Тема уроку:Трикутник. Види трикутників.
Учитель математики Кордіс А.О.
Мета уроку: ввести означення трикутника і його елементів,види трикутників
і їх особливості;в ході дослідження встановити залежність між
видом трикутника і градусною мірою його кутів;формувати в
учнів навички і вміння визначати вид трикутника,знаходити суму
його кутів; розвивати мислення учнів і геометричну уяву;
виховувати наполегливість у роботі.
Тип уроку: урок-проект
І.Актуалізація опорних знань.
Математичний диктант:
1.Кут,градусна міра якого дорівнює 180.
2.Кут,градусна міра якого лежить в межах від 0до 90.
3. Кут,градусна міра якого лежить в межа від лежить в межах від 90 до 180.
4. Кут,градусна міра якого 90.
5.Як називається спільний початок двох променів кута?
6.Кути ,які можна накласти один на один.
ІІ.Мотивація навчання.Повідомлення теми і мети уроку.
Ш.Формування навичок і вмінь.
Проект « Трикутники».
Етапи виконання проекту:
1. Означення.
2.Види трикутників.
3. Лабораторна робота.
Розділити клас на дві групи. Завдання для груп:
І) 1.Дайте означення трикутника.
2.Як можна розділити трикутники в залежності від довжини його сторін?
ІІ). 1.Дайте означення трикутника.
2. Як можна розділити трикутники в залежності від його кутів?
4.Кожна група представляє «презентацію» свого дослідження ( висновки по лабораторній роботі, малюнки,креслення, схеми).
5.Лабораторна робота № 3
Тема:Трикутник
Мета:Дослідити як кути поділяються на види в залежності від градусної міри кутів,визначити практично чому дорівнює сума кутів трикутника;виявити можливості побудови різних трикутників.
Хід роботи
Клас ділиться на групи
1)Накресліть який-небудь трикутник. Позначте його АВС.
2)Виміряйте довжини всіх його сторін.
3)Порівняйте довжину якої-небудь сторони з сумою довжин двох інших його сторін.
Висновок(усно,колективно):в трикутнику АВС сума довжин двох його будь-яких сторін більша за третю сторону.
4)Виміряйте всі кути і знайдіть суму їх градусних мір.
Висновок(самостійно)
5)Накресліть тупий кут КLM.
6)Спробуйте побудувати трикутник КLМ у якого два тупих кута.
Висновок (самостійно)
7)Накресліть прямий кут ХОУ.
8)Зобразіть трикутник ХОУ,у якого був би один прямий і один тупий кут.
Висновок (самостійно)
9)Зобразіть трикутник АВС,у якого було б два прямих кута.
Висновок(самостійно)
10)Зобразіть прямокутний трикутник АВС з прямим кутом С і сторонами АС=3 см.ВС=4 см.
А тепер давайте я відгадаю чому у вас дорівнює третя сторона(5 см.)
Історична довідка. Єгипетський трикутник. Вивчення трикутників в геометрії. Висновок по роботі(самостійно)
4.Види трикутників по кутам.
Розглянути таблицю „ Трикутники та їх види” - на дошці.
6.Заповнити таблицю (таблиця накреслена на дошці)
Назва трикутника |
Графічне зображення |
Властивості |
Види трикутників Може бути: |
Рівнобедрений
|
|
|
|
Рівносторонній
|
|
|
|
Різносторонній
|
|
|
|
5.Робота з підручником
ст. 145 – 146, мал.. 92 – 94.
ст. 147 вправи 1і 2 „ Виконаємо разом ”- самостійно
ст. 148 № 788. 789, 790 (усно)
Підсумок уроку.
Домашнє завдання.§17 ст.145 – 147, № 798, 808, заповнити таблицю (учні отримали заготовки таблиці)
Назва трикутника |
Графічне зображення |
Властивості |
Види трикутників Може бути: |
Гострокутний
|
|
|
|
Прямокутний
|
|
|
|
Тупокутний
|
|
|
|