Урок: Просте речення. Граматична основа"

Про матеріал
Повторити словосполучення і речення; поглибити знання про речення, граматичну основу; формувати вміння створювати прості речення, виділяти граматичну основу; шляхом виконання диференційованих завдань розвивати усне й писемне мовлення.
Перегляд файлу

Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №157

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок української мови у 8 класі на тему:

 «Просте речення, граматична основа»

( з використанням диференційованих завдань)

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила:

Романюк Наталія Віталіївна,

вчитель української мова та літератури

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Харків

2020

Тема. Речення, його граматична основа 

Мета.  Поглибити знання про просте речення, дати поняття про граматичну основу речення; односкладні і двоскладні речення; формувати вміння визначати межі речень і їх граматичні основи; розвивати  логічне  мислення,  пам'ять,   культуру  усного  й   писемного мовлення, виховувати свідоме вивчення рідної мови.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

На урок налаштувалися. Добрий день!

Не хвилюйтеся, усміхніться. Недаремно в народі кажуть, що гарний настрій покращує здоров’я

ІІ. Мотивація навчання учнів

На попередніх уроках ми відчинили двері до чарівної мовознавчої країни.

- Як називається розділ наук про мову, котрий ви розпочали вивчати?

- Що вивчає синтаксис?

- Який зв'язок між синтаксисом і пунктуацією?

Ви вже знаєте певні знання. Сьогодні ми поглибимо знання про просте речення і його головні члени, виконаємо різні завдання. Але для цього потрібні ваші знання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 Клоуз-тести

(продовжіть речення)

I група:

1) Словосполучення складається із головного слова і.,…...

2) У словосполученні питання ставимо від:

          а) головного слова;

          б) залежного.

3) До словосполучень не належать:

4) Просте речення – це……..

5) Односкладне речення – це…….

Двоскладне речення – це……..

II група:

1) Вкажіть словосполучення.

Маленька ялинка, прийшла зима, приготуватися до зустрічі, грати на скрипці, незабутні канікули, хмарний день, пливемо за течією, троянди й виноград.

2) До поданих словосполучень доберіть синонімічні:

шовкова сукня, братова шапка, березове листя, фаянсовий посуд, плавальний басейн, зоряне небо, північний вітер, синьоока дівчина.

III група:

  Пригадайте, що таке здоров’я, здоровий спосіб життя. Утворіть словосполучення   З поданих слів скласти словосполучення. Визначити головні і залежні слова у словосполученні.

Режим, день; ранок, зарядка ;корисний, їжа;загартування, тіло; відмова, від, шкідливі звички; заняття, спорт; заняття, спорт; свіжий, повітря; провітрювання, кімната.

Отже,щоб із задоволенням виконувати різні завдання, вам необхідне найцінніше - здоров’я. і берегти ви його повинні з дитинства.

IV. Повідомлення теми й мети уроку.

V. Сприйняття нового матеріалу.

Ще в початкових класах, у 5 класі ви ознайомилися з темою «Речення. Граматична основа». Якщо щось забули, підручник нам завжди допоможе.

1. Робота з підручником. 

2.  Запитання для бесіди

- З чого складається граматична основа?

- На що вказують підмет і присудок?

- Який зв'язок існує між підметом і присудком?

3.  Скласти речення, поставити подані слова у потрібній формі та перегрупувати їх.

а) Настрій, здоров’я, веселий, покращує.

          б)  Мова, захоплювати, краса, своя, українська, милозвучність, і.

          в)  Люди, здоров’я, ні, за, не, гроші, куплять.

г) Дихай, гуляй, свіжим, і, школи, повітрям, після.

4.   Робота з таблицею на слайді презентації. Поясніть, чому ваші зразки є реченнями. Знайдіть граматичну основу. Визначити вид речень.

 VI. Виконання вправ на закріплення.

     1.   Гра «Порятуйте речення!»

Автор тексту «забув» розділові знаки між реченнями і велику літеру на початку кожного речення. Бідні речення «злилися» докупи. Кожне з них хоче на волю. Допоможіть!

- Народ дає мові силуй красу він у піснях творить зразки поезії народні таланти вплітають у вінок рідної мови найпишніші троянди.

(У реченнях підкреслити граматичні основи).

2.  Списати, розкриваючи дужки та ставлячи замість крапок пропущені букви. Підкреслити у кожному реченні граматичну основу.

-  Вічно слухав би я соло...козвучну сопілку, м...лодійну, гл...боку, як Чорне море, ш...року, як неозорий степ, українську пісню... Слова - це як крила у ластівки. Мова їх (не)відчуває, але без них (не)може злетіти.

Рідна мова вабить, дивує й захоплює.

VII.  Підсумок уроку.

Діти! Не шкодуйте часу для вивчення рідної мови, бо вона – ваш вірний помічник протягом усього життя.

 VIII. Домашнє завдання.

Опрацювати тему за підручником. Скласти твір-мініатюру «Я вивчаю рідну мову».

1

 

doc
Додано
4 січня
Переглядів
208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку