Урок "Редьярд Кіплінг "Мауглі"

Про матеріал
Матеріал містить цікаві вправи та завдання ( ребуси, філворди, QR-коди, кроссенси тощо) до уроків за повістю-казкою Р. Кіплінга "Мауглі" для учнів 5 класу НУШ, що формують компетентності екологічної грамотності та здорового способу життя. Запропоновані завдання можуть бути використані вчителем на різних етапах уроку та для самостійного опрацювання учнями.
Перегляд файлу

5 клас НУШ

Тема: Редьярд Кіплінг ”Мауглі”.

Вправи та завдання, що націлені на  формування  в учнів компетентності екологічної грамотності та здорового способу життя.

 

Вправа “Кроссенс”

Завдання: Роздивіться уважно малюнки з назвами творів. Назвіть ім’я та прізвище людини, яка написала ці твори.

 

C:\Users\Олена\Desktop\Рисунок1.png

 

Вправа “Розв’яжи ребус”

Завдання: Розв’яжіть ребус і дізнайтеся назву твору, який ми будемо вивчати.

 

Вправа “Асоціативний кущ”

1. Які асоціації виникають у вас при слові джунглі? 

(Орієнтовні відповіді: Ліани, дикі тварини, тигри, мавпи, тропічні дощі)

 

  Вправа “Хмаринка слів”

Завдання:  Роздивіться хмаринку слів і допишіть у зошити нові слова – асоціації, які ви не назвали.

 Вчитель: Ось у таких суворих Джунглях з’явилося одного разу маленьке людське дитинча, яке, безумовно, загинуло б, якби його не прийняли до себе Мати Вовчиця та Батько Вовк. “Коли в наше лігво прийшло маленьке голе людське дитинча, то я одразу вирішила, - воно житиме в нас”, - так згадувала Мати Вовчиця свою першу зустріч з Жабеням–Мауглі. Та чи могло бути таке насправді? Спробуємо ближче познайомитись із життям вовків.  

Вправа “Світ природи…”

Завдання: Відскануйте QR-код та дізнайтеся про цікаві факти із життя вовків.

C:\Users\Олена\Desktop\Рисунок2.png

 

Вчитель: Зустріч з дикими тваринами може нести небезпеку для людини. Тому необхідно пам’ятати правила поведінки, щоб не наразити своє життя.

 

Вправа “Вузлики на пам’ять”

Завдання: Прочитайте уважно правила безпечної поведінки. Які вузлики (правила) додали б ви?

C:\Users\Олена\Desktop\правила.gifC:\Users\Олена\Desktop\Рисунок5.pngC:\Users\Олена\Desktop\qr-code.gif  

 

Вправа “Знайди героя”

Завдання: Розв’яжіть філворд і дізнайтеся імена героїв твору, які оточували Мауглі.

 C:\Users\Олена\Desktop\Рисунок10.pngC:\Users\Олена\Desktop\Рисунок9.png

 

Вправа “Цитатне лото ”

Завдання: Назвіть героя за цитатою, доберіть відповідний малюнок.

1. “…недарма мати прозвала його Ленгрі (Кульгавий). …він змалку шкутильгає на одну лапу і через те вбиває лише селянську худобу…”.

2.  “…великий сірий самотній вовк, керував Зграєю завдяки своїй великій силі та розуму”.

3. “…сонливий бурий ведмідь, який навчає вовченят Закону Джунглів”.

4.  “…спочатку він лазив не краще за лінивця, але потім навчився стрибати між гілками дерев майже так само сміливо, як і сірі мавпи” .

 5.  “…вся чорна як сажа, але з чудовими плямами на хутрі, які виблискували у світлі місяця, мов намальовані”.

 6. “…він тільки і знає, що нишпорить скрізь, робить різні капості, розносить плітки та їсть ганчір’я й обрізки шкіри на смітниках коло сіл”.

7. “…старий пітон, який завжди хотів їсти”.

                      

                 1C:\Users\Олена\Desktop\Мауглі\bezymyannyi_30.jpg         2C:\Users\Олена\Desktop\Мауглі\5f36fc37eb60444b1c217ab53d8f3b00.jpg            

                    3  C:\Users\Олена\Desktop\Мауглі\Regnum_picture_152973348742171_normal.jpg                         4 C:\Users\Олена\Desktop\Мауглі\images.jfif

           5 Два Маугли: кого воспитывают советский и американский мультики          6 Мультфильм «Маугли» смотреть онлайн все серии бесплатно в хорошем качестве  | AudioBaby 

7 Акела / Akela | Книга Джунглей

 

 

 

Вправа “Хто є хто?”

Завдання:  Роздивіться хмаринки слів, назвіть героя і скажіть, хто він є для Мауглі: ворогом чи другом? Розподіліть героїв в таблицю, додайте тих, кого не назвали.

 

C:\Users\Олена\Desktop\зображення_viber_2021-11-18_11-21-21-723.jpgC:\Users\Олена\Desktop\зображення_viber_2021-11-18_11-29-05-135.jpg

 

 

C:\Users\Олена\Desktop\зображення_viber_2021-11-18_11-41-12-121.jpg         C:\Users\Олена\Desktop\зображення_viber_2021-11-18_11-24-42-161.jpg

 

C:\Users\Олена\Desktop\0.png

 

 

Вправа “Схована літера”

Завдання: Закресліть кожну другу літеру та прочитайте вислів із твору. Що це за вислів? Як ви його розумієте?

 

МЗИГЗОТХОНБІОЄЮРОСДКНВІДЄТЇФКАРЯОЛВШІ

                                              

“Ми з тобою однієї крові”.

Це один із головних Законів Джунглів, який стверджує, що всі в природі рівні, тому мають допомагати один одному, піклуватися, а не ворогувати.

 

Вправа “Школа Балу”

Завдання: Уявіть, що ви – учні мудрого Балу, і він приймає у вас іспит на знання Законів Джунглів. Ваше завдання полягає в тому, щоб правильно відтворити Закони Джунглів за їх початком. Відзнаку „Кращий учень Балу” отримає той, хто дасть  найбільше правильних відповідей.

 

C:\Users\Олена\Desktop\ппп.png

 

Вчитель: Як відомо, усі герої казки живуть за законами джунглів. Звірі завжди дотримуються їх, якими б суровими вони не були. Порушення законів джунглів уважається ганебним учинком і засуджується жителями джунглів. Отже, у світі звірів панують справедливість, порядність, вірність. А чи є подібні закони у світі людей? Якою, на вашу думку, має бути людина?

 

Вправа “Займи позицію”

Завдання: З поданих слів виберіть і запишіть ті, які, на вашу думку, мають бути в справжньої людини.

C:\Users\Олена\Desktop\Рисунок3.png

 

Вправа “Будинок Братерства”

Завдання:Створіть будинок Братерства на основі поданих слів: довіра, чистота намірів, життєлюбство, доброта, співчуття, гостинність, сердечність, щирість.

C:\Users\Олена\Desktop\сссссс.png

Висновок: Природа - спільний дім для всіх істот, які живуть на Землі, тому людина зобов'язана дбайливо і відповідально ставитися до природи. Безвідповідальність людини щодо неї призводить до загибелі рідкісних видів тварин та рослин і завдає шкоди всьому Людству, саме Людина відповідає за збереження незлі­ченних багатств Матері - Природи і чистоти своєї душі.

Допитливим у наплічник знань…                                                              Відскануйте  QR-код і дізнайтеся про реальні історії дітей, яких виховували звірі.      

C:\Users\Олена\Desktop\Діти-мауглі.gif  C:\Users\Олена\Desktop\children-mowgli-4.jpg  C:\Users\Олена\Desktop\про дітей-мауглі.gif

 

 “Мистецькі паралелі”

Історія про Мауглі надзвичайно популярна і в інших видах мистецтв. Створено чимало мультиплікаційних фільмів та екранізацій, ілюстровано книги.

C:\Users\Олена\Desktop\фільм Мауглі.gifC:\Users\Олена\Desktop\итмсч.pngC:\Users\Олена\Desktop\Мауглі мультфільм.gif

 

Вправа “Сенкан”

Завдання: Створіть сенкан до таких слів: Мауглі, природа, друзі, Багіра, Табакі, Шер-Хан (2-3 на вибір)

 

 

Алгоритм створення

1. Тема (іменник).
2. Опис (два прикметники).
3. Дія (три слова).
4. Ставлення (фраза – чотири слова).
5. Перефразування першого слова

 

Зразок

C:\Users\Олена\Desktop\..........png

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 13
Оцінки та відгуки
  1. Гладкая Виктория
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Черкасова Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. gontar olga
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Чернушенко Тетяна Іванівна
    Дякую. Дуже змістовний і корисний матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Плюхін Любов Броніславівна
    Вчитель нового покоління. Дякую, Олено Євгенівно!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Грачова Наталія
    Чудова робота! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Хомякова Людмила Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Галко Олена Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Семеновських Оксана Ярославівна
    Дякую, пані Олено! Чудово, як завжди!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. загоруйко оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Гвоздікова Олена Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Гаркуша Зоя Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Аннабердієва Лариса Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 10 відгуків
docx
Додано
14 січня 2023
Переглядів
18391
Оцінка розробки
5.0 (13 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку