Урок "Ранкові зустрічі"1 клас .Тема"Довкілля"

Про матеріал

Дати уявлення про довкілля як життєвий простір живих організмів; розвивати допитливість та спостережливість, зв'язне мовлення школярів; виховувати шанобливе ставлення до природи та її мешканців, викликати бажання пізнавати навколишній світ.

Вірші,вправи,інтерактивні завдання

Перегляд файлу

МОЄ ДОВКІЛЛЯ

ПОНЕДІЛОК

Мета: дати уявлення про довкілля як життєвий простір живих організмів; розвивати допитливість та спостережливість, зв’язне мовлення школярів; виховувати шанобливе ставлення до природи та її мешканців, викликати бажання пізнавати навколишній світ.

1.Вітання з дітьми.

Вчитель:

Добрий день вам, в добрий час,

Дуже рада бачить вас!

(Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук).

Привіт, привіт тобі, мій друже.

Я скучив за тобою дуже.

Не бачив цілі вихідні, -

Аж два таких предовгих дні!

(Зміна партнера)

2. Відгадування загадки.

Вчитель:

-Давайте перетворимо наш урок на подорож.

Ми підемо до Країни  БагатоЗнандії .Але щоб потрапити до неї, треба пройти нелегкий шлях...

-Ви згодні?

-Найкращі відповіді будуть відзначатися! А здолати  всі перешкоди нам допоможе чарівний…

(Діти слухають загадку).

Хвіст надворі,

А ніс в хатці.

Хто ніс поверне,

Той і в двері зайде (Ключ).

(Відповіді дітей).

3.Бесіда.

Вчитель:

-Чи знаєте ви що означає слово довкілля? ( версії дітей )

-Від якого слова пішла назва довкілля? (  довкола )

-Замініть іншим, близьким за значенням словом. ( навкруги)

Висновок:  Все що оточує, будь – який об’єкт – це його довкілля.

4.Читання віршів  учнями .

ЩО ТАКЕ ДОВКІЛЛЯ?

Довкілля – це Місяць, і Сонце, веселка і грім,

І вітер, що хмари приносить.

Земля, на якій твій збудований дім,

Зірки в синім небі і роси.

Туман у дібровах, пташині пісні

У долах духмяного зілля.

Дитинства щасливого сонячні дні –

Усе це, мій друже, довкілля.

В.Чуб      

 

Довкілля наше – це наш дім і парк, і ліс, що ген синіє.

І різні звірі, що у нім, і небо, що вгорі ясніє.

І цей струмочок гомінкий, що рідну землю напуває.

І голос пташечки тонкий, і вітер, що в трубі співає.

Н.Красоткіна       

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

5.Робота в групах.

Вчитель:

-Визначте за малюнками довкілля  вулиці, лісу, парку, річки

6.Фронтальна робота.

Вчитель:

-Де ми знаходимось? ( у класі )

-Що ми бачимо поряд? ( парти, дошка, підручники, учні, вчитель і т.д.)

-Яку назву можемо дати цьому довкіллю? ( довкілля класу )

-Чи входить довкілля класу в довкілля школи? ( довкілля класу – це частинка довкілля школи )

7.Дидактична гра « Довкілля школи».

Вчитель:

-Я називатиму предмети із різних довкіл, якщо вони належать до довкілля «школа», ви плесніть у долоні. ( ручка, дошка, озеро, диван, книжка, учень, санчата, …….. )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МОЄ ДОВКІЛЛЯ

ВІВТОРОК

Мета:  навчати учнів розрізняти живу і неживу природу та рукотворні об’єкти; розвивати мовлення дітей, мислення та увагу, пізнавальну активність; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати інтерес до навчання, викликати бажання пізнавати навколишній світ.

1.Вітання з дітьми.

Вчитель:

-Чи хочете ви зі мною поспілкуватися, порозмовляти?

-Сідайте на стільчики, маленькі чомучки. Давайте пригадаємо, який девіз чомучок.

(Діти промовляють).

Ми- чомучки завзяті-

Хочем все знати.

За руки беремось

І науки навчимось.

Вчитель:

-Візьмемось за руки. Я даю руку Наталці.

(Наталка говорить: « Я даю руку…».Так по черзі замикається коло).

2.Міні-інтерв'ю.

(Після привітання «Інтерв'ю за 1 хвилину»).

- Яким був попередній урок? (важким, цікавим…)

- Якою була перерва? (веселою, короткою…)

- З яким настроєм ви прийшли на урок?( гарним, сумним, надзвичайно веселим…)

- А яка зараз повинна бути обстановка на уроці, щоб ви змогли засвоїти нову тему? ( робоча)

- Отже, давайте створимо таку робочу атмосферу.

3.Введення понять « жива і нежива природа».

Вчитель:

-Діти, ми продовжуємо з вами мандрувати стежками Країни  БагатоЗнандії.

  • Погляньте на дві групи предметів. За якою ознакою я їх розмістила?
  •          Чим на вашу думку відрізняються предмети живої і неживої природи? ( версії дітей)

Висновок: Предмети живої природи народжуються, дихають живляться, ростуть, розмножуються, вмирають.

4.Повідомлення вчителя.

Вчитель:

  • До живої природи належать найдрібніші істоти, які містяться у воді, повітрі, на поверхні грунтів, людському тілі – мікроби. Вони мізерні, тому ми їх не бачимо. Розглянути їх можна завдяки спеціальному приладу, який називається мікроскоп.

5.Введення поняття про рукотворні предмети.

Вчитель:

  • Нас оточує безліч предметів, які виготовлені людськими руками. Це підручник, парта, дошка, одяг, школа і т.д. Всі ці предмети називаються  рукотворними ( руками творені ).

Висновок: Рукотворні предмети виготовили люди, створили людські руки.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

6.Робота в групах.

Вчитель:

  • Розгляньте малюнки. Назвіть предмети :

живої природи;

неживої природи;

рукотворні предмети.

-     Доповніть перелічене.

7. Відгадування загадок.

Вчитель:

- Послухайте загадки і спробуйте їх відгадати.

Повзун повзе, сімсот голок везе ( їжак)

Без дров і без вогня, а світить і гріє щодня (сонце)

Має шкір сім, витискає сльози всім (цибуля)

Фарбоване коромисло через річку повисло (веселка)

Чистенькі віконця сміються до сонця. Діточки довкола. Наша рідна ……. (школа)

- До якої природи належать дані предмети? Доведіть.

       8. Дидактична гра « Я тобі – ти мені».

Вчитель:

- Я називатиму назви різних предметів, а ви сигналізуйте картками: предмети живої природи – зеленим кольором, неживої природи – жовтим, а рукотворні предмети – червоним .

Схема – опора до даного уроку

Довкілля – усе, що нас оточує, все з чим ти зв’язаний в світі

                                                           У довкіллі існують:

Предмети живої природи           Предмети неживої природи         Рукотворні предмети

 

люди             народжуються                          Сонце                                   будівлі меблі

рослини        дихають                                    вода                                       одяг взуття  

тварини        живляться                                 повітря                                  транспорт

мікроби        ростуть                                      Земля                                    побутова техніка і т.д.

                      розмножуються

                      вмирають

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МОЄ ДОВКІЛЛЯ

СЕРЕДА

Мета:  навчати учнів розрізняти живу і неживу природу та рукотворні об’єкти; звернути увагу учнів на існування безлічі запитань, що стосуються знайомих предметів і явищ; зацікавити учнів у вмінні ставити запитання і спонукати до пошуку відповідей на них; навчати дітей ставити запитання; розвивати мовлення дітей, мислення та увагу, пізнавальну активність; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати інтерес до навчання, викликати бажання пізнавати навколишній світ.

1.Вітання з дітьми.

Вчитель:

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

(Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук).

Станем дружно всі у коло.

Тихо ходимо навколо.

Вгору тягнемось усі,

Мов трава в дрібній росі.

Потім легко всі присіли,

Наче ноги заболіли.

Потім встали, руки в боки

І зробили два підскоки.

Ніжками топ-топ-топ.

Та й почнемо наш урок.

2.Бесіда.

-Що таке довкілля?

-Які бувають довкілля?

-Які предмети живої природи ви знаєте?

-Назвіть предмети неживої природи.

-Яка між ними різниця?

3.Дидактична гра „Знайти зайве” (Слайд 1)

Відшукайте серед даної групи предметів «зайвий».

4.Слухання вірша.

Про довкілля хочу знати, друзі, я понад усе:

Де лягає Сонце спати? Коли знов воно зайде?

Чом це Сніг із Хмари сипле? Звідки взявся, чом іде?

Чом гуляє в полі Вітер? Як з’явився Дощик й де?

А для чого людям квіти? Задля їхньої краси?

А чи знають малі діти про Полярні полюси?

Як зимують ведмежата? Нащо люди воду п’ють?

Як маленькії зернятка стиглим колосом зростуть?

Про усе я хочу знати, раджу, друже, і тобі таємниці відкривати,

В скриньку таємниць усі складати,

За усім спостерігати, дізнаватись і вивчати,

І довкіллям милуватись в радість людям і собі.

 Завдання: навчитись ставити запитання про те, що цікавить у природі, що нове, незрозуміле  у довкіллі існує для тебе.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Робота над прислів’ями.

Пташка красна пір’ям, а людина – своїми знаннями.

Хто хоче більше знати, треба менше спати.

Цікаво знати:

Тваринам окуляри не потрібні, бо зір у них з віком стає кращим.

А чи знаєте ви, що тварини і рослини „люблять” музику?

У глибоководних риб є 4 ока.

У морі живуть слони і півні.

На півострові Флорида росте „ мильне” дерево, плодами якого, замість мила, користуються місцеві жителі.

Про це та інше ви дізнаєтесь на уроках довкілля.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МОЄ ДОВКІЛЛЯ

Четвер

Мета: дати уявлення про необхідність і важливість органів чуття у пізнанні дійсності, як умови збереження себе, довкілля ; розвивати вміння сприймати новий матеріал, логічно мислити, збагачувати мовлення учнів, виховувати повагу до оточуючих.

1.Вітання з дітьми.

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожен гарний має?

Станьмо разом в дружне коло!

Привітай нас, рідна школо!

 (Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук).

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

2.Проведення експерименту  №1.

Вчитель:

  • Що таке довкілля?
  • Хто вам допомагає вивчати довкілля без сторонньої помочі? ( версії дітей)
  • Закрийте долонями очі. Чи бачите ви красиву квітку, ніжне зелене листячко?
  • Відкрийте очі.  А тепер?
  • Що відбулося? Чому?
  • Хто вам допоміг побачити красу довкілля?
  • Чи щасливі люди, які втратили зір?

Висновок: Очі – помічники, за допомогою яких ви бачите навколишній світ. За допомогою очей можна розрізняти предмети, їх колір, форму. Бережіть очі – це чудовий дарунок природи.

3.Проведення експерименту №2.

Вчитель:

  • Затисніть долонями вуха. ( тихо звучить музика) . Тепер опустіть руки.
  • Що відбулося? Чому?
  • Як ви почували себе в той час, коли нічого не було чути?

Висновок: Вуха – помічники. За допомогою вух ми чуємо усі звуки, якими сповнений світ. Це і мова інших людей, і чудові звуки музики, шум вітру, дзюрчання струмка. Важко жити глухій людині. Бережіть вуха від пошкоджень і сильних звуків.

4.Проведення експерименту  №3.

Вчитель:

  • Закрийте очі долонями. ( вчитель розпилює дезодорант).Відкрийте очі.
  • Що змінилося? Що ви відчули?. Вам допомогли очі?
  • Для чого людині ніс?
  • Чи всі приємні запахи у довкіллі?
  • Чи нюхають, перш ніж їсти, страву ваші домашні тваринки?

Висновок: Ніс – помічник, який допомагає визначати різні запахи.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

5.Проведення експерименту  №4.

Вчитель:

  • Скуштуйте шматочок лимона, а потім груші.
  • Що відчули?
  • За допомогою чого розрізнили?
  • Який помічник допоміг?

Висновок: Язик – помічник, який відчуває смак.

6.Проведення експерименту  №5

Вчитель:.

  • Закрийте очі. Серед предметів, які лежать у вас на парті відшукайте олівець. Відкрийте очі.
  • Як ви шукали потрібний предмет?
  • Який помічник вам допоміг?

Висновок: Шкіра – помічник, за допомогою якого ми визначаємо який предмет: твердий чи м'який, шорсткий чи гладкий, його форму, розмір, матеріал з якого він виготовлений. Шкіра попереджає про небезпеку, подає сигнал, тому бережіть її від пошкоджень.

Схема – опора до уроку

                           Наші помічники

Органи зору – очі

                                                                          Органи слуху – вуха

                                     Орган нюху – ніс

Орган смаку – я                                                      Орган дотику

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МОЄ ДОВКІЛЛЯ

Пятниця

Мета: дати уявлення про необхідність і важливість органів чуття у пізнанні дійсності, як умови збереження себе, довкілля, про необхідність збереження «помічників»; розвивати вміння сприймати новий матеріал, логічно мислити, збагачувати мовлення учнів, виховувати повагу до оточуючих.

1.Вітання з дітьми.

Вчитель:

Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго вчора, сьогодні, щодня!

Хай не псується годинник на вежі.

 Хай буде все на землі, як належить!

(Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук).

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, в небі пташки!

Доброго ранку, зелені дубки!

Доброго ранку, люди привітні!

Я вас вітаю, люблю, пізнаю!

 

2.Робота в групах.

Вчитель:

  • Об'єднайтеся в групи і дайте відповідь на запитання:

1 група

  • Як відрізнити у темряві яблуко від помідора? Який помічник допоміг це зробити?

2 група

  • Чи тверда вода в річці? Який помічник допоміг це визначити?

3 група

  • Який колір неба? Який помічник допоміг це визначити?

4 група

  • Чи солодкий у склянці напій? Який помічник допоміг це визначити?

5 група

  • Якого кольору трава вночі? Який помічник допоміг це визначити?

6 група

  • Скільки буде 2+3 ?  Який помічник допоміг це визначити?

    3.Слухання казки

                      ХТО З ПОМІЧНИКІВ НАЙГОЛОВНІШИЙ?

Одного разу між помічниками людини виникла суперечка. Кожен з них вважав себе найголовнішим. Вуха сказали: „ Ми найголовніші, бо без нас людина нічого не почує. Вовк буде вити, а вона буде спокійно йти, і вовк наздожене її ” . Очі сказали: „ Людина обернеться, побачить вовка і втече. А якщо нас не буде, то вона хоч і почує вовка, та не буде бачити, куди їй втікати ” . А язик і собі: „ Без мене людина не зможе закричати і налякати вовка. Або покликати на допомогу. Загине людина разом з очима і вухами ” . А руки і собі мовили: „ Без мене людина не зможе боронитись. І всі загинуть без мене ” . Задумались помічники та вирішили, що всі вони необхідні людині. Всі вони бережуть людину, а людина береже їх і так разом вони живуть.                                                                                                                                            

                                                                                                           С.Собакар       

 

4.Дидактична гра « Який з помічників найголовніший?»

Вибираю серед учнів класу 1 учня, який вважає, що найголовніший помічник у людини зір, одягаю йому корону на якій намальоване людське око, другому – який думає, що найголовніший помічник у людини нюх, вручаю корону на якій зображений ніс, третьому – який думає, що найголовніший помічник у людини слух, одягаю відповідну корону із зображенням вуха, четвертому – одягаю корону із зображенням язика, відповідно цей гравець вибрав, що найголовніший для людини язик, а 5 гравцю - що найголовніший помічник у людини дотик, отримує корону із зображенням руки.

Коли 5 дітей отримали свої корони, то решта учнів визначаються до кого з них приєднатися. Врешті – решт у класі залишається хоча б одна дитина, яка доводить усім, що усі помічники є головними.

Висновок:Ми з’ясували, що всі помічники необхідні людині, тому їх треба берегти, доглядати за ними. Якщо людина збереже себе, то збереже своїх помічників. Тому можна сказати, що діє закон збереження у довкіллі.

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Скобля Наталія Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Довгань Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Грицкевич Лариса Вікторівна
    Спасибі ! Змістовний та цікавий матеріал !
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
14480
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку