Урок з алгебри "Розв’язання квадратних рівнянь"

Про матеріал
Конспект уроку з алгебри для 8 класу на тему: «Розв’язання квадратних рівнянь»
Перегляд файлу

Тема: Розв’язання квадратних рівнянь.

Мета: 

  • Узагальнити та систематизувати знання учнів про квадратні рівняння, повторити способи їх розв’язання.
  • Розвивати уміння знаходити раціональні способи розв’язання рівнянь, уміння аналізувати.
  • Виховувати почуття відповідальності за свою роботу, почуття колективізму , взаємодопомоги.

Уміння та навички:

  • знати формули коренів квадратного рівняння; теорему Вієта;
  • уміти застосовувати ці знання при розв’язанні рівнянь.

Обладнання: набор карток для проведення групової роботи; лото для індивідуальної роботи; картки для теоретичного опитування; ігрова таблиця «колесо огляду».

Структура уроку:

І. Постановка теми та мети уроку.

ІІ. Опитування теоретичного матеріалу «Колесо огляду».

ІІІ. Розв’язання рівнянь:

  1. Робота в групах «Пошук істини»;
  2. Індивідуальна робота «Математичне лото»;
  3. «Єралаш»:

а) Ти мені – я тобі;

б) Математична естафета.

   IV. Підсумок.

   V. Домашнє завдання.

Хід уроку:

І. Квадратні рівняння люди використовували більше 4000 років. З’явившись у Вавилоні вони придбали безсмертя;  їх використовують для рішення задач. Далі в курсі алгебри ми познайомимося з такими задачами.

Мета сьогоднішнього уроку узагальнити все, що ви знаєте про квадратні рівняння.

Переходячи з однієї кабінки до іншої нашого «Колеса огляду» ви перегорнете сторінки теорії з даної теми.

Приклади питань:

  1. Квадратним рівнянням називається рівняння виду…
  2. Квадратне рівняння називається неповним…
  3. Квадратне рівняння називається зведеним…
  4. Дискримінант квадратного рівняння обчислюється за формулою…
  5. Якщо D>0 рівняння…
  6. Якщо D<0 рівняння…
  7. Якщо D=0 рівняння…
  8. Формула коренів квадратного рівняння…
  9. Теорема Вієта…

Висновок: Теорія вами вивчена  і орієнтуєтесь ви в ній непогано.

ІІ. Але «Теорія без практики мертва та безплідна; практика без теорії неможлива або пагубна. Для теорії потрібні знання, для практики, більше того, і уміння».

Перевіривши свої уміння, ви зможете дізнатися прізвище великого математика, який і сказав ці мудрі слова.

ІІІ. Клас об’єднується  у чотири групи по три учні.

  1. Робота в групах «Пошук істини». Кожна група отримує 6 карток з різнорівневими завданнями, причому в картках є ряд відповідей, серед яких тільки одна вірна. Зі зворотного боку відповіді записані літери, які вставлені до «кишеньки» необхідно:
  1. Розподілити завдання між членами групи (кожен учасник отримує: одне повне і одне неповне квадратне рівняння).
  2. Розв’язав рівняння, знайти букву на якій написана правильна відповідь.
  3. Переставити цю букву у відповідну «кишеньку» на окремій (сьомій) карточці.

Ці букви і складуть шукане  прізвище  (Декарт).

  1. Індивідуальна робота (для учнів, які не входять в склад груп)

«Математичне лото» (набір карток трьох видів)

а) алгоритм розв’язання квадратного рівняння;

б) розв’язання квадратного рівняння за алгоритмом;

в) теоретичний матеріал з теми.

 

  1. «Єралаш»:

а) Ти мені – я тобі. Перехресне запитування між членами різних груп (з метою навчитися формулювати свої думки  та математично грамотно їх висловлювати).

Релаксаційна пауза.  Закрийте очі та уявіть що ваші носики це олівці. «Пропишіть» числа від 0 до 10 та в зворотному напрямку.

б) Математична естафета. Від кожної групи один учень біля дошки  розв’язує рівняння (отримує завдання від вчителя), з’ясовує повне воно чи ні, якщо ні, то до якого типу неповних квадратних рівнянь воно належить.

 

IV. Підсумок.

Ми повторили все, що знаємо про квадратні рівняння та способах їх розв’язання. На наступному уроці ми напишемо тематичну контрольну роботу, яка, сподіваюся, не викличе проблем.

 

V. Домашнє завдання: № 322; № 337

 

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Істер О. С.)
До уроку
Розділ 3. Квадратні рівняння
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
1457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку