Урок. Реальне і фантастичне у творі Дж.Роулінг «Гаррі Поттер і філософський камінь»

Про матеріал
Тема уроку: Реальне і фантастичне у творі Дж. Роулінг «Гаррі Поттер і філософський камінь» Мета уроку: розглянути особливості створення художньої реальності твору; розкрити структуру твору; з’ясувати значення слова «бестселер»; розвивати навички аналізу художнього твору; розширити уявлення учнів про світ добра і зла в художній літературі; розвивати навички вибіркового і творчого переказу; розвивати вміння зв’язко і образно висловлювати свої думки, робити висновки; розвивати навички співставлення художнього твору та екранізації за твором; виховувати інтерес до художньої літератури; збагачувати систему духовних і моральних цінностей учнів.
Перегляд файлу

Тема уроку: Реальне і фантастичне у творі Дж. Роулінг

«Гаррі Поттер і філософський камінь»

Мета уроку: розглянути особливості створення художньої реальності твору; розкрити структуру твору; з’ясувати значення слова «бестселер»; розвивати навички аналізу художнього твору; розширити уявлення учнів про світ добра і зла в художній літературі; розвивати навички вибіркового і творчого переказу; розвивати вміння зв’язко і образно висловлювати свої думки, робити висновки; розвивати навички співставлення художнього твору та екранізації за твором; виховувати інтерес до художньої літератури; збагачувати систему духовних і моральних цінностей учнів.

Обладнання: видання книги «Гаррі Поттер і філософський камінь», відеоматеріали із фрагментами художнього фільму «Гаррі Поттер і філософський камінь».

Тип уроку: урок-вивчення нового матеріалу.

Форма уроку:урок-подорож.

Хід уроку

I Мотивація навчання

Учитель:

Сьогодні ми познайомимося із твором світового масштабу, який сколихнув усю Європу й Америку. За кордоном твори про нього побили всі рекорди з продажу. І романи, і фільми адресовані дітям, але їх читають і дорослі. Ставлення ж до самого героя у читачів різне: його підносять до небес, його люблять, його ненавидять, його звинувачують у поклонінні темним силам.

Звичайно, ви впізнали , хто це. Це – Гаррі Поттер.

II Актуалізація опорних знань

1. Бесіда (на виявлення читацького сприйняття).

- Про що вам говорить це ім’я?

- Де і як відбулося ваше знайомство з героєм?

- Яке враження справив на вас твір?

- Як ви гадаєте, про що цей роман?

2. Складання «ассоціативного куща»

3. Оголошення теми і мети уроку

4. Усвідомлення нового матеріалу

1. Повідомлення вчителя про автора твору.

Джоан Кетлін Роулінг – її часто називають «англійською Попелюшкою». Чому? Письменниці лише 39 років. Залишившись без роботи, ця молода вчителька почала писати книжку на серветках, сидячи цілими днями в кафе Единбурга. Коли рукопис було закінчено, Роулінг запропонувала його одразу кільком британським видавництвам. Опублікувати книжку взялася тільки компанія «Блумсбері». Видавцям сподобалась книжка про маленького чарівника,тож вони відразу підписали контракт на серію із семи книжок.

- Чи знаєте ви назви цих творів? «Гаррі Поттер і філософський …»; «Гаррі Поттер і таємна…»; «Гаррі Поттер і …Азкабана»; «Гаррі Поттер і …вогню»; «Гаррі Поттер і…Фенікса»; «Гаррі Поттер і принц…»;»Гаррі Поттер…».

Ці книги зробили Роулінг відомою і багатою. Письменниця вже одержала 40 престижних нагород. Після виходу у 2000 році четвертої книжки його авторка була нагороджена водночас Золотою і Платиновою преміями за надзвичайну популярність її книжок.

А тим, що славнозвісний Гаррі заговорив українською , ми забов’язані перекладачу Віктору Морозову та видавництву на чолі з відомим дитячим поетом Іваном Малковичем.

На відміну від свого героя, про якого відомо майже все, його авторка тривалий час залишалася справжньою загадкою для читачів. Справа у тому, що боячись відвернути від читання книжки примхливих хлопчаків, яких могла обурити приналежність письменника твору до жіночої статі, видавництва тривалий час ретельно приховували біографію авторки і друкували на обкладинці тільки її ініціали.

Прототипом головного героя став сусід маленької Джоан – Ян Поттер. І ось тепер Гаррі Поттер крокує планетою.

2.Словникова робота (робота в зошитах)

Бестселер – те, що видано великим тиражем і найбільше розкуповується (про книгу або платівку), а також про фільм, що користується найбільшою популярністю.

3. Робота над текстом (вибірковий переказ)

Життя Гаррі Поттера в родині Дурслів. Досьє героя.

1. Прізвище (за текстом).

2. Ім’я (за текстом).

3. Скільки років?

4. Чим займається?

5. Портрет.

4. Інтерв’ю

Що може розповісти Гаррі про своє життя в сім’ї рідної тітки? (Творчий переказ від імені Гаррі).

5. Учитель про жанр твору

У літературознавстві жанр цього твору визначають як фантастичний роман-казка з елементами детективу. Спробуємо це довести.

Учитель називає ознаки роману – учні знаходять аргументи на підтвердження.

Казка – доводять самостійно.

Детектив. Чи є у творі таємниця? Що це за таємниця?

Чи можна назвати цей твір фантастичним? Що таке фантастика?

Завдання: за словником з’ясувати, що таке фантастика. (Запис визначення в зошитах)

Отже, події розвиваються у фантастичному світі. Спробуйте або доведіть це твердження.

Одним із доказів наявності фантастики у творі учні наведуть змалювання в романі двох світів: реального і фантастичного. Спочатку слід дати характеристику світам.

- Яку назву жителям цих світів дала авторка?                          (Магли і маги)

- Яка різниця між маглами і магами?

- Чому Дурслі приховує від Гаррі його належність до магів?

- Чи можуть маги жити у світі маглів?                         (Так, це Гаррі Поттер)

- А навпаки?                                                                                                    (Ні)

- Чи вірите ви, що Гаррі належить \до світу магів, адже він близько
11 років прожив серед магів?

6. Демонстрація кадрів із фільму

5. Підбиття підсумків

Метод незакінчених речень

1. У творі Дж. Роулінг «…» змальовано два світи, це світ… і світ…, які називають… і … .

2. Для представників світу маглів головне… .

3. А люди…(вказати риси характеру)

4. Чи став світ маглів для героя «своїм»?

5. А чи стане той інший світ для нього «своїм»? Як почуватиметься там Гаррі?

6. Домашнє завдання

1) прочитати розділи 6-11, (про світ магів);

2) підготувати розповідь (групова робота) на теми:»Вчителі чарівної школи магії», «Учні школи», «Чудовиська», «Чарівні предмети».

docx
Додано
23 січня 2021
Переглядів
1374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку