Урок-проект з української літератури "Імена України: Григорій Сковорода"

Про матеріал
Урок-проект з української літератури 9 клас Імена України: Григорій Сковорода Мета: • навчити учнів визначати провідні ідеї філософії Григорія Сковороди, за допомогою роздумів осягати внутрішній світ; • переконати школярів у необхідності вивчення творчої спадщини Сковороди та використанні її в реальному житті, розумінні людського життя як найвищої цінності, дарованої Богом; • стимулювати учнів до альтернативних припущень та здогадів, прагнення до відкриттів; • формувати вміння стисло, чітко, зручно для ефективної інтерпретації представляти результати досліджень за допомогою діаграм, презентацій, публікацій тощо, уміння ілюструвати ідеї, висновки, комбінуючи текст і зображення; • розвивати навички мислення високого рівня ; • виховувати дев’ятикласників яскравими особистостями на прикладі життя Г. Сковороди та його філософії.
Перегляд файлу

Урок-проект

Тема: Імена України: Григорій Сковорода

Мета:

  • навчити учнів визначати провідні ідеї філософії Григорія Сковороди, за допомогою роздумів осягати внутрішній світ;
  • переконати школярів у необхідності вивчення творчої спадщини Сковороди та використанні її в реальному житті, розумінні людського життя як найвищої цінності, дарованої Богом;
  • стимулювати учнів до альтернативних припущень та здогадів, прагнення до відкриттів;
  • формувати вміння стисло, чітко, зручно для ефективної інтерпретації представляти результати досліджень за допомогою діаграм, презентацій, публікацій тощо, уміння ілюструвати ідеї, висновки, комбінуючи текст і зображення;
  • розвивати навички мислення високого рівня ;
  • виховувати дев’ятикласників яскравими особистостями на прикладі життя

Г. Сковороди та його філософії.

Тип уроку: захист проектів.

Обладнання: портрет письменника, стенд-експозиція «Літературними стежками Г. С. Сковороди», компютер, мультимедійний проектор.

                                                                               Благословенні ви, сліди,

                                                                               Не змиті вічності дощами,

                                                                               Мандрівника Сковороди.

                                                                                                   М. Рильський

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

ІІ. Вступне слово вчителя

        Минуло понад два століття, як філософ Сковорода ходив по землі, проте голос його не стихає, а все дужчає. Його заповіді справедливості, добра, людяності, працьовитості знаходять відгук у серцях наших сучасників.

  Шановні дев’ятикласники, ви вирішили створити проект “Імена України: Григорій Сковорода”. Було сформовано групи за напрямками проектної діяльності:

“Біографи

      Висвітлити яскраві сторінки життя видатного українського письменника й філософа Григорія Сковороди.                                                                                            

     Cтворити  учнівську мультимедійну презентацію “Чи можуть бути слова:   

” Світ ловив мене, та не впіймав ”, написані на надгробку Г.Сковороди, візитною карткою всього його життя?”.

      “Історики”

Подати історичну довідку про соціально-економічні процеси в Україні в другій половині ХVІІІ століття.

Створити учнівський веб-сайт.

 

“Філософи”

Розтлумачити погляди Г. С. Сковороди на життя.

Створити учнівську мультимедійну презентацію “Чи можна філософські погляди, над якими розмірковував Григорій Сковорода ще два століття тому, уважати сьогодні актуальними?”

“Аналітики”

Прокоментувати й розкрити зміст афоризмів Григорія Сковороди.

Створити учнівську мультимедійну презентацію “Пошуки сенсу людського життя”.

Провести соцопитування серед учнів дев’ятих класів.

 “Літературознавці”

Оформити стенд-експозицію “Літературними стежками Г. Сковороди.”     

Створити учнівську публікацію. 

Підготувати питання для евристичної бесіди.                                                                 

Працюючи над проектом, ви вчилися розподіляти рівномірно свої сили й час, приймати конструктивні рішення, визначати свої проблеми в знаннях, найчастіше розв’язуючи їх позитивно. У процесі проектної діяльності розвинулися ті здібності, які, за Григорієм Сковородою, націлювали вас на “сродну працю”, на працю від душі й для душі.

      Постать Григорія Сковороди є унікальною для України, тому наше завдання – повернути його в сучасність та по-новому прочитати автора своєрідної філософії серця й філософії свободи. Переконана, що таке сучасне прочитання Григорія Сковороди стане корисним для вас і всієї України.

ІІІ. Захист власних проектів

  • «Біографи»

Учнівська мультимедійна презентація «Чи можуть бути слова: «Світ ловив мене, та не впіймав», написані на надгробку Григорія Сковороди, візитною карткою всього його життя?»

  • «Історики»

Історична довідка про соціально-економічні процеси в Україні в другій  половині ХVІІІ століття (додаток 2).     

  •  «Філософи»

Учнівська мультимедійна презентація «Чи можна філософські погляди, над якими розмірковував Григорій Сковорода ще два століття тому, уважати сьогодні актуальними?»

  • «Літературознавці»                                                                                      Презентація учнівської публікації.      

Стенд-експозиція «Літературними стежками» Г. Сковороди.

1. Г. Сковорода – перший український байкар, автор збірника «Байки харківські» («Бджола і Шершень», «Зозуля та Дрізд»).

2. Поетична творчість Г. С. Сковороди. Збірник його віршів «Сад божественних пісень» («Всякому місту – звичай і права», «Ой пташино жовтобока», «De libertate» («Про свободу»).

3. Спадщина Сковороди є дорогим надбанням української національної і світової культури. Особливість його творів полягає в тому, що в ліричних поезіях він філософ, а у філософських працях – лірик.

    «Аналітики»

Учнівська мультимедійна презентація «Пошуки сенсу людського життя». Роздуми над афоризмами Г. Сковороди.

ІV. Підсумок уроку

  • Зробити «психологічний портрет» Г. С. Сковороди за допомогою «асоціативного куща».
  • Евристична бесіда.
  • Оцінювання навчальної діяльності учнів.

(Взаємооцінювання)

Слово експертам.

V. Домашнє завдання.

     Написати твір-мініатюру «Що я відкрив для себе, читаючи Сковороду?» або «У чому сенс людського життя?».

 

 

 

doc
Додано
13 серпня 2019
Переглядів
800
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку