Урок : Речення, різні за метою висловлювання та вираженням почуттів.

Про матеріал
Речення, різні за метою висловлювання та вираженням почуттів. Розповідні, питальні, спонукальні речення.
Перегляд файлу

Урок №

Тема: Речення, різні за метою висловлювання та вираженням почуттів. Розповідні, питальні, спонукальні речення.

Мета: розширити знання учнів про види речень за метою висловлювання; вчити правильно ставити розділові знаки в кінці речення; формувати навички правильного інтонування речень; розвивати вміння аналізувати, співставляти; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, зошит, таблиця «Типи речень за метою висловлювання», мікрофон, презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент


Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім 3-м класі

Діти — просто молодці.


ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «Продовж речення».

Речення – виражає закінчену …(думку).

Перше слово в реченні пишуть з …(великої букви).

Слова в реченні пишуть …(окремо).

Слова в реченні зв’язані … (між собою).

У кінці речення ставлять …(крапку, знак оклику, знак питання).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  •        Сьогодні ми пригадаємо, які бувають речення за метою висловлювання. Будемо вчитися правильно писати їх та вимовляти з правильною інтонацією, а також будемо вчитися правильно ставити розділові знаки в кінці речень.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота з підручником. Виконання вправи 291 (с. 103-104).
  •        Прочитайте текст, правильно інтонуючи речення.
  •        Як ви гадаєте, чому в кінці речення стоять різні розділові знаки?
  •        Що таке здоров’я?

Словникова робота: здоров’я.

Здоров'я – стан живого організму, за якого всі органи здатні добре виконувати свої життєві функції.

  1. Ознайомлення з правилом с. 104
  2. Каліграфічна хвилинка.
  •        Яке речення виражає головну думку вправи. Каліграфічно спишіть його.
  1. Групова робота. Виконання вправи 292 с.103.
  •        Прочитайте текст, правильно інтонуючи речення.
  •        Поділіться на групи. Завдання для груп:

      Перша група: Випишіть розповідне речення.

      Друга група: Випишіть питальне речення.

      Третя група: Випишіть спонукальне речення.

Фізкультхвилинка

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1.  Виконання вправи 293 с. 104.
  •        Прочитайте виразно вірш.

Словникова робота: кладка

Кладка -  колода, покладена через водну перешкоду замість мосту.

  •        Як ви думаєте, чи правильно робить гусак, що займається зарядкою?
  1. Робота в парах.
  •        Підготуйте запитання і візьміть інтерв’ю у гусака. Запишіть два запитання і відповіді на них.
  •        Які  це будуть речення за метою висловлювання?
  1. Самостійна робота.
  •        Запишіть дві поради для гусака. Які це будуть речення за метою висловлювання?
  1. Вправа «Запускаємо флешмоб»:
  •        У вільний час, до п’ятниці робими фото з виконаннями вами вправ, які сприяють зміцненню здоров’я.

 

VІ. Узагальнення й систематизація отриманих знань.

  1. Робота за таблицею.

Типи речень за метою висловлювання

Розповідне

Питальне

Спонукальне

у реченні про когось або про щось _____________

 

у  реченні про когось або про щось

_________________

у реченні когось спонукають _____________

 

у кінці речення ставиться ____________

у кінці речення ставиться

_____________

 

у кінці речення ставиться

_____________________

 

  1. Творча робота
  •        Перебудуйте речення з розповідних на спонукальні.

Треба берегти кожну хвилину.

Діти шанують батька і неньку.

Мама попросила Оленку купити хліб.

VI. Підсумок уроку. Рефлексія.

  1. Вправа «Мікрофон»
  •        Які бувають речення за метою висловлювання?
  •        Яке речення називають розповідним? Питальним?
  •        Які розділові знаки ставимо в кінці розповідного, а питального?
  •        Яке речення називають спонукальним? Наведіть приклади.

VII. Домашнє завдання:

с. 105 Вправа 294.

  •        Спишіть питальні речення речення із вправи 294.
  •        Надіслати фото з виконанням вправи, яка сприяє зміцненню здоров’я.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 жовтня
Переглядів
114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку