Урок з теми "Рівняння". Матеріал розміщено для кращого засвоєння і відпрацювання навиків розв'язування рівнянь, у яких змінна входить до складу буквеного виразу. Для кращої мотивації учнів наприкінці уроку роздаються картки-пазли із завданнями і відповідями.
Урок № 32 з математики , 5 клас
Тема: Рівняння
Мета: удосконалити вміння розв’язувати рівняння; сформувати вміння розв’язувати рівняння, у яких невідоме число входить до складу буквеного виразу; розвивальна: розвивати логічне мислення; вміння застосовувати знання у нових ситуаціях; виховна: формувати наполегливість, працелюбність, інтерес до математики.
Тип уроку: застосування ЗУН
Обладнання: сигнальні картки, картки-пазли (лото), картки-підказки.
Хід уроку:
I. Організаційний етап
II. Перевірка д.з.
Виконання завдань із сигнальними картками. Правильна відповідь – підняти зелену картку, неправильна – червону.
1) Якщо х-37=145 ,то знайти невідоме число можна так: від 145 відняти 37
2) Якщо 185-х=35, то х треба шукати так: 35 додати 185
3) Якщо 185: х=37, то х шукається так: 185 ділиться 37.
4) 37 х=185, то х треба шукати так: 18537.
5) Якщо 34+х=356, то х можна шукати так: від 356 відняти 34.
6) Якщо х:34=850, то знайти х треба так: 850 поділити на 34.
III. Актуалізація опорних ЗУН
1. Що таке рівняння?
2. Що називають коренем рівняння?
3. Що означає «розв’язати рівняння»?
4. Як знайти невідомий доданок?
5. Як знайти невідоме зменшуване? Невідомий від’ємник?
6. Як знайти невідомий множник?
7. Як знайти невідоме ділене? Невідомий дільник?
IV. Формулювання мети і завдань уроку.
Як розв’язати рівняння (х+39)-43=27? Завдання уроку: навчитися розв’язувати рівняння, в яких невідоме число входить до складу буквеного виразу.
V. Засвоєння ЗУН
пояснити на прикладі:
Розв’язати рівняння: 360: (х-43)=15
Розв’язання: У цьому рівнянні х-43 – невідомий дільник. Щоб знайти його, треба ділене (360) поділити на частку (15). Маємо:
х-43=360:15 х – невідоме зменшуване, щоб знайти його, треба до 24 додати
х-43=24 43
х=24+43
х=67
VI. Формування вмінь
Виконання усних вправ
№ 1. Назвіть компоненти арифметичних дій, якими є буквений вираз, до складу якого входить невідоме число.
а) 24 (х+15)=432; б) (х+245) - 15=300; в) (800-х)+ 34=90.
№ 2. Спростіть вираз:
а) 3х+6х; б) х+19+31; в) (24-16)у; г)
Виконання письмових вправ:
(За підручником Істер О.С.)
№ 393
Розв’яжи рівняння:
1) ;
3) ;
5)
На дошці 3 учні наводять розв’язання 2,4,6 прикладів.
2) ;
4) ;
6)
№ 398 Розв’яжіть рівняння:
1) ; 2)
3) 4)
5) 6)
Для учнів, які виконають завдання раніше за решту, запропонувати задачу.
Додатково. Розв’яжіть задачу.
Андрійко задумав число. Якщо це число зменшити у 8 разів і отриманий результат відняти від 32, то отримаємо число 18. Яке число задумав Андрій?
VI. Підсумки уроку:
Гра «Індивідуальне лото»
Кожній групі учнів пропонується набір карток. До набору входить одна велика картка і декілька маленьких. На великій картці таблиці, у комірках якої написані числа. На маленьких картках з одного боку написано завдання, а з другого фрагменти рисунку. Завдання – це рівняння. Числа на великій картці – корені цих рівнянь. Учні розв’язують рівняння і накривають маленькою карткою відповідний результат.
54: (х-10)=9 |
(х+15)-27=32 |
2 |
36+(х-17)=54 |
90-(х+6)=45 |
(х+11):5=16 |
16 |
45 |
56 |
35 |
39 |
69 |
Домашнє завдання: §11, № 394, 399
1