Розробка уроку на тему "Кут. Вимірювання кутів"

Про матеріал
Мета: закріпити знання учнів про зміст основних понять, вивчених на попередньому уроці; домогтися засвоєння учнями нових понять «внутрішній промінь кута, бісектриса кута» і особливості вимірювання кутів, що розбиваються на дві частини своїм внутрішнім променем; сформувати вміння учнів розпізнавати рисунок і виконувати рисунок відповідно до описаної ситуації із використанням понять, вивчених на уроці, а також використовувати нові поняття для розв'язування задач.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Кут. Вимірювання кутів

Мета: закріпити знання учнів про зміст основних понять, вивче­них на попередньому уроці; домогтися засвоєння учнями нових понять «внутрішній промінь кута, бісектриса кута» і особливості вимірювання кутів, що розбиваються на дві частини своїм внутрішнім променем; сформувати вміння учнів розпізнавати рисунок і виконувати рисунок відповідно до описаної ситуації із використанням понять, вивчених на уроці, а також використовувати нові поняття для розв'язування задач.

Тип уроку: формування знань, вироблення вмінь.

Обладнання: таблиці № 3 «Відрізки», № 4 «Кути», набір демонстрацій­ного креслярського приладдя.

Хід уроку

І. Організаційний етап

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Перевірку домашнього завдання можна провести у формі фронтального розв'язування за готовими рисунками усних вправ, подібних до тих, що були розв'язані на попередньому уро­ці. Головне правило, якого повинні дотримуватись учні,— чітка аргументація своєї думки, тобто пояснення із посиланням на відповідний теоретичний матеріал.

 

III. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

Для створення позитивної мотивації діяльності учням про­понується схема, під час роботи з якою учні мають усвідомити існування певної аналогії між особливостями вимірювання відрізків і кутів, а після усвідомлення цього факту зробити висновки щодо задач, які мають бути розв'язані на даному уроці.

 

Схема № 3

 

IV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Запитання до учнів

  1. На прямій позначено дві точки А і В. Які фігури при цьому утворилися?
  2. З точки О проведено два промені А і В. Яка фігура при цьому утворилася?
  3. На відрізку АВ позначено точку С. Що можна сказати про фігури, які утворилися, та про їх міру?
  4. На відрізку АВ позначено точку С, яка є їх серединою. Що можна сказати про міри фігур, що при цьому ут­ворилися?

(Відповідь на кожне запитання учні мають супроводжувати коментарями та рисунками.)

 

V. Засвоєння нових знань

Учням пропонується скористатися методом аналогії та текстом підручника, щоб доповнити свої знання поняттями внутрішнього променя кута та бісектриси кута (як особливого випадку внутрішнього променя кута), а також сформулювати властивість вимірювання кутів, що відповідає властивості вимірювання відрізків, поділених на дві частини будь-якою своєю точкою.

 

План вивчення нового матеріалу

  1. Поняття внутрішнього променя кута.
  2. Властивість вимірювання кутів, поділених на дві частини будь-якою своєю точкою.
  3. Поняття бісектриси кута.

 

VI. Закріплення знань, вироблення вмінь

Методичний коментар

Перед письмовим розв'язуванням вправ слід ще раз звер­нути увагу учнів на те, що існує аналогія між властивостями відрізків і прямих, а тому і при розв'язуванні задач на кути можна скористатися методами міркувань, аналогічними до використаних в задачах на відрізки.

Письмові   вправи

  1. Графічні вправи № 71, 85.
  2. Задачі на обчислення № 78, 81, 82.

Додаткові задачі

  1. Внутрішній промінь ОВ ділить кут АОС на два кути, градусна міра одного з яких на 40 градусів менша від градусної міри іншого. Знайти ці кути, якщо АОС = 150°.
  2. Промінь BD є бісектрисою кута ABC. Знайти кут ABC і кут ABD, якщо кут ABC на 38° більший від кута DBC.

 

VII. Підсумки уроку   

Логічна  вправа

Знайти пропущене число на рис. 19.

 

10

?

Рис. 19

VIII. Домашнє завдання    

  1. § 3, с. 21, 22 — вивчити теорію.
  2. Письмово: № 80, 83, 87.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
13 березня 2020
Переглядів
2360
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку