Урок "Прямокутний трикутник. Розв’язування задач". Урок - подорож « У пошуках скарбів геометрії» . 7 клас

Про матеріал

Узагальнюючий урок з геометрії за темою " Прямокутний трикутник. Ознаки прямокутного трикутника." Метою уроку є повторити й узагальнити основні теоретичні відомостіp з теми;вміти визначати за кресленнями і словесним даними елементи прямокутного трикутника; узагальнити вміння застосовувати властивості і ознаки прямокутних трикутників при розв'язуванні задач.

Перегляд файлу

 

Тема: Прямокутний трикутник. Розв’язування задач

           Урок подорож « У пошуках скарбів геометрії».

Мета: повторити й узагальнити основні теоретичні відомостіp з теми;

вміти визначати за кресленнями і словесним даними елементи прямокутного трикутника; узагальнити вміння застосовувати властивості і ознаки прямокутних трикутників при розв’язуванні задач.

Розвивати пам'ять, логічне мислення, уміння логічно й чітко висловлювати свої думки;

Виховувати наполегливість, толерантність, інтерес до вивчення математики.

Показати красу геометрії при  розв’язуванні задач різного виду.

Тип уроку:  узагальнення й систематизація знань та вмінь.

Обладнання: комп’ютер, картки з завданнями, дошка, проектор, екран

                                    Хід уроку.
І.Організаційний момент

 

На попередніх уроках ви отримали теоретичні знання по темі "Прямокутний трикутник", вивчили властивості, ознаки рівності прямокутних трикутників.

Як ви думаєте, що ми будемо робити на цьому уроці?

Передбачувана відповідь: Розв’язувати задачі з вивченої теми.

Сподіваюся, що сьогодні на вас чекає і успіх, і радість. Ви зможете продемонструвати власну обдарованість і компетентність

Девізом нашого уроку є слова:  „ Міцні знання – гарантія  успіху ”

А епіграфом до уроку є слова відомого давньогрецького філософа Піфагора

«Світ, що нас оточує,- це світ геометрії.

Тож давайте його пізнавати!»

   Отже, тема уроку: " Розв’язування задач по темі:" Прямокутний трикутник ".

Сформулюємо мету нашого уроку.

Ви знаєте, одного разу систематизуючи архіви однієї з центральних бібліотек, був знайдений щоденник старого пірата. У ньому була карта острова скарбів із зазначенням місця, де заритий скарб. Було вирішено спорядити експедицію на пошуки скарбу.

Отже ми сьогодні будемо  подорожувати на швидкому та красивому вітрильнику.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Пригадай, ти це знаєш.

 

Щоб в дорозі вам не сумувати,

Пропоную тест розв’язати.

Повторити закони, властивості.

Все, що буде допомагати

Скарб піратів відшукати.

 

1.Трикутник називається прямокутним, якщо він має …

2. Як називається сторона прямокутного трикутника, що лежить проти прямого кута ?

3. Чому дорівнює катет прямокутного трикутника, що лежить проти кута 300.

4. Знайдіть кути прямокутного трикутника, якщо один із них 200.

5. Знайдіть кути прямокутного трикутника, якщо один з них більший за другий на 40.

6. Знайдіть кути прямокутного трикутника, якщо один з них більший від другого у 8 разів.

7. Чому дорівнюють кути рівнобедреного прямокутного трикутника?

8. Знайдіть периметр рівнобедреного прямокутного трикутника, якщо його гіпотенуза дорівнює 12 см, а катет 9,9 см.

 

2.Усно перевіряємо вправу 480. (Слайд )

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань 

 

Вирушаючи в подорож, люди збирають необхідний багаж, планують і вивчають маршрут, ставлять перед собою якісь завдання. Але в дорозі вони обов’язково зустрічають  і щось нове для себе. Давайте і ми почнемо збиратися. В якості багажу візьмемо наші знання та вміння. Також вам сьогодні дуже знадобиться швидкість думки, винахідливість, кмітливість.

А ось і перша перешкода на нашому шляху. Потрібно допомогти занести всі речі на корабель.

1. А щоб це було легко розв’яжемо вправу 487

 

Навідні запитання:

- Вид-якого трикутника має скеля? (Відповідь пояснити.)

- Що треба знайти в задачі? (Відповідь пояснити.)

Розв’язуванні задачі записується на дошці.

 

Молодці. Рушаємо далі. Наш вітрильник пливе по морі, вдалині бачимо остови.

Острів загублених трикутників і острів рівних трикутників. Зупинимось трішки і відпочинемо на цих островах.

 

2.Усні вправи на повторення ознак рівності прямокутних трикутників

Малюнки трикутників на слайдах.

 

3. Фізкультхвилинка

 

Ви добре попрацювали. У відкритому морі, на борту фрегата можна трішки відпочити.

Влаштовуємося зручніше, слухаємо звуки моря.

Вії опускаються,

Очі закриваються,

Ми спокійно відпочиваємо,

Сном чарівним засипаємо.

Дихається легко, рівно, глибоко.

Наші руки відпочивають,

Відпочивають, засипають.

Шия не напружена

І розслаблена.

Губи наші посміхаються,

Все чудово розслабляється.

Дихається легко, рівно, глибоко.

Один, два, три, чотири, п'ять.

Уже вистачить відпочивать.

 

На горизонті вже видно острів "прямокутного трикутника".

Учні, капітану терміново потрібна допомога. У щоденнику пірата сказано, що скарб захований біля підніжжя скелі. Як визначити, до якої скелі тримати курс?

Вправа 484

Обговорюється  умова і висновок завдання. Записуємо розв’язування на дошці і в зошитах.

Ми плідно попрацювали і на нашому шляху видніється ще один острів

Острів цікавої геометрії

4.Усні вправи

Цікаві вправи на застосування прямокутного трикутника і його властивостей.

Використовуючи  властивості прямокутного трикутника, ми можемо розв’язати задачі практичного змісту:

знайти ширину річки, висоту пагорба, висоту дерева, виміряти  відстань до

 недоступного об’єкта.

5.Цікаві факти з історії геометрії

 

       Землеміри Стародавнього Єгипту для побудови прямого кута користувались таким способом. Мотузку ділили вузлами на 12 рівних частин і кінці зв'язували. Потім її розтягували на землі так, щоб утворився трикутник зі сторонами 3,4 і 5 поділок. Кут трикутника, протилежний до сторони, яка має 5 поділок, був прямий У зв'язку з таким способом побудови прямого кута трикутник із сторонами 3, 4, 5 од. називають єгипетським.

        Не дивлячись на те, що мотузки різної довжини, принцип побудови у всіх однаковий: одна сторона містить 3 відрізки, інша - 4 відрізки, третя - п'ять.

 При будівництві пірамід в Єгипті саме так виготовляли прямокутні трикутники. Напевно тому прямокутний трикутник зі сторонами 3,4,5 і назвали єгипетським трикутником.               

Ми всі молодці, ми знайшли всі коштовності і наш скарб . Діти, а який же скарб ми знайшли?  Звичайно, скарб - це знання, отримані нами на уроці.

 

Ознаки, властивості ви всі повторили.

Завдання уроку успішно рішили.

Для закріплення знань, які дісталися тут вам,

Домашнє завдання я всім зараз задам.

 

Домашнє завдання:§ 19 , впр.565, 568.

ІV. Підсумок уроку

Сьогодні ми здійснили подорож по морях і океанах  Геометрії. Тут дуже важливо вміти дивитися і бачити, помічати і вивчати різні властивості геометричних фігур:

У вас на столі є картки. Будь ласка, дайте відповідь на питання.

 

Продовжити речення:

 

На уроці мені стали в нагоді знання _________

Для мене було складно ____________________

На уроці я навчився ______________________

Сьогодні на уроці мені сподобалося_________

doc
Додав(-ла)
Романюк Лідія
Додано
24 лютого 2018
Переглядів
4715
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку