземних мов, грала на фортепіано, гарно малювала. Леся разом з сільською діторою бігала у поле, гралася з ними, любила співати і слухати українські народні пісні.

  Важка хвороба не стала на заваді талановитій дівчині. У 9 років Леся

 написала свій перший вірш "Надія", який присвятила своїй тітці Олені, яку було заслано в Сибір.

 

Презентація другої сторінки. "У д вому крузі".

План захисту

 

  • Виразне читання циклу віршів Лесі Українки: "На зеленому горбочку".               «Вашеньки», "Літо краснее минуло", "Мамо, і вже зима", "Веснянка".

 

  • Анотації до вірші

 

  • Ілюстрації ао вірші

 

Презентація третьої сторінки. Лесні казки,

 

План захисту

 

  • Представлення прочитаних казок :"Казка про оха-Чародім ", "Казка про край

 

царя Гороха”, “Казка про велета", "Казка про Івашка", "Казка про дивну сопілку"

 

  • Представлення анотацій до казок

 

  • Представлення ілюстрацій до казок.

 

  • Інсценізація казки "Лелії"

 

Презентація четвертої сторінки " Біографічна",

 

План захисту

 

Розповідь про життєвий і творчий шлях Лесі Українки.

 

1-й учень.

 

Леся була надзвичайно терплячою і стриманою. Вміла витерпіти біль і горе. Про це вона пише у вірші "Як дитиною, бувало".

 

Декламування вірша "Як дитиною, бувало ".

 

2- учень

 

Природа щедро обдарувала Лесо – дала не лише поетичний хист, а й неабиякі здібності до музики, малования водночас прирекла на постійні муки від тяжкої хвороби.

 

Взимку 1881 року в Луцьку, на річці Стир, Леси застудила ноги в крижаній вол Саме того часу вона занедужала — почали боліти ноги, потім - руки. На 12- му році Лесі в Києві прооперували ліву руку, що позбавило Її можливості грати на фортепіано. Про це вона напише у вірші "До мого фортетіано ".

 

3-й учень,

Декламування вірша "До мого фортепіано ",

 

4-й учень.

 

Пізніше, у Берліні, Лесі прооперували ногу, але туберкульоз прокинувся у легенях, а потім вразив норки. Через хворобу вона ніколи не вчилися у школі, однак туміла стати високоосвіченою лодною Самостійно вивчила французьку, англійську, італійську, німецьку, польську, болгарську, старогрецьку і латинську мови

 

У 13 років вона була читачем бібліотеки Київського університету. У 19 років для молодшої сестри написала підручник "Стародавня історія східних народи ".

 

5-й учень

 

Леся стала, високоосвіченою людиною завдяки свої надачаіnій силі волі. Перемагаючи біль, поетеса вилаем, сага свої безсмертні твори, жила повнокротим жrrrим Мудра Лесина мати Олена Пчілка бала не лише про

 освіту своїх дітей. Змалку прилучила їх до народних звичаїв, традицій, культури. Вперше, ім'я Лесі Українки з'явилось у Львівському журналі " Зоря " в 1884 році, де були надруковані віриті 13-літньої поетеси – "Конвалія", " Сафо",

 

6-й учень

Декламування вірша "Кокалія"

 

 

7-й учень.

 

Іван Франко високо оцінив талант поетеси : "Від часу Шевченкового

 "Похонайте та вставайте, кайдани порвіте" Україна не чула такого сильного, гарячого, поетичного слова, як з уст сієї слабосилої хворої дівчини." Не кориться дівчина недузі. Вона вважає "Не можна, гріх бути інвалідом, коли так багато роботи",

 

8-й учень

 

У творчості Лесі Українки центральною темою є почуття любові до України : До тебе, Україно, наша бездольна мати, струна моя перша озветься." Свій вірш " Красо України, Поділля " Леся написала у 17 років. Вона вперше їхала на лікування до Одеси. Важка хвороба гнала її, немов від дерева відірваний листок, з рідної Волині у теплі краї, але перед її поетичним зором поставало подільське село.

 

9-й учень,

        Декламування вірша "Красо України, Поділля ".

 

У своєму вірші Леся Українка відтворює красу і багатство подільської землі, вічність руху в природі.

 

 

Презентація п'ятої сторінки. " Мої улюблені вірші ".

 

План захисту

 

  • Виразне читання улюблених творів Лесі Українки

 

  • Анотації до прочитаних віршів,

 

  • Ілюстрації до віршів.

 

Презентація шостої сторінки. "Я в серці маю те, що не вмирас".

 

План захисту

 

  • Розповідь про останні 4-5 років життя Лесі Українки.

 

1-й учень

За останні 4-5 років Леся Українка, перемагаючи біль, створю геніальні твори, серед яких і "Лісова пісня" і "Каміння господар" та інші.

 

2-й учень

 

Творчість Лесі Українки багата і різноманітна і поезія свідчить про нелику

 

любов до рідної землі, вболівания за долю свого народу. Цілу збірку українських

 

пісень, качок, ігор зібрала поетеса, записала і передала нам у спадок

 

Маленька Леся була така ж, як і ми Любила бігати лісами і пуками, плела

 

иіночки, співали пісні, заслуховувалась казками й переказами.

 

«... В дитячий любий вік,

 

в далекім ріднім, краю,

 

Я чула катку. Чула раз,

 Ай досі пам'ятаю,»

 

Кохана сторона моя!

 

Далекий рідний краю!

 

По раз згадаю я тебе,

 

То й казку цю згадаю !

 

Презентація сьомої сторінки." Остання сторінка життя ".

 

План захисту

 

  • Розповідь про останні дні поетеси,

 

Надзвичайно скромною була Леон Українка. Вміла розрадити інших і себе. Незадовго до смерті, коли ледве могла ходити, потішала себе : " Що ж, і на лежачих світить сонце " 

Боротьба і праця – таким був зміст життя Лесі Українки.

 1 серпня 1913 року в грузинському місті Сурамі померла Леся Українка – велика

 поетеса України. Тіло Лесі Українки перевезли до Кисна і поховали на Байковому клалодні

  Устан героїні "Лісової пісні " Леся Українка стверджує: "Ні, я жива! я буду вічно жити! Я в серці маю те, то не вмирає !"

 

Презентація восьмої сторінки. " Вінок пам'яті Лесі Українки ".

 

План захисту

 

  • Розповідь про любов Лесі до землі та природи України

 

  • Плетіння вінка пам'яті Лесі Українки

 

  • Розповідь пеrеної про квіти,

 

   Щиро любила Леся землю, природу України. Кожне деревне, квітку, травинку вважала своїм молодими брата і сестрами. Леся часто дела віночки в квітів і прикранила ними свою голівку. Вважалось, що віночок може захистити молоду дівчину. У ньому кожна квітка ніби оберіг від лиха, нід нечистої сили і щось символізує Давайте і ми сплетемо віночок пам'яті для Лесі Українки. ( На допці заготовлено каркас — коло 1 листочками і прив'язаними стрічками. Діти по

 

чері вилітають свої квіти у віночок і розповідають легенду ).

1. Я вплету до віночка ромашки — символ миру і кохання. Це улюблені                             Лесині квіти. Нині медицина здолала таку хворобу, як туберкульоз.                             Колись він забирав багато життів, надто молодих, зокрема і Лесине.                             Раніше існувало товариство боротьби туберкульозом і йог емблемою                             була ромашка.

 

  1. Я хочу плести барвінок. Існує така легенди. Хлопець Бар полюбив дівчину Вінку, В день весілля відьма окропила Тх чорним зіллям і молодята щезли. Матері скропити землю сльозами і незабаром з'явилися квітки, які й назвали барвінок. З того часу люди вважають барвінок символом життя, пам'яті і вічності.

 

  1. Ая безсмертник вплету. Він тому так і називається, що людям здоров'я дарує.

    Його відвар від багатьох хвороб допомагає. Безсмертник символ       безсмертя.

 

4. Я вплету у віночок волошки.

 Легенда про русалку і Василя.

 Волошки- символ вірності і постійності. Ще Тх вважають царськими.

 

5. А   я хочу вылезти до Лесиного віночка калину - символ красн, вродн    мужності.

 

  1. Любисток — символ любові, відданості.

 

  1. Я вплету конвалії. Здається, и квітка виточена руками лісових гномів, і це звуть лілія долин, маїнка, кукурічка, любка, язик лісовий. У нашому фольклорі, ні квіти порівнюють з перлинами щасливого сміху Лісової Манки, Конвалії — символ ніжності, чарівності. Леся назвала свій перший друкований вірш "Конталія", які написала у 13 років.

 

  1. Мак - символ печалі і туги. Ми сумусмо за тобою, Лесю, тому вплітасмо мак у віночок.

 

  1. Незабудки - квіти постійності і пірності,

    У віночку кожна стрічка мас спос місце. Готовий віночок поставимо біля портрету поетеси.

 

IV Підсумок.

 

   Усі матеріали складаються і скріплюються. Утворюється киижечка-эбірка. Учитель ознайомлюк з пеrульною сторінкою. Робота закінчена. Книга поповнює класну бібліотеку, Готовий вінок пам'яті Лесі Українки ставиться біля портрету поетеси.

 

 

 

 

docx
Додано
29 січня 2021
Переглядів
602
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку