Тема. Кут. Вимірювання кутів
Мета: закріпити знання учнів про зміст основних понять, вивчених на попередньому уроці; домогтися засвоєння учнями нових понять «внутрішній промінь кута, бісектриса кута» і особливості вимірювання кутів, що розбиваються на дві частини своїм внутрішнім променем; сформувати вміння учнів розпізнавати рисунок і виконувати рисунок відповідно до описаної ситуації із використанням понять, вивчених на уроці, а також використовувати нові поняття для розв'язування задач.
Тип уроку: формування знань, вироблення вмінь.
Обладнання: таблиці № 3 «Відрізки», № 4 «Кути», набір демонстраційного креслярського приладдя.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Перевірку домашнього завдання можна провести у формі фронтального розв'язування за готовими рисунками усних вправ, подібних до тих, що були розв'язані на попередньому уроці. Головне правило, якого повинні дотримуватись учні,— чітка аргументація своєї думки, тобто пояснення із посиланням на відповідний теоретичний матеріал.
III. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів
Для створення позитивної мотивації діяльності учням пропонується схема, під час роботи з якою учні мають усвідомити існування певної аналогії між особливостями вимірювання відрізків і кутів, а після усвідомлення цього факту зробити висновки щодо задач, які мають бути розв'язані на даному уроці.
Схема № 3
IV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Запитання до учнів
(Відповідь на кожне запитання учні мають супроводжувати коментарями та рисунками.)
V. Засвоєння нових знань
Учням пропонується скористатися методом аналогії та текстом підручника, щоб доповнити свої знання поняттями внутрішнього променя кута та бісектриси кута (як особливого випадку внутрішнього променя кута), а також сформулювати властивість вимірювання кутів, що відповідає властивості вимірювання відрізків, поділених на дві частини будь-якою своєю точкою.
План вивчення нового матеріалу
VI. Закріплення знань, вироблення вмінь
Методичний коментар
Перед письмовим розв'язуванням вправ слід ще раз звернути увагу учнів на те, що існує аналогія між властивостями відрізків і прямих, а тому і при розв'язуванні задач на кути можна скористатися методами міркувань, аналогічними до використаних в задачах на відрізки.
Письмові вправи
Додаткові задачі
VII. Підсумки уроку
Логічна вправа
Знайти пропущене число на рис. 19.
|
|
10 |
? |
Рис. 19
VIII. Домашнє завдання