Тема. Розв`язання задач складанням виразу. Одиниці вимірювання часу
Мета: ознайомлення учнів із розв`язуванням задач складанням виразу, з одиницями вимірювання часу (година, хвилина); розвивати вміння записувати числа у вигляді розрядних доданків; виховувати любов до математики «цариці наук».
Обладнання: модель годинника, малюнки, схема задачі.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
ХІД УРОКУ
№ |
ДІЇ ВЧИТЕЛЯ |
ДІЇ УЧНЯ |
ПРИМІТКА |
І |
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
-Дуже добре! Сідайте будь ласка!
|
-Доброго дня!
Діти демонструють свої зошити, підручники, ручки, щоденники.
|
|
ІІ
1.
2. |
Актуалізація знань учнів. Перевірка домашньої роботи. -Відкрийте будь ласка домашню роботу! -Денис, скажи мені скільки потрібно було складальників ? - Так молодець!
-Нікіта, скажи мені якими цифрами позначено прямокутники? - А трикутники?
Загадки з математичним змістом. 1) Скільки яблук у великий кошик влізе? 2) Що козі буває, як сім літ минає? 3) Під одною шапкою чотири братики стоять . 4 ) . Росло 4 берези. На кожній березі – по 4 великі гілки. На кожній великій – по 4 маленьких. На кожній маленькій – по 4 яблука. Скільки яблук росло?
|
Діти відкривають зошити.
-Заводу потрібно 30 складальників.
Брілліантов Нікіта: -Прямокутники позначенні цифрами 1,6. -Трикутники позначенні цифрами 2,4.
- Жодного, бо яблука не лазять.
-Восьмий.
Стіл.
-На березі яблука не ростуть.
|
|
ІІІ.
1.
2.
ІV
|
Робота над новим матеріалом. Пояснення . -Сьогодні на уроці будемо розв`язувати задачі способом складання виразу, не обчислюючи відразу результати дій. -Всі уважно послухайте задачу! На аеродромі було 17 літаків. У повітря злетіло спочатку 2 літаки, а потім 5. Скількилітаків залишилося на аеродромі? (На дошці скорочений запис) Було-17л. Полетіло 2л. І 5л. Залишилося-? -Нам відомо,що з аеродрому полетіло 2 літаки,а поім 5. Про що можемо дізнатися? -Який вираз можна скласти?
-На аеродромі було 17 літаків,полетіло(2+5) літаків. Про що можна дізнатися? -Який вираз можна скласти? -Запишіть вираз: 17-(2+5)=10(л.)
Первинне закріплення. -Діти відкрийте підручникина с. 63 знайдіть задачу№ 332. Уважно прочитайте задачу, розглянте малюнок.
-Про що можна дізнатися, якщо знаємо, що хлопець упіймав 10 рибин, а з 3 зварив юшку.
-Яку дію треба виконати?
-Скільки він ще рибин повісив сушити?
- Скільки всього буде сушених рибин?
-Цю задачу можна розв`язати задопомогою виразу. (10-3)+8=15
Фізкультхвилинка. Ми писали,ми трудились, Наші рученьки втомились. А щоб гарно написати, Треба пальці розім`яти. Руки кілька раз тріпнемо І писати знов почнемо. Відпочивши, дружно враз Приступив до праці клас.
|
-Скільки всього літаків полетіло.
-2 плюс 5.
-Скільки літаків залишилося на аеродромі.
-Від числа 17 відняти суму чисел 2 і 5.
Діти читають задачу.
-Скільки повісив сушити вранці.
-від 10 відняти 3 =7.
-8.
-7+8=15.
Діти повторюють за вчителем.
|
|
V |
Розвиток математичних умінь. -Зараз будь ласко прочитайте задачу № 331. -Виконайте її самостійно (слабкішим учням надається допомога).
Перевірка. -Влада,прочитай нам вираз -Так скільки залишилося у хлопчика грошей?
Робота біля дошки. Виконання завдання 333 -Запишіть числа у вигляді суми за зразком : 45=40+5
Ознайомленняз одиницями вимірювання часу.
Розгадування загадок:
Учитель демонструє годинник і пояснює,що година і хвилина- одиниці вимірювання часу. В 1 добі -24 години.В 1 годині 60 хвилин. -У вас на парті лежать малюнки циферблатів годинників. Будь ласка заповніть циферблат.
|
Діти після вивчення задачі самостійно розв`язують задачу складанням виразу. Було-90 к. Витратив- 40к. І 30к. Залишилось-? Розв`язання 90-(40+30)=20(к.) Відповідь: у хлопчика залишилось 20 к.
Немцева Владислава: -90-(40+30)=20(к.) -20к.
Морозюк Денис 93=90+3 77=70+7
годинник. -час.
|
|
VІІ |
Підсумок уроку.
- Що запам’ятали із сьогоднішнього уроку? - Які завдання були важкими для виконання? - Які виконали дуже легко?
|
Діти висловлюють власну думку. |
|
VІІІ |
Домашнє завдання С.64 № 339, 340
|
|
|