Урок: Розв’язання задач і виразів з іменованими одиницями.

Про матеріал
Узагальнення знань про величини. Формування вміння аналізувати і розв’язувати задачі. Розвиток логічного мислення, уваги, математичного мовлення. Виховання інтересу до математики.
Перегляд файлу

1

Урок математики в 4 класі

 

 Тема: Розв’язання задач і виразів з іменованими одиницями.

 

 Вид уроку: комбінований.

 

 Тип уроку: закріплення пройденого матеріалу

 

 Мета:

1. Узагальнити знання про величини. Продовжити формувати вміння аналізувати і розв’язувати задачі.

2. Розвивати логічне мислення, увагу, математичне мовлення.

3. Виховувати інтерес до математики, допитливість.

 

Обладнання: інтерактивна дошка.

 

 

Хід уроку

 

 Організаційний момент.

 Продовжуємо роботу над розв’язуванням виразів, рівнянь, задач. Що необхідно вміти? (Записувати і читати багатозначні числа).

 

  1. Читання багатоцифрового числа.

Характеристика числа 6.378.160.

1. Це число семизначне.

2. Найбільше семицифрове число – 9.999.999. Найменше семицифрове число – 1.000.000.

3. У ньому 3 класи. Воно має 6 одиниць ІІІ класу, 378 одиниць ІІ класу,   160 одиниць І класу.

4. У ньому 0 одиниць, 6 десятків, 1 сотня, 8 тисяч, 7 десятків тисяч, 3 сотні тисяч, 6 мільйонів або 6 одиниць 2 розряду, 1 одиниця 3 розряду, 8 одиниць                4 розряду, 7 одиниць 5 розряду, 3 одиниці 6 розряду, 6 одиниць 7 розряду.

5. У цьому числі 6 різних цифр. Це 6, 3, 7, 8, 1, 0.

6. У ньому всього одиниць – 6.378.160;

всього десятків – 637.816;

всього сотень – 63.781;

всього тисяч – 6.378;

всього десятків тисяч – 637;

всього сотень тисяч – 63;

всього мільйонів – 6.

7. Попереднє число – 6.378.159.

8. Наступне число – 6.378.161.

9. Сума розрядних доданків –  6.000.000 + 300.000 + 70.000 + 8.000 + 100 + 60.

 

 Прочитайте правильно багатоцифрові числа:

 Протяжність Гімалаїв – 2.409 км.

 Відстань від Землі до Сонця – 150.000.000 км.

 Відстань від центру Землі до Північного і Південного полюсів –     6.356.777 м.

Відстань від центру Землі до будь-якої точки на екваторі – 6.378.160 м.

 

2. З’єднай лінією рівні значення однієї і тієї ж величини.

Поясніть спосіб перетворення (взаємоперевірка). Перевірка ланцюжком. Уміючи перетворювати величини, правильно розв’язуємо вирази і задачі.

3040 м                      9 м 6 см

6 кг 80 г                   27027 кг

906 см                      3 км 40 м

  1.      т 27 кг                 6080 г

 

3. Знайди значення виразу.

9 т 3 кг – 858 кг – 4 т 7 кг =

(Самостійно, самоперевірка).

 

4. Порівняй вирази, не обчислюючи їхні значення.

4500 : 9 … 5400 : 6                         360 . 10 … 36 . 100

2520 : 4 … 2520 : 40                       460 . 20 … 4600 . 2

(29 + 8) . 7 … 29 + 8 . 7                   7521 – 478 … 7520 – 477

Як називаються компоненти при множенні, діленні, додаванні і відніманні? Що потрібно знати та вміти, щоб розв’язувати вирази? (Таблицю множення, способи множення і ділення круглих чисел, додавання чисел з переходом через розряд).

Робота в парах.

 

5. Розв’яжи рівняння.

Що треба знати, щоб порівняти величини? (Математичні закони, таблицю множення, способи ділення і множення багатоцифрових чисел).

 

Ще в глибоку давнину рівняння використовували в математичних розрахунках, пов’язаних з торгівлею, будівництвом, господарською діяльністю.

 

Розв’яжи задачу за допомогою рівняння.

На шкільному ярмарку учні 4 класу продали 28 булочок по декілька гривень за штуку. Крім того, вони продали тістечок на 854 гривні. Всього учні     4 класу продали кондитерських виробів на 910 гривень. Скільки коштує одна булочка?

 

28 . с + 854 = 910;    

  28 . с + 854 = 910

  28 . c = 910 – 854;

  28 . c = 56;

  с = 56 : 28;

с = 2 (гривні).

 

6. Знайди значення виразу.

Знаючи прийоми усних обчислень, попрацюємо над прийомами письмових обчислень.

(34188 : 6 + 20376 : 8) . 5 – 20745 : 9 =

 

7. Розв’яжи задачу.

Ми перетворювали величини, розв’язували вирази і рівняння, удосконалювали обчислювальні навички.

Пропоную застосувати свої знання і уміння, розв’язуючи задачі.

 

У шкільну їдальню привезли 3 т 426 кг борошна. На приготування тортів використали 1/3 частину всього борошна, а решту борошна поділили порівну. Із однієї частини приготували круасани, а з іншої – тістечка. Скільки борошна використали на круасани?

 

1). Прочитайте задачу правильно (читання учнями пошепки).

2). Читає один учень, виділяючи головні слова.

3). Про що мова в задачі?

4). Що відомо? Що невідомо?

5). Головне питання задачі.

6). Побудуйте схему до задачі.

 

Розв’язок задачі

  1). 3426 : 3 = 1142 (кг) – використали борошна на приготування тортів;

  2). 3426 – 1142 = 2284 (кг) – решта борошна;

  3). 2284 : 2 = 1142 (кг) – використали борошна на приготування круасанів.

  Відповідь: на приготування круасанів використали 1142 кг борошна.

 

 

8. А якщо їдальню потрібно відремонтувати?

Розглянемо задачу.

Шкільна їдальня має форму прямокутника, периметр якого дорівнює   48 м. Довжина їдальні в 3 рази більша за її ширину. Знайди площу підлоги їдальні. Скільки треба квадратних плиток розміром 6 х 6 дм, щоб викласти ними всю підлогу їдальні?

 

Що треба знати? Як будемо діяти, щоб розв’язати задачу?

 

1). Проаналізуємо умову задачі.

2). Визначимо, які величини задані в задачі.

3). Згадаємо потрібну для розв’язку формулу.

4). Визначимо, що знаходимо кожною дією числового виразу.

5). Визначимо головне питання задачі.

 

Ми знаємо, що периметр – це сума довжин сторін многокутника.

Нам відомо, що довжина в 3 рази більша за ширину. Приймаємо: ширина –    1 частина, довжина – 3 частини.

Що треба знайти? Площу. Чи є у вас дані, щоб знайти довжину і ширину їдальні?

Самостійний розв’язок, аналіз.

 

Розв’язок задачі

 

Приймаємо ширину (а) їдальні за 1 частину, довжину (b) – за 3 частини.

Р = (а + b) . 2;

48 м = (1 ч + 3 ч) . 2;

48 м = 8 частин;

1 частина = 48 : 8 = 6 м – ширина їдальні;

3 частини = 6 . 3 = 18 м – довжина їдальні;

S = а . b;

S = 6 . 18 = 108 кв. м

Відповідь: площа підлоги їдальні дорівнює 108 кв. м.

 

Як можна ускладнити задачу?

Яке питання поставити?

На що звернути увагу? (На одиниці виміру).

 

Підсумок.

Що ми повторювали, коли розв’язували задачі?

- багатоцифрові числа;

- величини довжини, маси;

- знаходили значення виразів;

- порівнювали величини;

- складали рівняння і розв’язували його;

- розв’язували приклад;

- розв’язували задачі.

 

Що цікавого було на уроці, що складно?

Для чого вчимося розв’язувати задачі? (Вчимося спостерігати, розвивати математичне мовлення, аналізувати, порівнювати, послідовно та логічно викладати думки).

docx
Додано
4 липня
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку