Заняття з розвитку продуктивного мислення

Про матеріал
На заняттях покладаються завдання формувати у дітей здатність до аналізу та синтезу, абстрагування та конкретизації, вміння класифікувати та узагальнювати, порівнювати та виділяти суттєве, мислити за аналогією, бачити відмінності та закономірності, , а також вміння мислити асоціативно та шукати нестандартні підходи до розв'язання задач
Перегляд файлу

Тема: Антоніми та синоніми. Омоніми. Омографи.

Мета: Навчитися знаходити антоніми, синоніми. Навчитися виконувати вправи на підбір та тлумачення омонімів.

Підвищити інтелектуальний рівень та загальну обізнаність.

Хід заняття

І. Організація учнів до заняття.

Готуємо нетбуки. Включаємо, входимо в систему, підключившись до головного комп’ютера за допомогою програми «Студент».

ІІ. Вступне слово вчителя.

Продовжуючи подорож Планетою Міркувань, ми допомагаємо її жителям оживити цю чудову планету.

 ІІІ. Основна частина.

Звичайно, ви пам’ятаєте, що таке синоніми, антоніми. Наведіть приклади.

  1. Зараз я пропоную вам чайнворд «Антоніми», який ви отримаєте на свої нетбуки. Розгадайте його.

 

Чайнворд «Антоніми»

По горизонталі: 1) Фініш; 2) холодно; 3) засуха; 4) дорослий; 5) синонім; 6) сухий; 7) коротко; 8) тихо; 9) старе; 10) низ; 11) сварити; 12) постійний

По вертикалі: 1) Захід; 2) голосно; 3) багато; 4) шиє; 6) велика.

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

8

 

 

 

 

9

 

10

 

 

11

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Працюємо з демонстрацією презентації.

Раптом на нашу Планету налетіли хмари. На кожній із них слова – синоніми. Прочитайте їх.

Та тут вітер пригнав велику хмару, яка мала більше сили, і вона почала забирати слова – синоніми до себе.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ваше завдання – повернути слова – синоніми.

Для цього ви отримаєте файл на ваші нетбуки.

Ви уже втомилися. Пропоную відпочити.

Фізкультхвилинка «Буратіно»

Буратіно потягнувся,

Раз — нагнувся, два — нагнувся,

Руки в сторону розвів —

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати,

Треба нам навшпиньки встати.

 

  1.               Зараз на ваших екранах з’явиться завдання – дібрати з довідки та записати синоніми до слів.

     Добери з довідки та запиши синоніми до слів. їх може бути кілька.

Використай усі слова з довідки.

  1. Картопля - бараболя, бульба____________________________
  2. Іграшка -____________________________________________
  3. Мельник -___________________________________________
  4. Намет -______________________________________________
  5. Оплески -____________________________________________
  6. Пауза -______________________________________________
  7. Палац -______________________________________________
  8. Пам'ятник -__________________________________________
  9. Пастух -_____________________________________________

10) Віз -________________________________________________

11*) Пояс-______________________________________________

 

Довідка:

Пасок, аплодисменти, бараболя, млинар, монумент, бульба, шатро, вівчар, фура, забавка, фіра, підвода, накриття, чабан, цяцька, овації, перерва, хороми, обеліск, замок, зупинка.

 

  1.               Мабуть ви можете назвати слова, які звучать однаково, але мають різне значення? Запам’ятайте, це – омоніми. Наприклад: Петрик ніс хліб. Ніс – частина тіла.

Зараз вам пропонується відгадати омоніми і записати їх. Завдання через програму «Студент» ви отримаєте на ваш «робочий стіл».

  1. Заплетене довге волосся; сільськогосподарське знаряддя, смуга суходолу в морі, річці, сполучена одним кінцем з берегом -
  2. Його знайдеш у нотному рядку; в замку; ним можна гайку закрутити; він може в вирій полетіти -
  3. Приміщення для зберігання товару; частина слова - 
  4. Він прикрашає голову півня; робить охайним волосся - 
  5. Письмове послання; частина рослини -     
  6. Естрадна ...; небесне світило - 
  7. Ґрунт; планета - 
  8. ... телефону; цирковий ...; кімната у готелі - 
  9. Тварина; гриб -  
  10. Підйомний ...;... для води - 
  11. Основа дерева; основна частина слова - 
  12. Уміння писати і читати; документ; похвальна ... - 
  13. Вечірка у давнину, оцінка - 
  14. Поштова ...; модель автомобіля - 
  15. Риба, зачіска козака - 
  16. ... дівчина; я ... вікна -

IV. Підсумок заняття.

  • Для перевірки виконаних завдань надішліть їх мені за допомогою програми «Студент» .
  • З якими частинами мови ми сьогодні працювали?
  • Чим вони відрізняються?
  • Чи сподобалось вам працювати з такими завданнями?

 

docx
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку