Розробка уроку з інтегрованого курсу: Природничі науки (11 клас)
Тема 6. Технології
Тема уроку. Розробка оптимального маршруту подорожі по Україні (Європі) та логістика.
Дидактична мета: закріпити та поглибити теоретичні знання учнів/учениць про види туризму, рекреаційні ресурси, навчити студентів визначати оптимальні логістичні маршрути пересування.
Виховна мета: формувати екологічну культуру.
Розвивальна мета: розвивати креативне мислення; формувати діловий стиль спілкування.
Очікувані результати: учні повинні знати: види рекреаційних ресурсів, види туризму; уміти: розробляти маршрути туристичних подорожей.
Обладнання та матеріали: мультимедійний комплекс, мережа інтернет, мапи України та Європи.
Інтернет-джерела
https://www.youtube.com/watch?v=g_H48x2ua8s
https://www.uz.gov.ua/passengers/timetable
Хід уроку
1. Організаційний етап:
Привітання, перевірка присутності учнів/учениць на уроці; створення робочої атмосфери та сприятливого психологічного клімату на занятті.
2. Перевірка виконання домашнього завдання (виконання тестових завдань - Додаток 1)
3. Актуалізація опорних знань.
Відповісти на запитання:
Людей, що люблять подорожувати — стали називати «туристами» десь наприкінці XIX століття. Запозичене з французької мови слово носило тоді дещо глузливий відтінок, наближаючись за значенням до «гультяя» та «швенді». Згодом, слово «туризм» почали тлумачити як «подорож задля власної насолоди, розваги».
Мої друзі — активні і позитивні люди, які із задоволенням багато мандрують. Я і сам дуже люблю активний спосіб життя (походи в гори, веломандрівки, сплави гірськими річками), тому вирішила запитати їх, чому їм не сидиться на місці, а весь час манить незвідане. Один мій друг відповів так: «Подорож — це можливість потрапити у повністю нове середовище, відкрити щось нове не тільки навколо себе, а і у собі»
Оптимальний ( англ. optimum, optimal; нім. optimal) – найкращий з можливих варіантів чогось, найвідповідніший даному завданню, умовам. Наприклад, оптимальна грудкуватість гірських порід – середній розмір шматків породи, що забезпечують максимальну продуктивність навантажувального і транспортного устаткування чи відповідний мінімуму витрат по закінченому виробничому циклу.
Маршрут – заздалегідь визначений чи накреслений шлях (дорога), план проходження, руху кого чи чого- небудь, наприклад, транспортний маршрут, пішохідний маршрут, туристичний маршрут, автобусний маршрут.
Логістика – мистецтво і наука визначення потреб, а також придбання, розподілу і збереження в робочому стані протягом усього життєвого циклу всього того, що забезпечує ці потреби.
(Перегляд відеоролика за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=g_H48x2ua8s)
Логістична операція – сукупність дій, спрямованих на переміщення, транспортування, переробку матеріального потоку. У принципі логістичні операції – це будь-які операції, чинені з матеріальними предметами і продуктами праці в сферах виробництва і обертання, за винятком технологічних операцій по виробництву матеріальних благ.
Завдання 1. За логістику виробника кабелю фірми LAPP – відвідають понад 360 логістів по всьому світі.
Дивитись! https://www.youtube.com/watch?v=g_H48x2ua8s. Зробити висновки
Завдання 2. Користуючись мапою України розроби туристичний маршрут відпочинку таким чином, щоб ти побував у Києві, відвідав українську Венецію (с. Вилкове в Одеська обл.) та золоту підкову в Львові. Але пам’ятай відпустка всього 16 днів і в кожному місті ти повинен бути мінімум 2 доби. Також не забудь, що в 16 денний термін ти повинен повернутися додому, якщо не вистачало часу, а додому потрібно є право на один квиток літаком компанії малих авіаліній України (МАУ).
Для планування можете користуватись Інтернетом (розклад руху рейсів автобусів та Укрзалізниці: https://www.uz.gov.ua/passengers/timetable/. Зробити висновки
Сьогодні я навчився/лась….
Мені це знадобиться…
Розробити маршрут туристичного гірського походу Карпатами зі своїми друзями. Які чинники виплавають на вибір місця для ночівлі в туристичному поході?
Додаток 1
Тестові завдання
1. Одним з найдавніших видів туризму є:
а) пляжно-купальний;
б) лікувально-оздоровчий;
в) гірськолижний;
г) круїзний.
2. Країна, що займає лікуюче положення на ринку лікувально-оздоровчого туризму:
а) Австрія;
б) Німеччина;
в) Чехія;
г) Франція.
3. Чи є в Україні перспективи для розвитку морського круїзного туризму:
а) так, по Азовському морю;
б) так, по Чорному морю;
в) українські туристи подорожують на круїзних судах інших держав;
г) Україна не має можливостей для розвитку морського круїзного туризму.
4. Культурно-пізнавальний туризм має ще одну назву:
а) екстремальний;
б) етнографічний;
в) екскурсійний;
г) екологічний.
5. Золочевський замок знаходиться у:
а) Хмельницькій області;
б) Київській області;
в) Львівській області;
г) Чернівецькій області.
6. Кам‘янець-Подільська фортеця розташована у:
а) Хмельницькій області;
б) Київській області;
в) Львівській області;
г) Чернівецькій області.
7. Серед об‘єктів культурної спадщини ЮНЕСКО є
а) Замок Паланок;
б) Митрополичий палац;
в) Воронцовський палац;
г) Лівадійський палац.
8. Хотинська фортеця знаходиться в:
а) Хмельницькій області;
б) Київській області;
в) Львівській області;
г) Чернівецькій області.
9. Октоберфест традиційно проходить в:
а) Великобританії;
б) Нідерландах;
в) німеччині;
г) Бразилії.
10. Українське місто гумору:
а) Киів;
б) Донецьк;
в) Одеса;
г) Львів.
11. Що не є компонентом екотурів:
а) пізнання природи;
б) збереження екосистем;
в) повага до місцевих жителів;
г) збагачення туроператорів.
12. Почаєв - центр:
а) ділового туризму;
б) розважального туризму;
в) рекреаційного туризму;
г) релігійного туризму.
13. Екоготель - це:
а) готель, в якому можна жити економно;
б) готель, на якому є відповідна вивіска;
в) готель, який є економічно вигідним для власника;
г) готель, в якому все підпорядковано охороні навколишнього середовища.
14. Сільський туризм - це:
а) проживання туристів в сільській місцевості;
б) подорожі сільських жителів;
в) поїзди на день у сільську місцевість;
г) всі відповіді правильні.