Урок " Розв`язання задач складанням виразу. Одиниці вимірювання часу"

Про матеріал
Тема. Розв`язання задач складанням виразу. Одиниці вимірювання часу. Мета: ознайомлення учнів із розв`язуванням задач складанням виразу, з одиницями вимірювання часу (година, хвилина); розвивати вміння записувати числа у вигляді розрядних доданків; виховувати любов до математики «цариці наук».
Перегляд файлу

Тема. Розв`язання задач складанням виразу. Одиниці вимірювання часу

Мета: ознайомлення учнів із розв`язуванням задач складанням виразу, з одиницями вимірювання часу (година, хвилина); розвивати вміння записувати числа у вигляді розрядних доданків; виховувати любов до математики «цариці наук».

Обладнання: модель годинника,  малюнки, схема задачі.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

                                                                ХІД УРОКУ

 

 

 

ДІЇ ВЧИТЕЛЯ

ДІЇ УЧНЯ

ПРИМІТКА

І

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

 

  • Доброго дня діти!
  • У нас сьогодні на уроці присутні  гості, тож поверніться до наших шановних гостей ,посміхніться та ласкаво привітайтеся!
  • Молодці! А тепер давайте перевіримо вашу готоність до уроку!

 -Дуже добре! Сідайте будь ласка!

 

 

 

 

 

 

-Доброго дня!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти демонструють свої зошити, підручники, ручки, щоденники.

 

 

 

 

ІІ

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Актуалізація знань учнів.

Перевірка домашньої роботи.

-Відкрийте будь ласка домашню роботу!

-Денис, скажи мені скільки потрібно було складальників ?

- Так молодець!

 

-Нікіта, скажи мені якими цифрами позначено прямокутники?

- А трикутники?

 

 

Загадки з математичним змістом.

1) Скільки яблук у великий кошик влізе?

2) Що козі буває, як сім літ минає?

3) Під одною шапкою чотири братики стоять .

4 ) . Росло 4 берези. На кожній березі – по 4 великі гілки.

На кожній великій – по 4 маленьких.

На кожній маленькій – по 4 яблука.

Скільки яблук росло?

 

 

 

 

Діти відкривають зошити.

 

 

 

-Заводу потрібно 30 складальників.

 

 

 

 

Брілліантов Нікіта:

-Прямокутники позначенні цифрами 1,6.

-Трикутники позначенні цифрами 2,4.

 

 

 

 

 

 

 

- Жодного, бо яблука не лазять.

 

-Восьмий.

 

 

Стіл.

 

 

 

-На березі яблука не ростуть.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ.

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота над новим матеріалом.

Пояснення .

-Сьогодні на уроці будемо розв`язувати задачі способом складання виразу, не обчислюючи відразу результати дій.

-Всі уважно послухайте задачу!

На аеродромі було 17 літаків. У повітря злетіло спочатку 2 літаки, а потім 5. Скількилітаків залишилося на аеродромі?

(На дошці скорочений запис)

Було-17л.

Полетіло 2л. І 5л.

Залишилося-?

-Нам відомо,що з аеродрому полетіло 2 літаки,а поім 5. Про що можемо дізнатися?

-Який вираз можна скласти?

 

-На аеродромі було 17 літаків,полетіло(2+5) літаків. Про що можна дізнатися?

-Який вираз можна скласти?

-Запишіть вираз:

17-(2+5)=10(л.)

 

Первинне закріплення.

-Діти відкрийте підручникина с. 63 знайдіть задачу№ 332. Уважно прочитайте задачу, розглянте малюнок.

 

-Про що можна дізнатися, якщо знаємо, що хлопець упіймав 10  рибин, а з 3 зварив юшку.

 

-Яку  дію треба виконати?

 

-Скільки він ще рибин повісив сушити?

 

- Скільки всього буде сушених рибин?

 

-Цю задачу можна розв`язати задопомогою виразу.

(10-3)+8=15

 

 

 

Фізкультхвилинка.

Ми писали,ми трудились,

Наші рученьки втомились.

А щоб гарно написати,

Треба пальці розім`яти.

Руки кілька раз тріпнемо

І писати знов почнемо.

Відпочивши, дружно враз

Приступив до праці клас.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Скільки всього літаків полетіло.

 

-2 плюс 5.

 

 

-Скільки літаків залишилося на аеродромі.

 

 

-Від числа 17 відняти суму чисел 2 і 5.

 

 

Діти читають задачу.

 

 

 

 

 

-Скільки повісив сушити вранці.

 

 

-від 10 відняти 3 =7.

 

-8.

 

 

-7+8=15.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти  повторюють за вчителем.

 

 

 

V

Розвиток математичних умінь.

-Зараз будь ласко прочитайте задачу № 331.

-Виконайте її самостійно (слабкішим учням надається допомога).

 

 

 

 

 

 

 

 

Перевірка.

-Влада,прочитай нам вираз

-Так скільки залишилося у хлопчика грошей?

 

 

Робота біля дошки.

Виконання завдання 333

-Запишіть числа у вигляді суми за зразком : 45=40+5

 

Ознайомленняз одиницями вимірювання часу.

 

Розгадування загадок:

 

  • Не п`є, не їсть. А ходить і б`є?
  • Що іде, не рухаючись з місця?

 

Учитель демонструє годинник і пояснює,що година і хвилина- одиниці вимірювання часу.

В 1 добі -24 години.В 1 годині 60 хвилин.

-У вас на парті лежать малюнки циферблатів годинників. Будь ласка заповніть циферблат.

 

 

 

 

 

Діти після вивчення задачі самостійно розв`язують задачу  складанням виразу.

Було-90 к.

Витратив- 40к. І 30к.

Залишилось-?

Розв`язання

90-(40+30)=20(к.)

Відповідь: у хлопчика залишилось 20 к.

 

 

Немцева Владислава:

-90-(40+30)=20(к.)

-20к.

 

 

 

Морозюк Денис

93=90+3       77=70+7

 

 

 

 

 

 

 

 

годинник.

-час.

 

 

 

VІІ

Підсумок уроку.

 

-   Що   запам’ятали  із    сьогоднішнього  уроку?

-   Які  завдання    були  важкими  для  виконання?

-   Які  виконали  дуже  легко?

 

 

 

 

Діти висловлюють власну думку.

 

VІІІ

Домашнє завдання

С.64 № 339, 340

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
12 березня 2019
Переглядів
924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку