Урок-розслідування з української мови в 3 класі

Про матеріал
Урок-розслідування з української мови в 3 класі Тема: Закріплення і узагальнення знань про прикметник Мета: Закріпити і узагальнити вивчене про прикметник; розвивати вміння вживати у своєму мовленні прикметники, збагачувати словниковий запас;виховувати любов до рідної мови.
Перегляд файлу

Урок-розслідування

з української мови в 3 класі

Тема: Закріплення і узагальнення знань про прикметник

Мета: Закріпити і узагальнити вивчене про прикметник; розвивати вміння вживати у своєму мовленні прикметники, збагачувати словниковий запас;виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: Лист, малюнки детективів, карта міста Прикметник, зашифровані слова, квітка-семицвітка, «світлофорчики» або лего, малюнки фруктів, картки для роботи в групах та парах, підручник, кубик із запитаннями.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

- Ми вам раді, любі гості!

Дуже раді бачить вас.

І запрошуємо ласкаво

На урок у 3 клас.

Вчитель: - Діти, нам надійшов лист від Прикметника.

«Дорогі учні 3 класу, я загубив документ, характеристику, у якій розповідається який я. Допоможіть її мені знайти. З повагою ваш Прикметник.»

Отже, сьогодні на уроці вам доведеться побувати в ролі детективів. Чи згодні ви? Хто такі детективи? Якими повинні вони бути? І ви будете такими?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Я маю надію, що сьогодні на уроці ви будете кмітливими, старанними та покажете свої знання, які ви засвоїли про прикметник.

ІІІ. Закріплення і узагальнення вивченого

  1. Каліграфічна хвилинка
  • Відкрийте зошит і запишіть дату нашого розслідування.

Ми готові відправитися у місто Прикметник, але перед цим давайте подумаємо, хто допомагає детективам? (Собака)Давайте поставимо слово «собака» у  різних відмінках.

Подивіться на дошку: книжковий черв’ячок з’їв місточки між буквами. Як ви думаєте, як поєднані були букви? (др ру уг)

Яке вийде слово? (друг) Доберемо до нього синонім, антонім.

Я сподіваюся, що на уроці у нас не буде ворогів, а лише друзі.

  1. Повторення основних знань про прикметник

За картою міста Прикметник давайте прокладемо маршрут.

Прикмерник

Прикмета

Який? Яка? Яке? Які?

Однина                            Множина

Чоловічий   Жіночий   Середній

Магічні ворота        

  • Ми наближаємося до Магічних воріт, де нас чекає випробування – розшифрувати слова ( колектив, пиріг, хвилина, апетит)
  • Давайте об’єднаємо усі чотири слова в одне речення.

Площа Прикмет

  • На казковій площі росте на клумбі росте дивна квітка-семицвітка, на кожній пелюстці записана якась ознака. Вона розцвіте лише тоді. Коли ви відгадаєте на які ж ознаки вказує прикметник.
  • Завдання: опишіть предмет (малюнки фруктів)

Перехрестя Запитань

  •  Ми з вами потрапили на перехрестя запитань. Вам треба правильно вказати дорогу словам. Допоможуть нам «Світлофорчики»

(Чистий, весела, дощовий, привітна, сухе, медичні, довге, пахуча, тепле, білі, солодкий, пухнасте, блакитна)

Вулиця Дружби

  • Прикметники дружать з іменниками.
  • Завдання: від поданих іменників утворити прикметники.

Дерево - …         осінь - …          мир - …

Вишня - …         добро - …         школа - …

Зелень - …          щастя - …        село - …

Радість - …         білизна - …     синька - …

Агенство «Пошук» (робота в групах)

  • Для Наступного завдання ми з вами завітаємо до агентства «Пошук» і, об’єднавшись у групи, виконаємо наступне завдання.

Давайте повторимо правила роботи у групах.

  • Завдання: Доповнити текст прикметниками, але для 1-ої групи події відбувалися восени, для 2-ої – взимку, а для 3-ої – навесні.

 

Таємні агенти:

Чи знаєте ви,що весна рухається з півдня на північ із швидкістю 50 кілометрів на добу. Такого висновку дійшли науковці, спостерігаючи за тим, як розвиваються суцвіття окремих рослин. А птахи летять із швидкістю 50-60 кілометрів на годину.

 Англійські вчені стверджують, що навесні діти ростуть утричі швидше, ніж з серпня по грудень. Тож не просіть батьків купувати вам нові речі навесні – швидко з них виростите.

 

Фізкультхвилинка

 

Робота в парах

  • Скласти загадку за малюнком. Використавши питання: Який? Яка? Яке?

(Равлик, півень, бджоли, суниця, картопля, огірок, морква)

Робота з підручником

  • Списати текст, розкриваючи дужки.
  • Виписати словосполучення, в яких прикметники вжиті у переносному значенні.
  •  

ІV. Перевірка знань.

  • Заповнити таблицю-характеристику про Прикметник

 

V. Підсумок уроку.

- Ми з вами зібрали дуже багато інформації про Прикметника. Тепер. Прочитавши ваші характеристики він про себе все згадає.

Прикметник дуже радий і на знак подяки дарує вам ось такого кубика       ( На гранях запитання)

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Що було цікаво?

- Що було складно?

- Хто був на уроці найактивніший?

- Що найбільше сподобалося?

- Що тепер ви вмієте?

 

 

docx
Додано
12 січня 2021
Переглядів
614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку