Урок " Розрізняю пряме і преносне значення дієслів" 2 клас

Про матеріал
Розробка уркоку з української мови для учнів 2-го класу Нової української школи на тему: 'Розрізняю пряме і перносне значення дієслів'. Дана розробка сприяє засвоєнню нового матеріалу в цікавій формі проведення.
Перегляд файлу

Тема. Розрізняю пряме і переносне значення дієслів.

 Мета: учити учнів розпізнавати дієслова, які мають пряме і переносне значення; удосконалювати навички пошуку потрібної інформації; розвивати пам'ять, зв’язне мовлення; формувати компетентність спілкування рідною мовою; виховувати взаємоповагу, уміння працювати в команді.

 Обладнання:  мультимедійний комплект.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Вступна частина.

Шкільний  мелодійний дзвінок

Покликав усіх на урок

Тож не будемо гаяти часу

І поринемо разом із класом

В чарівну країну знань

1.Перевірка домашніх тренувальних вправ

Вправа 9 с.96

Зачитайте речення з дієсловом пливе , щоб у кожному воно мало інше значення.

По небу…….                         По річці……..

  • Дякую за ваші відповіді. Отож, пам’ятаємо, що є багатозначні дієслова.

ІІ. Основна частина.

  • Сьогодні на уроці ми продовжуємо говорити про дієслова, зокрема про пряме і переносне значення дієслів.

Слайд 1

  • Подивіться на екран та розшифруйте слово( відпочинок)

Слайд 2

  • На попередніх уроках ми говорили про різні види відпочинку: аквапарк, луна-парк, Диснейленд, мотузковий парк, а також знайомилися з країною Дитландією. Сьогодні також будемо говорити про відпочинок.
  • Отож, розгорніть зошити, запишіть число, класна робота.

Слайд 3

  • Каліграфічна хвилинка.

В в вв від  поч   ин ок  відпочинок

  • Розгорніть підручники на сторінці 96

Слайд 4.  Вправа 1. Друзі пригадували різні парки. Прочитай розповідь Читалочки. У якому парку вона побувала?

( Рослинному парку)

Слайд 5.  Вправа 2. Знайди в розповіді Читалочки дієслова. Випиши їх разом з іменниками, які з ними зв'язані.

Сумує дуб, задумалась верба, шепоче берізка.

-  Вправа 3-4. У записаних сполученнях слів заміни назви дерев на імена людей. Запиши утворені сполучення слів. Поясни, де дієслова мають пряме значення, а де – переносне.

Слайд 6.  Вправа 5. Запиши спогади Щебетунчика. Встав пропущені дієслова. Вибери їх із довідки. Підкресли ті, що мають переносне значення.

Спочатку я видряпався по мотузковій драбині. Потім пройшов по канатній дорозі. На « тарзанці» політав у повітрі. І, нарешті, спустився на землю.

  • Про який парк розповів Щебетунчик?
  • Чому ви так думаєте?

Слайд 7. Фізкультхвилинка.

https://www.youtube.com/watch?v=t7FLa2FF2AI

Слайд 8. Вправа 7-8. Родзинка підготувала рекламу про свій улюблений парк. Прочитай її. Знайди дієслова з переносним значенням. Який парк рекламує Родзинка? Для кого призначена ця реклама – для дітей чи дорослих? Про що можна дізнатися з цієї реклами?

Пальчикова гімнастика

https://www.youtube.com/watch?v=EqCCzCWK7JE

  Вправа 10. Прочитай розповідь Ґаджика. Знайди в ній дієслова. Визнач, у якому реченні вони мають переносне значення. Запиши це речення.

На  американських гірках ми то злітали  вгору, то різко падали вниз.

ІІІ. Заключна частина.

  1. Підсумок.
  • Отож , про які дієслова ми сьогодні говорили?
  • Що означає пряме значення?
  • -А що таке переносне значення?
  1. Рефлексія.
  • За допомогою цеглинок лего  просигналізуйте : зелений колір – урок дуже сподобався, жовтий – сподобався, червоний – не дуже сподобався.

Слайд 9

  1. Домашнє завдання.

Вправа 9.

Пояснення домашнього завдання.  Напиши 2-3 речення про те, який парк тобі подобається найбільше. Поясни чому.

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
24 березня 2021
Переглядів
953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку