УРОК – ГРА
Веселі перегони островом трикутників
(геометрія)
розрахований на 1 академічнy годинy
8 КЛАС
Вчитель математики Селятинського ЗЗСО І-ІІІ ст. ім. О. Зайця Політанська О.І.
Тема: Узагальнення та систематизація компетентностей
Мета:
Навчальна: закріпити та систематизувати знання учнів з теми «Розв’язування прямокутних трикутників».
Розвивальна: розвивати логічне мислення, прищеплювати вміння працювати в групах та стимулювати розвиток інтересу до вивчення математики.
Виховна: Виховувати позитивне ставлення учнів до навчально-пізнавальної діяльності.
Обладнання: гральний кубик, карта із завданнями, стікери, маркер, підручник, донка, анаграми, катрки з смайликами для вправи «Рефлексія».
Епіграф: «Предмет математика є на стільки серйозним, що корисно не втрачати випадку зробити його цікавим» Блез Паскаль
Девіз уроку: «Математика навчає мислити і разом із ним всиляє віру в безмежні сили людського розуму» В. Сухомлинський
Хід уроку
І. Організаційний етап
Вступне слово (привітання, налаштування на активну роботу)
ІІ. Формування мети і завдань уроку
Загальна мета уроку закріпити знання учнів з теми «Розв’язування прямокутних трикутників» та опанувати способи застосування цих знань; формувати вміння оперувати набутими знаннями в стандартних та нестандартних ситуаціях.
ІІІ. Повторення та систематизація набутих компетентностей
Правила гри
Завдання та короткі розв’язки до задач
Синусом гострого кута прямокутного трикутника називають відношення протилежного катета до гіпотенузи.
Косинусом гострого кута прямокутного трикутника називають відношення прилеглого катета до гіпотенузи.
Тангенсом гострого кута прямокутного трикутника називають відношення протилежного катета до прилеглого.
У прямокутному трикутнику квадрат гіпотенузи дорівнює сумі квадратів катетів.
Нехай точка не лежить на прямій , – перпендикуляр цієї прямої. Будь-який відрізок, який сполучає точку з прямою і не збігається з перпендикуляром, називають похилою до прямої . – похила до прямої , точка – основа похилої, точка – основа перпендикуляра. Відрізок, який получає основу похилої й основу перпендикуляра, називається проекцією похилої.
Трикутник зі сторонами 3см, 4см, 5см – прямокутний, оскільки 32+42=52. Такий трикутник називається єгипецьким.
◄ ►
◄за теоремою Піфагора
►
◄Точка перетину діагоналей ділить їх навпіл: 30:2=15
, 8*2=16 ►
◄Нехай І катет – 5, а ІІ катет -12 . За теоремою Піфагора та заданим відношенням складемо рівняння
cm►
◄ Знайдемо довжину відрізків, які відтинають висоти см. За оберненою теоремою Піфгора знайдемо висоту см. ►
◄ ►
◄ катет: 10+26=36 см, другий катет х
За теоремою Піфагора гіпотенуза:
за властивістю бісектриси трикутника випливає
Відповідь: 15см ►
IV. Підсумки уроку
Учні отримали картки із зображенням смайликів на яких є записи «Мені все зрозуміло. Все сподобалося», «Я майже все зрозумів. Я задоволений» та «Я майже нічого не зрозумів. Я не задоволений»
V. Домашнє завдання
Повторити § 18-21
Виконати «Завдання для перевірки знань § 18-21» ст. 150