19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Урок "Російська імперія в першій половині ХІХ ст."

Про матеріал

Тема. Російська імперія в першій половині ХІХ ст.

Мета: визначити дату збройного виступу декабристів в Росії, аналізувати внутрішню та зовнішню політику Миколи І, охарактеризувати становище Російської імперії у першій половині ХІХ ст.; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з текстом підручника, вміння працювати в парах та малих групах; формувати інтерес до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • -називати дати збройного виступу декабристів в Росії;
  • -аналізувати внутрішню та зовнішню політику Миколи І;
  • -характеризувати становище Російської імперії у першій половині ХІХ ст.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 9-го класу

Підготувала учитель історії 

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Російська імперія в першій половині ХІХ ст.

Мета: визначити дату збройного виступу декабристів в Росії, аналізувати внутрішню та зовнішню політику Миколи І, охарактеризувати становище Російської імперії у першій половині ХІХ ст.; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з текстом підручника, вміння працювати в парах та малих групах; формувати інтерес до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                називати дати збройного виступу декабристів в Росії;
  •                аналізувати внутрішню та зовнішню політику Миколи І;
  •                характеризувати становище Російської імперії у першій половині ХІХ ст.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Тестування у форматі «Так – Ні».
  1. Прихильники об’єднання Італії ділилися на лібералів та радикалів. +
  2. Прем’єр-міністр Камілло Кавур відстоював погляди радикалів. –
  3. Головною перешкодою в об’єднанні Італії Камілло Кавур вважав Англію. –
  4. Джузеппе Гарібальді зібрав армію, що отримала назву «Тисячна». +
  5. Створення Італійського королівства було проголошено у 1861 р. +
  6. Прихильником об’єднання Німеччини «залізом і кров’ю» виступав Гельмунт Мольтке. –
  7. У 1864 р. Пруссія та Австрія оголосили війну Данії. +
  8. Отто фон Бісмарк увійшов в історію як «залізний канцлер».+
  9. 23 серпня 1866 р. був підписаний Празький мир. +
  10.         Французький імператор Наполеон ІІІ був активним прихильником об’єднання Німеччини. –
  11.         У 1870 р. Пруссія оголосила війну Франції. –
  12.         Імператором Німецької імперії став прусський король Вільгельм І. +
  1. Взаємоперевірка.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Вірю – не вірю».
  • Прочитайте твердження. Позначте ті, що вважаєте вірними, зеленим кольором, хибні – червоним.
  • «Велика армія» Наполеона І завдала нищівної поразки російській армії. –
  • На початку ХІХ ст. в Росії активно прогресував промисловий переворот. –
  • Декабристи здійснили державний переворот. –
  • Російська імперія зазнала поразки у Кримській війні. +
  • Сьогодні ми проаналізуємо становище Російської імперії у першій половині ХІХ ст.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Кероване читання (с. 64 -65 підручника).
  • Опрацюйте текст підручника.
  • Дайте відповіді на запитання.
  • Яке значення для розвитку Російської імперії мало кріпосне право? (гальмувало розвиток сільського господарства й заважало розвитку промисловості)
  • В чому полягала причина низьких врожаїв в Росії?
  • Як Олександр І реагував на проблеми в імперії?
  • Що передбачав «Указ про вільних хліборобів»? (Звільнення селян із землею за викуп)
  • Чому після перемоги над Наполеоном Олександр І призупинив реформи?
  • Хто та з якою метою створив військові поселення? Охарактеризуйте, як в них проходило життя? (Олексій Аракчеєв)
  • Між ким був укладений Тільзитський мир? Що він передбачав? (Між Олександром І та Наполеоном; Росія приєднувалася до континентальної блокади Англії)
  • Підберіть слова-іменники та прикметники, що характеризують становище Росії на початку ХІХ ст.
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 66 – 67.
  • Складіть розповідь про похід Наполеона на Росію за планом.

Хронологічні межі: 1812 р.

Мета: розгром російської армії та підписання з Олександром І більш вигідного договору.

Історичні постаті: Михайло Барклай-де-Толлі (1761 – 1818); Петро Багратіон (1765  - 1812); Михайло Кутузов (1745 – 1813)

Основні події:

24 червня 1812 р. – «Велика армія» перетнула кордон з Росією;

7 вересня 1812 р. – Бородінська битва.

Результати: розгром «Великої армії», падіння імперії Наполеона.

  • На що розраховувала російська армія?
  • Які основні проблеми переслідували російську армію?
  • Чому боротьбу з «Великою армією» назвали Вітчизняною війною?
  1. Робота з таблицею.
  • Користуючись текстом підручника на с. 67, заповніть таблицю.

E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Всесвітня\2. Європа та Америка в в добу революцій та нац.обєднання\8. Російська імперія в першій половині ХІХ ст\Рисунок1.png

Орієнтовний вигляд схеми.

E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Всесвітня\2. Європа та Америка в в добу революцій та нац.обєднання\8. Російська імперія в першій половині ХІХ ст\Рисунок2.png

  • Яке гасло характеризує плани повстанців? («Для народу, але без народу»)
  • Яка подія змінила плани декабристів? (смерть Олександра І)
  • Хто став наступником Олександра І? (Микола Павлович)
  • Коли відбулося повстання? (14 грудня 1825 р.)
  • Яка подія відбулася 29 грудня 1825 р.? (повстання Чернігівського полку)
  • Хто його очолив? (С. Муравйов-Апостол, М. Бестужев-Рюмін)
  • У чому вбачають причини невдачі повстання? (відсутність підтримки народу)
  1. Робота в малих групах.
  • Опрацюйте текст підручника.
  • Складіть план та 3-4 запитання до тексту.

1-ша група – «Миколаївська епоха»

2-га група – «Зовнішня політика Миколи І»

  • Чому польське повстання 1815 р. не поширилося на українські та білоруські землі?
  • Що гальмувало розвиток Російської імперії?
  • Які основні заходи у внутрішній політиці здійснив Микола І?
  • За що Миколу І прозвали «жандармом Європи»?
  • Що призвело до Кримської війни 1853 р.?
  • Чим закінчилася Кримська війна?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Прийом «Переплутані ланцюжки».
  • Відновіть послідовність подій.

3 А. Початок Кримської війни. (1853 р.)

2 Б. Повстання Чернігівського полку. (1825 р.)

4 В. Взяття Малахового кургану. (1855 р.)

1 Г. Вітчизняна війна в Росії. (1812 р.)

  1. Виправте помилки.
  • На початку ХІХ ст. у Росії активно використовувалися парові машини та механізми. (Майже не застосовувалися)
  • Після поразки над Наполеоном Олександр І розпочав активні реформи. (Перемоги; припинив)
  • Тільзитський мир абсолютно задовольняв Наполеона та Олександра І. (Не задовольняв)
  • Наполеон досяг своєї мети на полі Бородінської битви. (Не досяг)
  • Наслідком повстання декабристів стало скасування кріпосного права. (Повстання декабристів було придушено)
  • У внутрішній політиці Микола І здійснював активні реформи та прагнув скасування кріпосного права. (Не проводив реформ, намагався зберегти кріпосницькі відносини)
  • Унаслідок перемоги у Кримській війні Росія почала активно розвиватись. (Росія зазнала поразки у Кримській війні)
  1. Підсумки уроку.
  1. Перевірка вправи «Вірю – не вірю».
  • «Велика армія» Наполеона І завдала нищівної поразки російській армії. –
  • На початку ХІХ ст. в Росії активно прогресував промисловий переворот. –
  • Декабристи здійснили державний переворот. –
  • Російська імперія зазнала поразки у Кримській війні. +
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 13 підручника.

 

docx
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
3 січня
Переглядів
278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку