Тема: Розв’язання квадратних рівнянь.
Мета:
Уміння та навички:
Обладнання: набор карток для проведення групової роботи; лото для індивідуальної роботи; картки для теоретичного опитування; ігрова таблиця «колесо огляду».
Структура уроку:
І. Постановка теми та мети уроку.
ІІ. Опитування теоретичного матеріалу «Колесо огляду».
ІІІ. Розв’язання рівнянь:
а) Ти мені – я тобі;
б) Математична естафета.
IV. Підсумок.
V. Домашнє завдання.
Хід уроку:
І. Квадратні рівняння люди використовували більше 4000 років. З’явившись у Вавилоні вони придбали безсмертя; їх використовують для рішення задач. Далі в курсі алгебри ми познайомимося з такими задачами.
Мета сьогоднішнього уроку узагальнити все, що ви знаєте про квадратні рівняння.
Переходячи з однієї кабінки до іншої нашого «Колеса огляду» ви перегорнете сторінки теорії з даної теми.
Приклади питань:
Висновок: Теорія вами вивчена і орієнтуєтесь ви в ній непогано.
ІІ. Але «Теорія без практики мертва та безплідна; практика без теорії неможлива або пагубна. Для теорії потрібні знання, для практики, більше того, і уміння».
Перевіривши свої уміння, ви зможете дізнатися прізвище великого математика, який і сказав ці мудрі слова.
ІІІ. Клас об’єднується у чотири групи по три учні.
Ці букви і складуть шукане прізвище (Декарт).
«Математичне лото» (набір карток трьох видів)
а) алгоритм розв’язання квадратного рівняння;
б) розв’язання квадратного рівняння за алгоритмом;
в) теоретичний матеріал з теми.
а) Ти мені – я тобі. Перехресне запитування між членами різних груп (з метою навчитися формулювати свої думки та математично грамотно їх висловлювати).
Релаксаційна пауза. Закрийте очі та уявіть що ваші носики це олівці. «Пропишіть» числа від 0 до 10 та в зворотному напрямку.
б) Математична естафета. Від кожної групи один учень біля дошки розв’язує рівняння (отримує завдання від вчителя), з’ясовує повне воно чи ні, якщо ні, то до якого типу неповних квадратних рівнянь воно належить.
IV. Підсумок.
Ми повторили все, що знаємо про квадратні рівняння та способах їх розв’язання. На наступному уроці ми напишемо тематичну контрольну роботу, яка, сподіваюся, не викличе проблем.
V. Домашнє завдання: № 322; № 337