Урок "Розпізнавання геометричних фігур"

Про матеріал
Закріпити знання учнів про геометричні фігури; навчити розпізнавати геометричні фігури та правильно їх називати; навчити знаходити геометричні фігури у побуті, розрізняти їх за характеристиками, ознаками; закріплювати знання чисел у межах 20; удосконалювати навички розв’язання прикладів у межах 10. Все це ви можете зробити завдяки даному матеріалу
Перегляд файлу

Тема уроку: Розпізнавання геометричних фігур. Порівняння чисел.

Предмет: математика.

Клас: 1

Автор уроку: Задорожня Вікторія Сергіївна, вчитель початкових класів.

Тип уроку: комбінований.

Цілі уроку: 1.Закріпити знання учнів про геометричні фігури; навчити розпізнавати геометричні фігури та правильно їх називати; навчити знаходити геометричні фігури у побуті, розрізняти їх за характеристиками, ознаками; закріплювати знання чисел у межах 20; удосконалювати навички розв’язання прикладів у межах 10.

2. Сприяти розвитку зв’язного математичного мовлення, пам’яті, уваги, логічного мислення; розвивати обчислювальні навички.

3. Виховувати працелюбність, старанність, навички взаємодопомоги, роботи в групах, співпраці, охайність, наполегливість і працьовитість.

Завдання уроку: 1.Показати основні ознаки, характеристики геометричних фігур; закріплювати знання нумерації чисел у межах 20; удосконалювати навички розв’язання прикладів у межах 10.

2. Розвивати уміння визначати геометричні фігури за різними ознаками (на дотик, за словесними характеристиками, у співвідношенні); сприяти розвитку зв’язного математичного мовлення, пам’яті, уваги, логічного мислення.

3. Формувати культуру розумової праці; сприяти розвитку навичок самоконтролю; розвивати навички співпраці.

Формування успішної учнівської діяльності:

- Виконувати самооцінку на основі критерію успішності навчальної діяльності;

- Уміння оформлювати свою думку в усній формі; слухати і розуміти мовлення інших;

- Уміння визначати і формулювати мету на уроці за допомогою вчителя; висловлювати свої припущення на основі роботи з ілюстрацією; працювати за запропонованим вчителем планом;

- Уміння опрацьовувати отриману інформацію: знаходити відповіді на запитання, використовуючи свій життєвий досвід.

Очікувані результати:

- розуміння практичної значущості вивченої одиниці вимірювання

- ціннісне відношення до уміння виявляти проблему, визначати мету уроку; обирати дії на досягнення мети; контролювати і оцінювати свою роботу та отриманий результат.

Необхідне обладнання і матеріали: комп’ютер, мультфільм, Л.В.Оляницька Математика 1 клас підручник, зошит з математики, геоборд, фігури геометричні, коробка з предметами, пластилін, сигнальні картки.

Хід і зміст уроку:

І. Організація класу.

Ось урок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі,

Діти – просто молодці!

- Діти, давайте створимо в класі гарний, дружній настрій. Посміхніться один одному.

IІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Нейролінгвістичні вправи:

1. Янголятко-чортенятко. Налаштовуємося на урок, розминаємо тіло.

2. Повтори за мною. Права рука торкається носа, ліва охоплює праве плече. Хлопок. Зміна положень.

1. Математична розминка

Називаємо числа в межах 10. Гра «Хто сховався?»

  2.  Продовж ланцюжок чисел від:       

 20,…,…,…,…,…,…,…,…,…,10

3. Назви  пропущені числа

10 наступне 

 … попереднє 12

18 наступне …

 … попереднє 15

 13 наступне …           

   попереднє 20

4. Порівняй числа

16      19

20       12

10        10

16         8

18        15

20        13

IIІ. Повідомлення теми уроку,  мотивація навчальної діяльності.

1. Постановка проблеми.

2. Постановка навчальної задачі. Мотивація.

Вчитель читає вірші, а учні мають знайти предмети про які прочитав вчитель або які схожі на ці геометричні фігури.

Геометричні фігури

Трикутник має три вершини,

Відрізки три і три кути.

Ти можеш, друже, щохвилини,

Трикутник у житті знайти.

На трикутник схожий дах,

Прапорець малий в руках,

Вдвоє складена хустинка,

Намальована ялинка,

Піраміда навіть, друже,

На трикутник схожа дуже.

Прямокутні двері дому,

Наш прапор, аркуш із альбому,

Листівка, марка і конверт,

Портрет у рамочці, мольберт.

Квадратні кубики малі

І монітор твій на столі,

Мала подушечка для ліжка

І табурет на товстих ніжках.

- А хто з вас знає, стіни хат –

Це прямокутник чи квадрат?

Коло – сонечко ясненьке,

І копієчка кругленька,

Коло – блюдце, коліщата,

І кругленькі оченята.

Птах над полем пролітає.

Глянь, по колу він кружляє.

Придивися сам навколо –

Розшукай чудесне коло.

М’ячик круглий кожен знає,

Всі ми гралися таким.

М’яч овальним теж буває,

В регбі грають люди ним.

Глянь – це куля чарівна.

На що схожа вона?

Дуже схожа на планету

І на місяць молодий.

Ще, скажу вам по секрету,

Наче куля – м’яч новий.

Куля глобусом буває?

Що ще форму кулі має?

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Динамічна пауза.  «Цифри»

Хід вправи: стоячи, за інструкціями вчителя виконуємо вправу: «Зараз ми будемо писати цифри у незвичний спосіб.

Цифру 1 «пишемо» носом (кажемо і виконуємо),

цифру 2 – підборіддям,

цифру 3 – правим плечем,

цифру 4 – лівим плечем,

цифру 5 – «пишемо» правим ліктем,

цифру 6  – лівим ліктем,

цифру 7    правим коліном,

цифру 8    лівим коліном,

цифру 9  – правою ногою,

а десяточку – двома руками одночасно.

  1. Дидактична гра «Вгадай, що в коробці».

Там лежать різні об’ємні фігурки. Діти, запускаючи руки до коробки, мають назвати, що за предмети там знаходяться.

  1. Робота з сигнальними картками:

1. Ця фігура немає кутів. (Коло)

2. Об цю фігуру можна тричі вколотися. (Трикутник)

3. Це квадрат, що стоїть на куті. (Ромб)

4. Ця фігура схожа на обрізану піраміду. (Трапеція)

5. Ця фігура схожа на батон хліба або м’яч для регбі. (Овал)

6. Ця фігура схожа на сонце, яке тільки встає. (Напівколо)

7. Ця фігура схожа на голову гайки або гвинта. (Шестикутник)

  1. Самостійна робота. Малюнок по клітинкам:

4 вгору, 6 вправо, 4 вниз, 6 вліво. Вийшла фігура – квадрат.

Від точки 3 вгору 4 клітинки, поєднаємо кути. Трикутник –дах.

2 клітинки вправо ставимо точку, 2 вправо, 2 вгору, 2 вліво, 2 вниз. Квадрат маленький.

1 клітинка вправо, 3 вгору, 1 вліво. Прямокутник

  1. Творча робота в групах.

Побудуйте із конструктора:

1) найвищу піраміду, але вона має бути міцна;

2) будь-який вид транспорту.

Індивідуальна робота: гра з математичним планшетом (геобордом): створити фігурку, яку називає вчитель.

Поділ на групи:

1. Ліплення з пластиліну.

2. Червоні.

3.       Сині.

4. Жовті.

  1. Завдання для ліплення з пластиліну

У одному місті жив незвичайний кондитер. Він випікав різні тістечка: булочки, кренделики, завитушки.  Одного разу йому захотілося приготувати такий виріб, який до нього ще ніхто не готував. Спочатку він вигадав назви для своїх виробів. А ви спробуйте їх приготувати. Назви були такі:

  • Ромбушка;
  • коловай;
  • піраміндель;
  • циліндрон;
  • конуселька.

Матеріал додатково: перегляд мультиплікаційного фільму для дітей «Геометричні фігури».

VII. Підсумок уроку. Рефлексія. Фотографування робіт усіх учасників.

- Над якою темою працювали на уроці?

- Що вам сподобалось?

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
25 березня 2020
Переглядів
3386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку