Урок-роздум. А. Гавальда. «35 кіло надії». «Не шукайте легкого шляху-його просто немає…»

Про матеріал
Конспект уроку. Урок-роздум. А. Гавальда. «35 кіло надії». «Не шукайте легкого шляху-його просто немає…». Можна використати розробку уроку на позакласному читанні
Перегляд файлу

Тема: Урок-роздум. А. Гавальда. «35 кіло надії». «Не шукайте легкого шляху-його просто немає…»

Мета. Формування  компетентностей:

 Пізнавальні: коротко познайомити з особистістю французької дитячої письменниці А.Гавальда та та її твору «35 кіло надії», навчати встановлювати зв’язки між подіями твору, характеризувати героїв;

Загальнокультурні: розвивати навички вдумливого виразного читання, словесного малювання, увагу, творче мислення; сприяти розвитку кругозору, вмінням та навичкам роботи з інтерактивними навчальними ресурсами;

Комунікативні: сприяти вихованню кращих людських якостей, розумінню, що кожна людина – особистість, неповторна і самобутня, формувати і підтримувати прагнення учнів до відкриттів; виховувати вміння давати вчинкам персонажів твору об’єктивну оцінку; формувати бажання читати художню літературу, виховувати творчий та естетичний підхід до читання.

Обладнання, матеріали та наочність: екран, проєктор.

Вид уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.

Тип уроку: урок позакласного читання

Епіграф:
                                Нещасним бути набагато  легше, аніж щасливим…Будь щасливим…! Роби що-небудь, щоб бути щасливим!

Анна Гавальда «35 кіло надії»

                                                   Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку
Виразне читання вчителем початку повісті Анни Гавальди «35 кіло надії»
Діти! Дуже часто на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури чи російської мови ви будете чути: «Напишіть твір-роздум». А у нас сьогодні урок-роздум. Чим же він відрізняється від інших уроків?


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздум складається із трьох частин. І урок наш буде складатися із трьох частин.

 

 

III. Знайомство із історією написання книги

Учитель. В одному з інтерв’ю Анна Гавальда розповідала про те, як виник задум книги «35 кіло надії».Коли вона була вчителькою французької мови, у неї був один дуже поганий учень. Анна ставилася до нього зневажливо. А одного дня він приніс до школи модель “Титаніка”, яку змайстрував сам. Це був приголомшливий макет, напевно, була потрібна тисяча годин копіткої праці. Учителька  вперше побачила в його очах гордість за те, що він зробив. Попросила його принести всі свої роботи, для того, щоб організували велику виставку в школі.  Найгірший учень став найпопулярнішим. Книгу Анна Гавальда  написала на його честь і на честь усіх тих дітей, чиї таланти в школі залишаються непоміченими.  Вона вважає, що багатьом недооціненим  дітям книга дасть сили не бути зломленими. А дорослим — більше проявляти уваги до всіх дітей.

Зверніть увагу на епіграф до нашого уроку. Як ви розумієте ці слова, частина яких стала тезою нашого уроку? Ми разом спробуємо довести правильність цього твердження.

  1. Робота з   портфоліо Анни Гавальда
  • Що вражає  в біографії письменниці?
  • Хто знайшов цікаву інформацію про неї?
  • Розкажіть зміст твору «35 кіло надії», використовуючи кросенс?

ІV. Дослідження .   

Головний герой

                                                       Грустный мальчик изображение_Фото номер 401302755_PSD Формат  изображения_ru.lovepik.com

 

  • Як ви гадаєте, чи почував себе хлопчик щасливим? Якщо ні, то чому?

Грегуар  і оточуючі

БАТЬКИ

ВЧИТЕЛІ

ОДНОКЛАСНИКИ

ДІДУСЬ І МАРІ

Дратувалися із-за успішності сина

    Не помічали      

Насміхалися 

Поважали

Вічні скандали

Вважали двієчником

Розважалися

Підтримували, розуміли

Затикав вуха і думав про щось своє

Двічі залишали на другий  рік

Байдуже

Бачили, що хлопець талановитий

Обманював

«Я ненавиджу школу»

Вважали, що хлопець тупий

Підштовхували, щоб він розвивався

«Працюй!»

Жах

Почував себе самотнім

Допомогли зрозуміти, що хлопець любить

Мама вперше дала ляпаса(чим підкреслила власне безсилля у спілкуванні з хлопцем».Жах

 

Жах

Дають можливість працювати руками.

Щастя

Який процент щастя отримав  Грегуар від спілкування з цими людьми?

0%

0%

0%

100%

- Чому саме такий відсоток щастя отримував хлопець від спілкування  з іншими людьми?

- Знайдіть в тексті характеристику хлопця батьками, вчителями, самооцінку, однокласниками, дідусем і Марі. Які ще риси притаманні герою?

- Враховуючи те, що ви дізналися, можете мені вказати на те, що зробив підліток, щоб нарешті стати щасливим? Даючи відповідь на запитання, використовуйте слова та вирази «На мою думку, … Я вважаю, … Мені здається, що …»

Учитель. Важливу роль в житті кожної людини відіграє навчальний заклад, у якому вона здобуває освіту. Скільки навчальних закладів довелося пройти нашому герою? Чому?

Школа

Коледж Жан-Мулен (елітний заклад)

Технічний ліцей Граншан

Уроки фізкультури

Він-інший, байдужий для всіх

«Я тут хочу навчатися?»

Рівень навчання

Самий старший у класі

Лист в ліцей

Не виконання домашніх завдань

Не самий тупий

«В мені 35 кіло надії…»

Дисципліна

Можна було не навчатися

Екзамен

Результат

Результат

Результат

Виключення

Винаходи Грегуара(удосконалення гладильної дошки, почистив мотор газонокосилки, спеціальні ботинки, щоб ходити в гори), допомагав в

Вміння та бажання працювати своїми руками. Віра в свої сили, можливості.

 

Ремонті сусіду, заробив перші гроші.

 

Горе

Горе

Щастя

- «Роби що-небудь, щоб бути щасливим!»-говорив дідусь Грегуару. Як ви розумієте цю фразу?

-  Чи дослухався хлопець порад дідуся?

-  Чому твір називається «35 кіло надії»?

- Які риси характеру подобаються у  зміненому  хлопці?

 

                                           

 

 

 

- Як ви вважаєте, чому у творі відсутня назва конкретної країни?

- А чому у творі не вказаний час і століття, коли відбуваються події?

- Чому тільки загроза життю дідуся змусила Грегуара змінитися? Чому ніщо інше не виводило його зі стану заціпеніння й апатії?

- Як хлопчик намагається врятувати дідуся? Як ви вважаєте, що найголовніше в цих безглуздих, на перший погляд, діях? А ви вірите герою? Чому?

- Як автор завершує повість? Чому саме так? Чому останніми словами тексту стала фраза : «І тоді я посміхнувся»?

V. Рефлексія

- Поміркуйте, чому Анна Гавальда обрала для свого твору саме такого героя?

- Розкажіть про своє власне ставлення до Грегуара. Чому ви саме так сприймаєте головного героя твору Анни Гавальди? 

- Як ви вважаєте, чи можна Грегуара назвати сильною людиною? Чому?

- Яку роль відіграє форма оповіді від імені першої особи?

- Який життєвий урок отримав герой?

- Чи легким був шлях до щастя у Грегуара?

Перегляньте буктрейлер «Анна Гавальда. «35 кіло надії».

- Щоб ви добавили до роботи?

VІ. Виставлення оцінок за урок

VІІ. Домашнє завдання:

Створити буктрейлер  або прорекламувати  книгу(за повістю Анни Гавальди «35 кіло надії»)

- Чи можемо ми зробити висновок, що кожна людина-творець своєї долі?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дурманова Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 грудня 2022
Переглядів
14023
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку