Урок" Речення. Основа речення." Українська мова 4 клас

Про матеріал

Використовуючи диференційні та інтерактивні методи роботи учні формують навички визначати основу речень, поширювати речення, працювати з неповними реченнями. Учні допомагають один одному.

Перегляд файлу

УРОК 2

 

ТЕМА. Основа речення.

 

МЕТА.  Узагальнити і систематизувати знання учнів про основу речення, вдосконалювати уміння визначати основу р6ечення. Розвивати писемні та мовленнєві навички. Виховувати любов до рідної мови, до краси та всього прекрасного. Активізувати пізнавальну діяльність учнів.

 

ТИП   УРОКУ. Урок узагальнення та систематизації знань.

 

ЛЕКСИКА: молочай. Раз по раз, ринви, склепіння.

 

 

 

                            ПЕРЕБІГ                 УРОКУ

 

ОРГАНІЗАЦІЯ   КЛАСУ

 

АКТУАЛІЗАЦІЯ   ЗНАНЬ   УЧНІВ

 

  1. Перевірка дом. завдання (фронтально).

а) Читання спонукальних речень, що виписали вдома. Визначення їх типу за інтонацією. Зачитування форм звертань.

            б)   Підбір звукових схем до виділеного в вправі слова. ( схеми записані на дошці)

                                                «браття»

                    - - 0 =: 0       - - 0 =: 0         - = 0 =: 0            - = 0 =: 0

 

  1. Відгадування загадки.

 

             Ніби притомилось сонечко привітне.

             У траві пожовклій молочай не квітне.

             Облетіло літо листячком із клена.

             Лиш ялинка в лісі сонячно зелена.

                                                    ( Осінь.)

  • Яка пора року змальована? Які її ознаки почули?
  1. Аналіз слова «осінь» за п*ятиряддям.
  2. Постановка питань до другого речення з різним логічним наголосом.

Словникова робота: «молочай».

  1. Визначення основи речень «усно, фронтально).

 

МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ

 

       1.Бесіда.

        - ЩО належить до основи речення?

        - ЩО таке підмет? присудок?

        - ЧИ буває речення без основи?

 

ОГОЛОШЕННЯ  ТЕМИ   УРОКУ

 

  • Сьогодні працюємо з основою речення.

 

ЗАКРІПЛЕННЯ   ЗНАНЬ , ВИРОБЛЕННЯ  УМІНЬ  І  НАВИЧОК

 

  1. Розпізнання речень і словосполучень. Дид. гра «Відшукай».

Робота в групах. Речення позначити «галочкою».

 

             Опадає листя.

             Кленове листя.

             Ллють дощі.

             Сліпий дощ.

             Тьмяне небо.

             Висне небо.

 

Лексична робота : сліпий дощ.

 

  1. Дид. гра «Добери». Доповни основу, доповни словами..(фронтально, усно)

 

Сонечко        .                                        пурхають.

Трава             .                                        дзеленчать.

Хмарини …      .                                        дзюрчать .

Калюжі         .                                        схиляються .

 

  1. Вправляння в визначенні основи речень.

а) Робота за підручником. Впр.64 (усно).

    Визначення теми, головної думки тексту, підбір заголовку.

   Лексична та орфоепічна робота: всер6едині, посередині.

   Визначення основи виділених речень.

 

б) Робота над текстом вправи 65.

    Усне визначення теми, головної думки тексту, підбір заголовку.

    Вибіркове письмо: виписування основ речень (фронтально, коментовано).

    Усне встановлення зв’язку слів у другому реченні.

 

    Диференційна робота:

1гр. – самостійне виписування словосполучень з другого речення.

2,3 гр. – коментована робота під контролем вчителя.

 

     Орфоепічна та лексична робота: раз по раз .

 

в) Робота над текстом вправи 66.

    Лексична робота:

  • Знайдіть слова вжиті в переносному значенні, спробуй пояснити їх за допомогою підбору синонімів:

 

           роси  незбиті                 вилився спів                купаються зірки

                       збіжить вода                       безмовне небо

 

           Словникова робота6 ринви, склепіння. Робота з тлумачним словником.

            Усне визначення основи речень з опорою на учнів високого та достатнього рівнів (фронтально).

 

  1. Диференційна робота.

 

1,2 гр. – (за вибором) Скласти текст-казку «Як Осінь фарби роздаровувала» або текст-опис «Осінь-чарівниця» за малюнками та планом.

                                 ПЛАН

1.Яка пора року зображена на малюнках?

2.Як змінилося небо?

3.Які дерева, кущі восени?

4.Як змінилися поля?

5.Куди летять птахи? Навіщо?

6.Чому осінь називають чарівницею?

 

Дод. завдання: підкресли основу в трьох реченнях, випиши чотири словосполучення.

 

              3 гр. – фронтальна робота під контролем вчителя ( вправа 66): запис речень, визначення основ.

 

 

ПІДСУМОК   УРОКУ

 

  • Що належить до основи речення?
  • На які питання відповідає підмет? присудок?
  • Чим речення відрізняється від словосполучення?

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

        Інструктаж до вправи 67.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Зигар Елена
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
2759
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку